راز لوله های طلایی عجیب کشف شد

[ad_1]

در رفتن مطالعات اخیر نشان داده است که لوله های نازک طلا و نقره برنزی که در عصر برنز ساخته شده و در منطقه قفقاز باستانی یافت شده اند، در واقع قدیمی ترین نی های نوشیدنی در جهان هستند.

به گزارش فرارو، باستان شناسان در سال 1897 در حین حفاری تپه ای به نام کورگان از فرهنگ باستانی مکوپ در شمال غربی قفقاز که شامل ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بخش هایی از جنوب روسیه امروزی است، یک لوله فلزی به طول 3 فوت (1 متر) کشف کردند. . تاکنون دانشمندان نتوانسته‌اند ماهیت این لوله‌ها را بفهمند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مردم از لوله‌هایی استفاده می‌کنند که برخی از آن‌ها به مجسمه‌های گاو نر کوچک وصل شده‌اند، برخی نوشیدنی‌های آیینی برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود.

ویکتور تریفونوف، باستان شناس و یکی از نویسندگان این مطالعه در موسسه تاریخ فرهنگ فیزیکی آکادمی علوم روسیه در سنت پترزبورگ، به لایو ساینس گفت: «لوله های ظریف آنقدرها هم که در نگاه اول به نظر می رسند ساده نیستند». مجسمه‌های گاو نر خوب متصل به آن‌ها نیز می‌توانند یک عنصر فنی برای حفظ تعادل دکوراسیون و تجهیزات باشند. باستان شناسان اجدادی حدود 5500 ساله را در یک تابوت بزرگ و سه سلولی کشف کرده اند که هر کدام حاوی بقایای و اثاثیه شخصی از فرهنگ مکوپ (حدود 3700 قبل از میلاد تا 2900 قبل از میلاد) است.

قدیمی ترین نی نوشیدنی در جهان را پیدا کنید

بزرگترین اتاق و مجلل ترین مقبره شامل صدها سنگ نیمه قیمتی و طلا، گلدان های سرامیکی، فنجان های فلزی، سلاح و ابزار بود. بیشتر این وسایل روی دیوارهای اتاق قرار می گرفت. با این حال، محققان نوشتند که بسته‌ای از هشت لوله فلزی بلند که چهار عدد از آنها از مجسمه‌های گاو نر طلا یا نقره ساخته شده بود، در سمت راست اسکلت قرار داده شد. برای چندین دهه، باستان شناسان در مورد شکل این لوله ها، مانند میله ها، سقف ها، یا حتی دسته ای از میله ها با نوک پیکان در یک انتها، حدس می زنند.

اما این توضیح مناسب تایفونف و همکارانش نبود. هیچ اشاره ای به این موضوع نشده است که چرا این مصنوعات باید به جای لوله های پر از لوله های شکل ساخته شوند، بنابراین تیم تصمیم به تجزیه و تحلیل مجدد لوله ها گرفت. پاسخ اولیه به این سوال ساده بود. این لوله ها احتمالاً نی نوشیدنی بودند که برای نوشیدن طراحی شده بودند. شایان ذکر است که سایر یافته های باستان شناسی نیز این فرضیه را تایید می کنند.

به گفته این محققان، از حدود 13000 سال پیش، نشانه های متعددی از استفاده از برخی نوشیدنی ها در مراسم مذهبی در خاورمیانه دیده ایم. در غرب آسیا از هزاره پنجم و چهارم پس از میلاد، استفاده از این نوع نوشیدنی گسترش چشمگیری یافته است و به ویژه در ایران و عراق امروزی مهره هایی کشف شده است که مردم را وادار به نوشیدن چنین مایعاتی با استفاده از کاه می کند. به عنوان مثال، باستان شناسان مقبره پوبی ملکه سابق سومری را که با نیزه های بلند در گورستان سلطنتی در اور (عراق امروزی) دفن شده بود، کشف کرده اند.

در مقابل این پس‌زمینه، گروه از بقایای یک اثر هنری نمونه‌برداری کردند و شواهدی از دانه‌های نشاسته جو، ذرات دانه و گرده درخت آهک پیدا کردند. با این حال، محققان مطمئن نیستند که تخمیر جو به یک نوشیدنی تبدیل شده است، بنابراین این مطالعه خاطرنشان می کند که “این نتایج باید با احتیاط انجام شود، زیرا به تجزیه و تحلیل بیشتری نیاز است.” تریفونوف گفت: به دلیل طراحی، تعداد لوله ها، تجزیه و تحلیل بقایای و تعدادی شباهت مهم با بیماری های سومری، به این نتیجه رسیدیم که لوله های مایکوپی یون های نوشیدنی هستند. این احتمال کاملاً قطعی است، زیرا هنر باستانی خاور نزدیک از هزاره سوم قبل از میلاد، سنبله‌های بلند متعددی را به تصویر می‌کشد که در یک ظرف مشترک قرار گرفته‌اند و به مردم اجازه می‌دهند در حالت ایستاده یا نشسته «با هم مایعات بنوشند».

قدیمی ترین نی نوشیدنی در جهان را پیدا کنید

تریفونوف افزود که لوله میکروکوپ دارای فیلترهای فلزی است که به فیلتر کردن ناخالصی های این نوشیدنی های قدیمی کمک می کند. آرنه مایر، یکی دیگر از محققین این پروژه، افزود. این تحقیق با در نظر گرفتن شواهد عینی تکمیل شده و تایید شده می تواند ما را به اهمیت و حتی ترکیب برخی از نوشیدنی های آیینی شرق باستان برساند. ما واقعاً می‌خواستیم نمونه‌های بیشتری از این لوله‌ها دریافت کنیم، اما این امکان برای ما وجود نداشت.»

تریفونوف گفت اجداد مایکوپ حدود 1000 سال پیرتر از قدیمی ترین اجداد زنده یافت شده در گورستان سلطنتی در اور هستند که 4500 سال قدمت دارند. نی ها در موزه دولتی هرمیتاژ در سن پترزبورگ به نمایش گذاشته شده اند. شایان ذکر است که نتایج این مطالعه در تاریخ 19 ژانویه به صورت آنلاین در مجله منتشر شد آثار باستانی ترک کرد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما