شرط مجلس برای خروج ارز 4200 تومان است

[ad_1]

رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس و در آخرین دفاع از لایحه بودجه سال آینده گفت: نقدینگی فعلی کشور سرسام آور است. . می تواند در بخش های مختلف اقتصاد باشد. وی برای ایجاد طوفان فاجعه بار گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1401 تلاش کرده حدود 3400 میلیارد تومان از بخش های مختلف تامین کند و این نقدینگی به سمت تولید هدایت شده و این تصمیم گرفته شده است. برای اولین بار گرفته شده است.

به گزارش تسنیم، وی از حذف مشروط ارز ترجیحی در لایحه بودجه خبر داد و افزود: حذف مشروط به این معناست که دولت تضمین کند کالاهای گران‌قیمت بدون تغییر و نرم‌افزار آن با قیمت ثابت به مردم تحویل داده شود. کمیسیون یکپارچه سازی طراحی.” است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: با دادن یارانه نقدی کورکورانه موافق نیستیم و در کمیسیون تلفیق بر واریز زیرکانه یارانه از ارز ترجیحی به مردم تاکید کرده ایم.

زارع در ادامه به لزوم کاهش کسری بودجه در لایحه دولت اشاره کرد و افزود: کسری تراز عملیاتی از 464 هزار میلیارد تومان در بودجه سال جاری به 300 هزار میلیارد تومان در بودجه 1401 کاهش یافته است. خبر خوب این است و همه ما می دانیم که کسری بودجه را نمی توان در سال جاری به صفر رساند.

وی خواستار اختصاص 15 هزار میلیارد تومان قیر رایگان دولت به دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های عمرانی شد و افزود: برآوردها برای پالایشگاه ها 300 هزار بشکه در روز ظرفیت و 300 هزار میلیارد تومان برای بهینه سازی سوخت تامین می شود. پروژه. است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: سال آینده 106 هزار میلیارد تومان یارانه دارو و گندم در نظر گرفته شده است و از نظر حقوق و دستمزد باید 600 هزار میلیارد تومان و دولت 180 هزار تومان پرداخت کند. میلیارد تومان برای 1401. و همچنین بازپرداخت بدهی سال قبل که کار بزرگی است و راه هایی برای پیش بینی آن.

زارع افزود: دولت در شرایطی این بودجه را آورده است که اگر گزارش صندوق بین المللی پول را از شاخص های کلان اقتصادی آن مطالعه کنید متوجه می شوید کار بزرگی انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه اصلاحات مد نظر نمایندگان باید در کمیسیون مشترک بررسی شود، گفت: دولت شرایطی دارد که این بودجه هم سیاسی و هم اقتصادی است، بنابراین نمایندگان مردم باید کلیات بودجه را برای اصلاح جزییات آن رای دهند. با رای مجلس

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما