رونمایی از طرح جدید کنترل بازار خودرو

[ad_1]

در رفتن سیدرضا فاطمی امین، وزیر خودرو که این روزها به شدت تحت فشار اوضاع بازار خودرو است، در ابتدای تصدی خود در این وزارتخانه، وعده کاهش قیمت خودرو را داده بود، اما قیمت خودرو حداقل در این مدت افزایش یافته است. 20 درصد وزیر صمت از جدیدترین طرح خود برای کنترل بازار خودرو رونمایی کرد.

به گزارش فرارو، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از مزیت های ثبت فاکتور در سامانه جامع معاملات جلوگیری از تخلف و قاچاق است، گفت: ثبت فاکتور مبنای پرداخت مالیاتی و بانکی است. ” همچنین ثبت معاملات خودرو تا پایان سال در سامانه جامع معاملات آغاز می شود.

به نظر می رسد وزارت صمت از زمان اجرای این طرح جدید دو هدف اصلی را در دستور کار خود قرار داده است، نخست فراهم کردن بستر لازم برای اخذ مالیات از معاملات خودروهای لوکس، چرا که بر اساس آمار انجمن معاملات مالیاتی، از 17.5 میلیون دستگاه خودرو در کشور حدود 550 هزار خودروی لوکس هستند، دولت از طریق سامانه جامع تجارت می خواهد این معاملات خودرو را زیر نظر داشته باشد.

ثانیاً اکثر معاملات خودروها سفته باز هستند و تقاضای سرمایه زیادی در این بازار وجود دارد، هر معامله ای در بازار انجام شود، دولت به راحتی می تواند دلالان و دلالان را بر اساس تعداد معاملات آنها شناسایی کند. می تواند به مدیریت و کنترل بازار خودرو کمک کند. البته باید دید این سازوکار در عمل می تواند به چنین هدفی دست یابد یا خیر.

رونمایی از طرح های جدید کنترل خودروها؛  ثبت معاملات در سامانه جامع معاملاتچنین طرح هایی نمی تواند وضعیت بازار خودرو را بهبود بخشد
سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه بازار خودرو به هیچ وجه با سامانه جامع معاملات قابل تنظیم و کنترل نیست، گفت: قطعاً قدردانی می کنم که دولت می خواهد از طریق چنین سامانه ای سفته بازی و دلالی در بازار خودرو را کنترل کند و این نمی تواند مشکل ساز باشد. موفق باشید.” زیرا بازار با این مشکلات مواجه نخواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که قیمت خودرو به درستی تعیین نشود و رشد تولید ادامه پیدا نکند، بازار خودرو همچنان آشفته خواهد بود، دولت سال هاست که از خودروسازان ناراضی بوده و گهگاه نارضایتی ایجاد می کند.

مدنی با اشاره به اینکه دولت انواع و اقسام شرایط را برای پیش فروش خودرو و قرعه کشی تعیین کرده است، گفت: بدون خودرو، بدون مجوز و غیره. خودرو اما باز هم، این بدان معناست که شما باید برای این فرآیندها هزینه کنید.

کارشناسان صنعت خودرو با تاکید بر اینکه تا زمانی که سود فوری در بازار خودرو حاصل نشود، بازار بی نقص نخواهد بود، می افزایند: همه کسانی که وجود دارند می خواهند از این فرصت استفاده کنند، مثلاً اگر مردم یخچال و گاز را پیش خرید نکنند.

چون دخالت دولت در آن بازار وجود ندارد و قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود و هیچکس برای کسب سود این اقلام را خریداری نمی کند و اگر بخواهیم بازار خودرو را مرتب نگه داریم باید اصلاحات بسیار جدی انجام دهیم. گفت، این کار را انجام دهید، در غیر این صورت وضعیت به هیچ وجه بهتر نمی شود.

مدنی در ادامه گفت: در حال حاضر در برخی خودروهای ساخته شده در داخل، فاصله درب کارخانه با قیمت بازار آزاد بیش از 200 میلیون تومان است و هیچ راهی برای دریافت مالیات از خریداران و فروشندگان خودرو و یا شناسایی یک خودرو وجود ندارد. تعداد زیادی از دلالان خودرو برای کنترل بازار.

وی گفت: به نوعی این افراد می توانند بدون نام بردن و دور زدن قانون خودرو را در قالب قرارداد خرید و فروش کنند در حالی که دولت نمی تواند با این سیاست ها بازاریاب کند. دولت در این زمینه راه اشتباهی را طی کرده است، بنابراین تا زمانی که قیمت خودروها بر اساس نظام عرضه و تقاضا کاهش پیدا نکند و میزان تولید به حدی نباشد که پاسخگوی نیاز بازار باشد، بازار خودرو آشفته‌تر از قبل است. گذشته.

مدنی تصریح کرد: در وهله اول دولت باید از صنعت خودرو خارج شود و اجازه دهد قیمت ها در حاشیه بازار قرار بگیرد، خود را گسترش دهد تا بازار به تعادل برسد، به مرور زمان باید قیمت ها نزدیکتر شود و تولید افزایش پیدا کند تا بازار به تعادل برسد. تعادل و ثبات بازار را به ارمغان آورد.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما