ماجرای اعتراض به حقوق کارکنان قوه قضائیه

[ad_1]

در رفتن بسیاری از اعضای قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور به وضعیت معیشتی اعتراض کردند. در همین حال برخی از معترضان نیز استعفای خود را اعلام کردند. تحقیقات نشان می‌دهد که اعتراضات پس از رد طرح‌های نمایندگان مجلس برای انتصاب کارکنان ویژه قوه قضائیه آغاز شده است. این طرح با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد و از سوی دولت رد شد.

به گزارش فرارو، عکس های معترضان در استان های مختلف نشان می دهد که آنها برگه های رای در دست دارند و از دولت و مجلس درخواست کرده اند تا طرح تعیین ستاد ویژه قوه قضائیه را تصویب کنند.

طرح انتصاب ستاد ویژه قوه قضائیه 15 دی ماه رونمایی شد که با رد 115 نماینده مواجه شد. همچنین از مجموع 231 نماینده حاضر، 97 نفر با این طرح موافق و 13 نفر رای ممتنع داشتند.

بر اساس برنامه، حقوق و مزایای قوه قضائیه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

هم‌اکنون، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه پس از اعتراض‌ها اعلام کرده است که رئیس قوه قضائیه پیگیر این موضوع بوده و در نهایت موفق به دریافت موافقت دولت برای رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان شده است. امسال.

حقوق کارکنان قوه قضائیه چقدر است؟

حدود یک ماه پیش محسن برزویی، مدیرکل امور اداری قوه قضائیه حقوق 50 درصد پرسنل و کارمندان را کمتر از 7 میلیون تومان اعلام کرد. همچنین 36 درصد از همکاران بین 7 تا 9 میلیون تومان درآمد دارند.

با این حساب مقامات قضایی معتقدند تنها 13 درصد از کارکنان حقوقی بیش از 9 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

ماجرای آشوب حقوق کارکنان قوه قضائیه

افزایش حقوق کارمندان دولت، دلیل مخالفت در مجلس؟

نمایندگان مجلس می گویند ابراهیم رئیسی نمایندگان خود را برای مخالفت با این طرح به مجلس فرستاده است. دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس دلیل مخالفت در مجلس را سخنرانی رئیس سازمان استخدامی در مجلس و نامه سرگشاده مخالفت با دولت عنوان کرد.

وی معتقد بود که مجلس بر اساس رای دولت با این فرماندهان مخالفت کرده وگرنه این طرح به تصویب مجلس می رسید.

از سوی دیگر، مرکز پژوهش های مجلس، دو روز مانده به رای گیری، گزارشی در مخالفت با طرح انتصاب نیروهای ویژه در قوه قضائیه منتشر کرده بود.

در این گزارش آمده است که موارد غیرعادی مانند رفاه قوه قضائیه و اضافه کاری باید با سایر کارکنان قوه مجریه کشور برابری کند.

به بیان ساده، نویسندگان این طرح، ماهیت فراخاص قوه قضاییه را بالاتر از حقوق پرداختی به کارکنان دولت می دانستند. موضوعی که در نهایت منجر به عدم تامین مالی دولت شد و با مخالفت مواجه شد.

البته این موضوع از سوی برخی نمایندگان مجلس نیز تایید شده است. غلامحسن رضوانی نماینده تهران گفت: حقوق کارکنان دولت را برای سال آینده 10 درصد افزایش دادیم.

مهدی توگیانی نماینده اصفهان نیز گفت: همه کارکنان دولت نگران این طرح برای قوه قضائیه هستند. امروز مشکل بقای همه مردم وجود دارد. شما مجاز به انتخاب یک گروه خاص و سپس انتخاب یک گروه خاص از آنها نیستید.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما