شروع به ارسال پیامک به صاحبان خودروهای لوکس. مالیات شیطانی سواران لوکس

[ad_1]

در رفتن داوید منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی درباره معرفی خودروهای لوکس برای اخذ مالیات گفت: کسانی که بیش از یک میلیارد تومان قیمت خودرو دارند، بیش از یک میلیارد مالیات جدولی بدهند، ما با پلیس تعامل داریم. 17.5 میلیون خودروی سواری و دو کابین گزارش شده است. قوانین مالیاتی 20 روز پیش ابلاغ شد و در این مدت اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش فرارو، رئیس انجمن معاملات مالیاتی گفت: بر اساس محاسبات انجام شده 550 هزار خودرو مشمول مالیات شدند و کل مالیات محاسبه شده 5600 میلیارد تومان است. برای دریافت این مالیات برای صاحبان آنها پیامک می فرستیم تا پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت باید بلافاصله در زمان انتقال خودرو صورتحساب مالیاتی را پرداخت کنند.

بر این اساس، این مالیات برای خودروهای ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومانی یک درصد، خودروهای ۱.۵ تا ۳ میلیارد تومانی ۲ درصد و خودروهای بالای ۴.۵ میلیارد تومان ۴ درصد است. این اقدام دولت را باید آغاز فاز کلان مالیاتی ایجاد شده در بودجه سال 1401 دانست، چرا که دولت برآورد و برآورد کرده است که در سال آینده حدود 527 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول خواهد شد، حال باید دید رقم محقق خواهد شد.

شروع به ارسال پیامک به صاحبان خودروهای لوکس.  مالیات دهندگان لوکس سواراندولت فقط به فکر درآمد خود است
فربد زوه متخصص صنعت خودرو است گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه دولت جدول گام به گام مالیات خودروهای لوکس را منتشر کرده است، گفت: بر این اساس هر چه قیمت خودروها بالاتر برود مالیات دهندگان بیشتری باید پرداخت کنند اما به نظر من تنها دولت است. باید با کسری بودجه مقابله کند.» مالیات را تعیین کنید تا بتواند هزینه های خود را تامین کند.

وی افزود: بنابراین این نظام مالیاتی به هیچ وجه تاثیری بر بازار نخواهد داشت و یا به هیچ وجه باعث کاهش ارزش بازار خودرو یا ایجاد این تصور می شود که اخذ مالیات از تجمل گرایی فضای معاملات خودرو، دلالی و بازار را از بین می برد. ، بازار خودرو با این اقدامات کنترل نمی شود و قیمت خودرو با چنین مسائلی به هیچ وجه اصلاح نمی شود.

زوه با تاکید بر اینکه امروز خودروها به سرمایه ای برای بهبود مصرف کنندگان تبدیل شده اند، گفت: با توجه به شرایطی که دولت در بازار خودرو ایجاد کرده است، این بازار بازار بسیار ایده آلی برای خریداران خودرو پول است. سود تضمین شده ایران به نفع سرمایه گذاران آن خواهد بود. از سوی دیگر این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد تا زمانی که قیمت عادلانه در بازار خودرو وجود داشته باشد با هیچ مکانیزمی در بازار خودرو اصلاح نخواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این نظام مالیاتی تنها جیب دولت را پر می کند و رنجی از مردم در بازار خودرو کم نمی کند و از سوی دیگر خود دولت بزرگترین عامل افزایش قیمت خودرو است. . بنابراین نمی توان انتظار داشت که قیمت یک کالا افزایش یابد، اما قیمت سایر کالاها ثابت بماند.

وی با اشاره به اینکه وضع مالیات بر خودروهای لوکس توجیهی ندارد، افزود: در حال حاضر خودروهایی که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند، یک سوم قیمت امروز در سه سال اخیر بوده و به دلیل افزایش تورم افزایش یافته است. بنابراین صاحب کالا سرمایه خود را افزایش نداده است، بلکه ارزش پول ملی او کاهش یافته است که در برابر آن قیمت همه کالاها از جمله خودرو بالا رفته است و به همین دلیل می خواهیم از این افراد مالیات بگیریم. مردم خود به خود درآمد خود را افزایش می دهند این اصلا مناسب نیست.

کارشناسان صنعت خودرو خاطرنشان می کنند: دولت با ایجاد نقدینگی و افزایش تورم به طرق مختلف کسری بودجه خود را پر می کند، بنابراین تا زمانی که دولت تلاش می کند کسری بودجه خود را با تورم پر کند، باید بدانیم که خودروها ساختاری هستند. بدون اصلاحات و تغییر سیاست‌ها، قیمت سایر کالاها افزایش می‌یابد که در حال حاضر اینگونه نیست و دولت بعید به نظر می‌رسد که این روند را ادامه دهد.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما