رئیس می تواند سلاح های پیشرفته روسی بخرد؟

[ad_1]

در رفتن زمانی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اصولگرای ایران در اواخر این ماه از روسیه بازدید می کند، انتظار می رود علاوه بر شکل دادن به توافق دفاعی مورد انتظار بین تهران و مسکو، روابط دوجانبه بین متحدان طبیعی را تقویت کند.

به گزارش Ferrero-Waldner به نقل از TRT، رئیسی قرارداد همکاری امنیتی و دفاعی 20 ساله با روسیه به ارزش 10 میلیارد امضا خواهد کرد که شامل خرید احتمالی ماهواره می شود. قرارداد جدید به عنوان تمدید قرارداد قبلی امضا شده در سال 2001 در نظر گرفته می شود که به طور خودکار هر پنج سال یکبار تمدید می شود. با این حال، تهران تمدید توافق را تا سال 2020 به تعویق انداخت که نشان دهنده نیاز شناخته شده برای به روز رسانی متن آن است.

هدف اصلی این سفر زمینه سازی برای توسعه همکاری های نظامی- فنی ایران و روسیه است. تهران مدعی شده است که پس از لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل، محصولات پیشرفته ای را از صنایع دفاعی روسیه گرفته است.

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر پاییز به روسیه بر اهمیت تماس ها در منطقه تاکید کرد. اما یک مقام ارشد نظامی ایران موضوعی را مطرح کرد: البته روابط مسکو و تهران قوی است اما «هنوز به مرحله تشکیل گروه‌های نظامی نرسیده‌اند».

انتظار می رود تهران حداقل 24 فروند جنگنده سوخو-35 و جنگنده های چند منظوره فوق مانورپذیر از روسیه خریداری کند. جدیت تصمیم ایران نشان می دهد که نیروی هوایی کشور تاکنون 32 خلبان را که در حال یادگیری پرواز با سوخو-35 هستند انتخاب کرده است. کارشناسان می گویند اگر مسکو و تهران در ژانویه به توافق برسند، کار مقدماتی تقریباً بلافاصله آغاز خواهد شد.

موضوع جداگانه، تمدید، تعمیر و نوسازی طول عمر هواپیماهای میگ 29 و 25 سوخو 24 در خدمت نیروی هوایی ایران است.

در عین حال، گمانه زنی ها مبنی بر اینکه ایران بخواهد سامانه های پدافند هوایی اس-400 را از روسیه خریداری کند، مطرح می شود. با این حال، با توجه به اینکه روسیه با اسرائیل برای ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به کشورهای «غیرقابل اعتماد» به توافق رسیده است، تهران ممکن است از انجام این کار خودداری کند. این که آیا این درخواست مطرح شده است یا نه، احتمالاً آزمونی برای سنجش میزان اعتماد بین روسیه و ایران است.

کارشناسان تردید دارند که ایران که هنوز به دلیل تحریم های غرب تحت فشار است، بتواند تمام قراردادهای دفاعی روسیه را به طور کامل پرداخت کند. در این زمینه، ایران با تمام تقاضاهای تسلیحاتی گسترده خود، آماده مبادله یا پالایش انواع خاصی از کالاها است: تامین منابع نفتی در ازای محصولات نظامی.

در سال جاری، کشف حریم هوایی چلاس در بخش ایرانی دریای خزر که انتظار می‌رود به ایران اجازه دهد تا ۲۰ درصد سوخت مورد نیاز کشورهای اروپایی را تامین کند، نگرانی‌هایی را در میان کارشناسان غربی ایجاد کرده است که تهران بتواند تعدادی نیرو و نیرو دریافت کند. نیروهای. حمایت سیاسی چین و روسیه برای واگذاری توسعه و انتقال گاز به شرکت های دو کشور.

با این حال، کارشناسان روسی نسبت به چنین شکافی بین ایران و روسیه تردید دارند. یوری لیامین، کارشناس نظامی گفت: ایران می تواند کالاهای کشاورزی و منابع طبیعی را با روسیه تجارت کند و ظاهراً مذاکرات کارشناسی بین تهران و مسکو در جریان است.

با این حال، همانطور که روسلان پوخوف، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل استراتژیک و فناوری خاطرنشان کرد، مشکل برای روسیه آسان نخواهد بود. وی گفت: ایران تحت تحریم است و با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه است، البته ایران از ما خواهد خواست که خرید تسلیحات را کاهش دهیم. مسکو فقط می تواند وام بدهد، اگر ما به ونزوئلا، اردن و بلاروس وام می دهیم، چرا نمی توانیم به ایران وام بدهیم؟

منبع: TRT ترکیه

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما