رهار رویداد مهم لبنان در هفته اخیر

[ad_1]

هفت هفته گذشته مرحله جدیدی در توسعه اوضاع سیاسی و اقتصادی در تاجیکستان بوده است.

خلاصه ای از اتفاقاتی که در هفت هفته گذشته رخ داده است به شرح زیر است:

. . . . . قرار بود جشن اول تعیین شود، اما نشد. دلیل این وقفه عدم مشارکت وزرای شیعه در جلسات بود که در اعتراض به تصمیمات، عملکرد و سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت، قاضی “طارق بیطار” صورت گرفته بود. اصلی جریانات متفق القول بودند که این قاضی عملکردی بیطرفانه و مستقل در پرونده نیست بلکه روند خود را نگاه شیعی آمریکا در لبنان تنظیم می کند.

مهمترین چیز این است که اولین کسی باشید که در وهله اول قرار می گیرد. موضوعات مورد مناقشه در هیئت دولت بررسی بودجه سرمایه گذاری ها بر روی امور زیربنایی کشور، کسب درآمدهای مستقیم و غیره، اعطای صلاحیت قانونی به وزیر اقتصاد برای تعیین قیمت دلار در گمرکات کشور به عنوان استثنایی ترین اقدام حکومتی بود. طرح‌های مسائل اقتصادی جلسات را تشکیل می‌دهد با تکیه‌ای بر این امر که جلسات ادامه خواهد داشت تا بودجه در قانون مصوبه دولت به پارلمان لبنان برای تصمیم‌گیری و اجرای طرح ارسال شود. از نکات مهم بودجه امسال لبنان قراردادن شروط خاص برای اجرای آن است که پول در واقع قوانین صندوق جهانی است تا این موسسه مالی بین المللی لبنان را شامل وام و کمکهای مالی بزرگ کند.

البته از هم اکنون کارشناسان مالی لبنان بینی می کنند این شروط طاقت فرسا، بر طبقه فقیر و متوسط ​​و صاحبان درآمدهای کم و طبقه کارمند سنگینی خواهد کرد زیرا از مردم لبنان در سایه سقوط بزرگ قیمت لیره لبنان در برابر دلار، قدرت خرید. خود را از دست داده اند. این شرایط اقتصادی لبنان که در یکسال اخیر به اوج رسیده است شرایط استثنایی و دراماتیک را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که بسیاری از خانوارهای لبنانی دیگر نمی‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند. در مورد یک سال، ارزش دلار در آمریکا به اندازه دو هفته و نیم است. این وضعیت فاجعه آمیزتر جلوه می کند که قیمت کالاها در بازار ادامه دارد با قیمت دلار تعیین می شود اما حقوق کارمندان و موسسات رسمی و دولتی ثابت هر دلار 1500 لیره پرداخت می شود. حالا انتظار میرود با آمدن شروط صندوق جهانی پول و قرار دادن مالیات بر بسیاری از کالاهای اساسی و وارداتی با هدف تامین کسری بودجه دولت در سال 2022 و تامین منابع برای پرداختی دولت که حدود 100 میلیارد دلار بر آورد می شود، فشار اقتصادی بر جامعه لبنان می شود. افزایش پیدا خواهد کرد.

۲- رویداد بعدی آغاز معاکرات دولت لبنان با سندوق جهانی پول جلسه پیرامون زیر ساخت ها و سازماندهی قرض صندوق جهانی پول به لبنان برگزار می شود و هیچ توافق مالی در آن صورت نگرفته است و در جلسات بعدی درباره اعطای وام تصمیم گیری خواهد شد. پادزهر عبارت است از نسبت فاصله بین این دو و فاصله بین آن دو، فاصله بین آن دو و فاصله بین آن دو و فاصله بین آن دو و فاصله بین آنها.

۳- رویداد بعدی لبنان اعلان کناره گیری سعد حریری و حزب متبوعش “حزب المستقبل” سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان روز دوشنبه گذشته مدعی شد و گفت: در مقابل مسؤولیت پذیری خودم و اینکه متقاعد شده ام که با وجود ایران در لبنان و سردرگمی بین المللی، تفرقه ملی و فرقه گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را ندارد. را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که مشابه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در انتخابات هیچ نامزدی از جریان المستقبل و یا به نام المستقبل معرفی نخواهد شد، افزود: ما به خدمت به مردم و کشورمان ادامه داد. آیا این درست است که ما در قبال هیچ دولت یا مسئولیتی در کشور مسئول نیستیم و موضوع سیاسی و مذهبی نیست؟ ساد حریری در مواضع اعلامی پس از سخنان کوتاهش از این که از طرف های نزدیک و دور از پشت خنجر ورده است. بر این باورند که اشاره به برخی از سمیر جعجع و ولید جنبلاط هم پیمانان لبنانی اش و ولیعهد سعودی محمد بن سلمان است که در سال 2017 در حالی که منصب نخست وزیری لبنان را در هتل ریتز ریاض در اختیار گرفته است. او مجبور شد از سمت خود استعفا دهد. از آن زمان به بعد حریری هرگز از حمایت سیاسی و سیاسی سیاسی نمی‌شود و گفته می‌شود که در زمانی گوشه گیری انتخاب شده است که در فروپاشی اقتصادی شخصی و شخصی قرار گرفته است.

اشاره سعد حریری به این که هرگز حاضر به راه انداختن جنگ داخلی در لبنان نشده است در جستجوی حقیقت سعودی برای راه انداختن فتنه داخلی به منظور سرکوب و ساقط حزب الله بوده است و شاید همین امر کلیدی باشد عدم حمایت سعودی از وی بوده است.

این رویداد سیاسی مهم در نوع خود در لبنان بی نظیر بوده که بدون شک به مثابه خروج سیاسی پرقدرترین بازیگر و نقش آفرین یک جریان سیاسی اهل سنت در این کشور به شمار می رود.این امر حتما در انتخابات پارلمانی لبنان که در می 21، 2022 من گلو درد دارم. جریانات و شخصیت های توانا و برجسته ای در میان اهل سنت لبنان وجود دارند که می توانند در انتخابات پارلمانی نقش آفرینی کنند اما هیچ یک از آنها از پایگاه های سیاسی مالی حزب حریری و حزب المستقبل می توانند محل حضور غیاب یک و سازماندهی قدرتمند سیاسی اهل سنت باشند. در انتخابات آتی لبنان حس خواهد شد.

۴- مهمترین رویداد تاریخ کشور پایان دوره هفت ساله است. وی حامل طرحی برای لبنان بود که حمایت سعودی و دیگر شورهای عربی خالیج فارس وی حامل طرح اقتصادی با مهیتی سیاسی بود تا به کمن دولت کویت در این طرح میخواهد تا لبنان مصوبه شماره 1680 شورای امنیت سازمان ملل (خروج نیروهای خارجی از لبنان، برچیده شدن کامل سلاح شبه نظامیان لبنانی و غیر لبنانی و حاکمیت دولت لبنان و بودن سلاح در حوزه ارتش لبنان) مصوبه شماره 1701 شورای امنیت (آتش بس بین اسرائیل و حزب الله در پی جنگ 33 روزه و استقرار ارتش لبنان در جنوب با همکاری یونیفل و اجرای قطعنامه های 1559 و 1680 شورای امنیت) و مصوبه 1559 شورای امنیت (عقب نشینی باقی مانده باقی مانده خارجی از لبنان و خلع سلاح شبهان لبنانی). ) را به شکل کامل اجراء کند. اولین طرح کویت از دولت لبنان می‌خواهد تا همه مسوبه‌های عربی و بین الملی به بینیه‌های شور متصل شوند.

همه میدانند که خلع سلاح شبه نظامیان یعنی خلع سلاح حزب الله و این دسته بندی است که دولت لبنان هریز نمیتواند اسرائیل در ورای تمامی عملیات و تجاوزهایش علیه لبنان بارها و بارها هدف خود را ریشه کن و خلع سلاح الله اعلام کرد و در رسیدن به این هدف ناکام باقی ماندن اقدامی که ارتش اشغالگر قدس از تحقیق آن عاجز مانده است چگونه از دولت لبنان خواسته می شود. که با یک طرح در حد و اندازه طرح کویت، آن را اجراء کند؟

همچنین کویت از دولت لبنان می خواهد که این کشور منشاء و مبدا هیچ گونه عملیات تروریستی و تولید و گسترش مواد مخدر نداشته باشد و از طرح مخالف علیه رسانه ای و تبلیغاتی دیگر عربی به ویژه عربی حاشیه خلیج فارس خودداری کرده و سیاست های خود را در اختیار داشته باشد. نشان می دهد.

روشن است که این درخواست بار دیگر متوجه حزب الله لبنان و تیم سیاسی آن و فراکسیون حزب الله است تا از نقد و انتقادات شدید علیه برخی اعضای شورای همکاری به خصوص عربستان و امارات دست بردارد اما تجربه و تاریخ تشکیل دولت در لبنان گویایی آن است. وضعیت مردم چیست، سیاست مردم چیست، سیاست مردم چیست، سیاست مردم چیست، سیاست مردم چیست، سیاست مردم چیست؟ این در حالی است که از دولت لبنان درخواست می شود که دولت سعودی حزب الله را در لیست گروه های تروریستی قرار داده است و قوی ترین رسانه ای و سیاسی را علیه آن انجام می دهد و علاوه بر آن بر آن مطالبی است که از طرح های دولتی در لبنان است. حزب الله یکی از ارکان اصلی آن است.

دولت در حالت یأس است، دولت در حالت ناامیدی است، دولت در حالت ناامیدی است، دولت در حالت ناامیدی است، دولت در حالت ناامیدی است، دولت در وضعیت ناامیدی است. حالت ناامیدی

روند تحولات داخلی در کنار تحولات منطقه ای و بین المللی به خوبی نشان می دهد که تا روز انتخابات پارلمانی در لبنان، این کشور شاهد تحولات بسیار خواهد بود که هدف اصلی آن این است که حزب الله و هم پیمانانش در لبنان کرسی های پارلمانی خود را از دست می دهند و زمینه را دارند. حذف حزب‌الله از نقشه سیادتی و حاکمیتی لبنان حذف شود.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما