عبدالملکی: طبق لایحه بودجه 4200 تومان حذف می شود

[ad_1]

عبدالملکی گفت: بر اساس آمار خالص تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی 130 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای اشتغال گفت: فعالیت ملی اشتغال محیطی، ایجاد 215 هزار شغل جدید در سامانه نظارت در 3 ماه گذشته، توافق با 26 دستگاه برای ایجاد یک میلیون و 800 هزار شغل. هجدهمین ماه از سیزدهمین اقدام دولت برای اشتغال.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آمار خالص بیمه‌گران تامین اجتماعی ۱۳۰ هزار نفر افزایش داشته است. این در حالی است که 7 تا 8 میلیون شغل غیررسمی بدون بیمه داریم و تا زمانی که اکوسیستم اشتغال کامل نشود، وابستگی ما به نرخ بیکاری براساس داده های مرکز آمار خواهد بود.

عبدالملکی در ادامه گفت: 171 عنوان برنامه اشتغال تدوین شده که اولویت فعالیت های تعطیل و نیمه تعطیل است. اطلس شیوه های اشتغال در کشور با کمک 71 ابزار طراحی و تدوین شده است.

وی در ادامه افزود: توسعه آموزش های مهارتی، تامین مالی، تقویت فناوری باید در کف بازار کار انجام شود. علاوه بر این، صدور پروانه کسب را نیز تسهیل می کنیم. تبدیل مجوز به ثبت مشاغل خانگی مانند موسسات فنی و حرفه ای از دیگر مصوبات دومین جلسه شورای عالی اشتغال بود.

وجود بی عدالتی در شغل

عبدالملکی در ادامه گفت: 2.5 میلیون بیکار در کشور ما وجود دارد که حتی یک ساعت در هفته هم کار نمی کنند و اولویت دارند، اما کسانی که اشتغال پرنوسان و غیررسمی دارند باید برنامه ریزی کنند. دو میلیون و 100 هزار نفر داریم که از کار ناامید هستند و اگر چرخ اشتغال را بچرخانند جویای کار می شوند.

وی گفت: ارائه لیست بیمه گذاران یکی از مشاغلی است که تامین مالی، ارائه تسهیلات در رده های شغلی مختلف و انقلابی در تولید ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی که از امروز آغاز به کار کرده است، سه مخاطب مختلف دارد. ابتدا کارجویان و سپس کارفرمایان و جویندگان کار البته این سیستم مانند یک بازار است و به دلایل مختلف کارفرمایان یا جویندگان کار به نتیجه مطلوب نمی رسند.

ما با کمک هزینه نقدی موافقیم

عبدالملکی در ادامه درباره بازتوزیع منابع به دلیل حذف 4200 چالن تصریح کرد: 4200 چالان حداقل 30 درصد منحرف شده و سود آن به دست مردم نمی رسد و نیاز به بهبود دارد و طبق لایحه بودجه 4200 تومان می شود. حذف شده اما توزیع می شود و در نتیجه یارانه نقدی برای برخی افراد افزایش می یابد. بخشی از این یارانه به شرکت های بیمه برای دارو اختصاص می یابد و بخشی نیز صرف تولید می شود.

وی در ادامه گفت: در مورد یارانه ها این موضوع بر عهده قوانین است که تا حدودی کدام یارانه داده شود و مشخص نشده است که یارانه به صورت کالایی باشد و ما این نظر را در قانون نداریم. دولت. با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش سن بازنشستگی در بودجه گفت: که به آرامی.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما