شرط عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم سلطنتی اسرائیل

[ad_1]

عربستان سعودی در سال 2002 آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با اسرائیل مشروط به اجرای طرح صلح پیشنهادی ریاض اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، عبدالله المعلم، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل از آمادگی کشورش برای عادی سازی روابط با اسرائیل در صورت اجرای طرح صلح عربی توسط تل آویو در سال 2002 توسط ریاض خبر داد.

المعلم در بیانیه ای به پایگاه خبری عربستان سعودی گفت: عربستان موضع رسمی دارد مبنی بر اینکه ما آماده هستیم در صورت اجرای مفاد طرح صلحی که عربستان در سال 2002 ارائه کرد، روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کنیم. مفاد این طرح شامل پایان دادن به تمامی اراضی عربی اشغال شده توسط اسرائیل در سال 1967 و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، انتخاب بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت و اعطای حق تعیین سرنوشت به فلسطینیان است.

وی افزود: وقتی این اتفاق بیفتد، نه تنها عربستان، بلکه کل جهان اسلام و 57 عضو سازمان همکاری اسلامی در این زمینه از ما پیروی می کنند، یعنی اسرائیل را به رسمیت بشناسند و با آن رابطه برقرار کنند.

در 4 نوامبر، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی کن گزارش داد که هیئتی متشکل از 20 رهبر رژیم صهیونیستی از ایالات متحده به عربستان سعودی سفر کرده و با مقامات ارشد سعودی از جمله وزرا و نمایندگان خاندان سلطنتی در ریاض گفتگو کردند.

فیل روزن، تاجر یهودی آمریکایی و عضو این هیئت گفت: سعودی ها مردم خود را برای عادی سازی روابط با اسرائیل آماده می کنند. آنها یک قدرت بزرگ در اسرائیل و قدرت دفاعی خود را در منطقه می بینند.

منابع عبری زبان اخیرا گزارش دادند که یک هواپیمای رژیم صهیونیستی برای اولین بار در فرودگاه بین المللی ریاض به زمین نشست که متعلق به مرد ثروتمندی است که پس از توقفی کوتاه در فرودگاه امان، با هواپیمای شخصی خود از فرودگاه بن گوریون به عربستان سعودی پرواز کرد.

اسرائیل هیوم، روزنامه عبری زبان اخیرا گزارش داد که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در پاسخ به این سوال که آیا ریاض روابط خود را با تل آویو عادی می کند، گفت: اسرائیل در حال ایجاد ثبات در منطقه است و به صلح کمک کرده است. ” به منطقه.”

با این حال وزیر امور خارجه عربستان افزود: عربستان متقاعد شده است که تنها راه برای دستیابی به ثبات کامل، حل مسئله فلسطین است و دولت فلسطین باید به عنوان پایتخت قدس تاسیس شود و حاکمیت خود را داشته باشد.

طرح صلح عربی که در اجلاس سران کشورهای عربی در بیروت لبنان در مارس 2002 به تصویب تمامی کشورهای عضو رسید، شامل مفاتی است که از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا زمانی که تل آویو متعهد به احیای حقوق فلسطینی ها مطابق با قطعنامه های بین المللی نشود، جلوگیری می کند. از خاک کشورهای عربی اشغال شده در سال 1967 خارج نخواهد شد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما