لواندوفسکی در سال 2021 به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد

[ad_1]

مراسم معرفی بهترین فوتبالیست های جهان در سال 2021 برای بهترین جایزه امشب (دوشنبه) در مقر فیفا در زوریخ با حضور مهمانانی مانند جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و پیتر به صورت آنلاین برگزار شد. اشمیکل، بزرگترین دروازه بان دانمارک. این مراسم با اهدای جایزه دستاوردهای ورزشی به کریستین سینکلر، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان کانادا آغاز شد. سینکلر در 308 بازی ملی 188 گل برای کانادا به ثمر رسانده است.

در بخش بانوان بهترین دروازه بان جهان از بین سه فینالیست انتخاب شد که به کریستین اندلر داده شد. او اولین زن در آمریکای جنوبی است که عنوان بهترین دروازه بان فوتبال در بخش زنان را کسب کرده است. دروازه بان 30 ساله شیلیایی برای لیون فرانسه بازی می کند. دو رقیب کریستین اندلر آن کاترین آلمانی از چلسی و استفانی لین ماری لوب از کانادا از پاری سن ژرمن بودند.

پس از آن جایزه بهترین دروازه بان مرد جهان به ادوارد مندی دروازه بان سنگالی چلسی اهدا شد که فصل گذشته نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان داشت. جان لوئیجی دوناروما، دروازه بان تیم ملی ایتالیا و پاری سن ژرمن و مانوئل نویر، دروازه بان آلمانی بایرن مونیخ، دو نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین دروازه بان جهان در سال 2021 بودند. پیتر اشمیکل برنده این بخش را اعلام کرد.

معرفی زیباترین گل سال 2021 قسمت بعدی مراسم بود که برنده آن توسط یحیی توره ستاره سابق تیم ملی ساحل عاج اعلام شد. گل اریک لاملا برای تاتنهام هاتسپر مقابل آرسنال در 14 مارس در لیگ برتر انگلیس. گل مهدی طارمی به چلسی و گل پاتریک شیک برای تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو 2020 دو نامزد دیگر جایزه فیفا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته بودند.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا که توسط فاطما سامورا، دبیرکل فیفا اعلام شد، به اعضای تیم ملی دانمارک و کادر پزشکی این تیم به دلیل مدیریت فوق العاده آنها بر حمله قلبی غم انگیز کریستین اریکسون ستاره این تیم اهدا شد. نامزدهای دیگر اسکات براون هافبک اسکاتلندی و کلودیو رانیری سرمربی سابق سمپدوریا بودند.

در بخش بعدی، برنده جایزه بهترین مربی زن فوتبال جهان در سال 2019 توسط جیل الیس، برنده همین جایزه، به اما هیز، سرمربی تیم فوتبال زنان چلسی اهدا شد. سارینا ویگمن، مربی هلندی که سال گذشته هدایت تیم های ملی زنان هلند و انگلیس را بر عهده داشت و لوئیس کورتز، سرمربی تیم فوتبال بانوان بارسلونا، دو نامزد دیگر این رده بودند. تیم بانوان چلسی در فصل گذشته تمامی جام های داخلی از جمله لیگ برتر انگلیس را به دست آورد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا تنها مغلوب بارسلونا شد.

آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی سابق تیم فوتبال آرسنال و مسئول توسعه فوتبال فیفا، مهمان بعدی این مراسم بود که برنده جایزه بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2021 را اعلام کرد. از جمله بازیکنان تیم ملی ایتالیا می توان به روبرتو مانچینی، تیم قهرمان یورو 2020، پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی که فصل گذشته عنوان سومی را با این تیم در لیگ برتر انگلیس به دست آورد و توماس اشاره کرد. توخال، سرمربی آلمانی چلسی. توماس توخال با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا این جایزه را از آن خود کرد.

جایزه بعدی که توسط جولیو سزار، دروازه بان سابق برزیل و بین المللی اعلام شد، جایزه ای از طرفداران فیفا بود که به هواداران تیم های ملی دانمارک و فنلاند در یورو 2020 به دلیل واکنش آنها به حمله قلبی کریستین اریکسون اهدا شد.

قسمت بعدی مراسم معرفی برترین های فوتبال جهان در سال 2021 اعلام اعضای منتخب تیم فوتبال بانوان بود که ساختار آن به شرح زیر است:
دروازه بان: کریستین اندلر
مدافعان: لوسی برنز، رینولدز وندی، مایلی برایت، ماگدالنا اریکسون
هافبک ها: استفانی بانینی، کارلی لوید، بونانزا
مهاجمان: میدما، مارتا و الکس مورگان

سپس ترکیب تیم فوتبال مردان توسط آرسن ونگر و اسطوره فوتبال آلمان لوتار ماتیوس اعلام شد.
دروازه بان: جانلوئیجی دوناروما
مدافعان: دیوید آلابا، روبن دیاز، لئوناردو بونوچی
هافبک ها: جورجیونه، آنگولو کونته، کوین دبروین
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ارلینگ هالند، روبرت لواندوفسکی و لیونل مسی

سرانجام نوبت به جیانی اینفانتینو رسید تا بهترین فوتبالیست های جهان در سال 2021 را معرفی کند که اولین نفراتی بودند که در رده بانوان برنده اعلام شدند. در سال 2021 عنوان بهترین فوتبالیست زن جهان به الکسیا پوتیاس رسید که فصل گذشته با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. جنیفر ارموسو، هموطن و هم تیمی پوتاس و سام کر ستاره استرالیایی تیم فوتبال چلسی که فصل گذشته با او تمام جوایز داخلی را به دست آورد، دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما