ذرات معلق راه های هوایی تهران را تنگ کرد

[ad_1]

خبرگزاری مهر: ذرات برای چهارمین روز متوالی جدی ترین آلاینده هوای تهران هستند و تنفس را برای شهروندان سخت می کنند.

پس از سه روز کیفیت هوای تهران برای همه اقشار جامعه غیرقابل استفاده شد. اما در 24 ساعت گذشته هوا برای همه اقشار جامعه ناسالم شده است.

ذرات معلق راه های هوایی تهران را تنگ کرد

ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون بیشترین غلظت آلاینده هوا را در تهران دارند.

با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر انباشت آلاینده های هوا در پایتخت و تداوم پایداری جو، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران امروز راهکارهای جدیدی را برای سفر به تهران آلوده پیشنهاد می کند.

آلودگی هوا همچنان ادامه دارد

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، جمعیت پرجمعیت است و هوای شهرهای صنعتی در روزهای آینده همچنان آلوده خواهد بود.

کبری رفیعی گفت: طی پنج روز آینده به دلیل پایداری جو غلظت آلاینده های هوا و کیفیت هوای صنعتی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اصفهان، البرز، اراک، قزوین، تبریز و … افزایش می یابد. مشهد. کاهش می دهد. “

وی افزود: فردا شاهد کاهش نسبی دمای هوا و بارش باران در شمال کشور خواهیم بود.

این کارشناس گفت: از روز دوشنبه غلظت آلاینده ها در شهرهای کوم، کرج، قزوین و تهران با وزش باد کاهش می یابد.

رفیعی گفت: تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا سه روز آینده و دریای خزر روزهای یکشنبه و دوشنبه سخت و متلاطم خواهد بود.

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: امروز آسمان پایتخت پوشیده از گرد و غبار و آلودگی است.

استقرار آمبولانس پس از آلودگی هوا در تهران و آمادگی مراکز درمانی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در پی آلودگی هوا 12 دستگاه آمبولانس به تهران اعزام شد و سازمان هواشناسی در حالت آماده باش (نارنجی هشدار).

مجتبی خالدی روز شنبه گفت: این عملیات پس از آلودگی هوا در کلانشهر تهران انجام شد زیرا کیفیت هوای پایتخت امروز (شنبه 22 دی ماه) زیر 2.5 میکرون با شاخص لحظه ای 147 بود. از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان و در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه ها.

وی همچنین از آمادگی حوزه سلامت در استان های اصفهان، قزوین و اراک خبر داد و گفت: استقرار سه آمبولانس در استان کوم و آمادگی مراکز درمانی در دستور کار 115 آمبولانس است.

خالدی از هموطنان خواست به اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (استفراغ و خونریزی گوارشی)، دردهای شکمی، ضربه های شدید شکمی، زنان و زایمان رسیدگی کنند. (سقط جنین، تشنج، اختلال بینایی با افزایش فشار خون و تورم اندام ها، خونریزی شدید) 115 با آمبولانس تماس بگیرید.

وی افزود: بیماران و مبتلایان نیز ممکن است دچار اورژانس های عصبی (تشنج، سکته، اختلالات ناگهانی تکلم)، از دست دادن هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی همراه با سفتی گردن، ضربه مغزی و سایر حوادث شوند. «سقوط، تصادف، سوختگی، شوک الکتریکی، غرق شدن، مسمومیت با دارو و مواد شیمیایی، خودکشی، مارگزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی، پارگی بزرگ بافت نرم و خونریزی شدید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما