ماجرای درخواست 48 میلیاردی علی فروغی از عبدالملکی

[ad_1]

در رفتن ۸۳ روز پیش علی فرقی مدیر شبکه سه سیما در نامه ای به حجت الله عبدالملکی وزیر کار خواستار کمک ۴۸ میلیارد تومانی برای ایجاد رقابت در مدونا شد. در جلسه دوم این دیدار با قضاوت عبدالملکی برگزار شد. اما اکنون پس از گذشت نزدیک به سه ماه از انتشار، این نامه در فضای مجازی به تاریخ گذشته تبدیل شده است.

به گزارش فرارو، فرقی در این نامه توضیح داد که برای 780 قطعه شدن مسابقات برای 30 استان کشور، 48 میلیارد و 496 میلیون تومان پیش بینی شده است. وی سپس از عبدالملکی خواست تا برای مشارکت در اجرای این طرح و برنامه با وزارت کار تفاهم نامه امضا کند.

عبدالملکی در پاسخ با ایجاد این رویداد با کمک 6 میلیارد تومان موافقت کرده است.

وی از زیرمجموعه های خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا در مراحل اداری و مالی تسریع کنند تا ضبط برنامه به تاخیر نیفتد.

عبدالملکی همچنین ایجاد برنامه میدون را فرصتی برای تبیین طرح های اشتغال، کمک به کارآفرینان و شناسایی آنها عنوان کرد.

مسابقه مدونا یک مسابقه کاریابی تلویزیونی است که تاکنون دو فصل آن از شبکه سه سیما پخش شده است و فصل سوم آن با همکاری وزارت کار تولید و پخش می شود. در دومین جلسه این مسابقات حجت الله عبدالملکی، علیرضا یونچی، مینا مهرنوش، حسین مصطفی زاده، امیرحسین اسدی و محمدامین حاج کاظمیان به عنوان ممتحن حضور داشتند.

آیا می توان کارآفرینی را از طریق رقابت توسعه داد؟

عبدالملکی در عین حال قصد دارد در ساخت مسابقه میدون برای توسعه کارآفرینی در ایران شرکت کند که در هفته های اخیر بار دیگر بحث اشتغالزایی با یک میلیون تومان را مطرح کرده است. وی عدم آموزش را مشکل اصلی کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار با سرمایه اندک عنوان کرد.

اما هفته گذشته در گفت و گو با جمعی از اقتصاددانان و فرارو، ایده وزیر کار مبنی بر توسعه کارآفرینی با 10 میلیون تومان را رد کرد. وی گفت: ایده عبدالملکی مبنای علمی ندارد و باید بر اساس نیازها و اصول اقتصاد و برنامه ریزی اشتغال زایی از منظر توسعه برنامه ریزی مدون باشد.

اقتصاددانان بر این باورند که کارآفرینی با برنامه های توسعه فراگیر و ایجاد زیرساخت هایی مانند اصلاح کنوانسیون های ملی و قوانین دفاعی، یک محیط سیاسی و اقتصادی یکپارچه، باثبات و روابط خارجی آزاد پیش می رود.

او می گوید الان هم نمی توان کارآفرینی، برنامه ریزی توسعه و اشتغال و نمایش های میدانی ایجاد کرد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما