مجازی سازی سرور چگونه است؟

[ad_1]

مجازی سازی سرور چیست؟

مجازی سازی سرور فرآیند بازسازی یک سرور واحد به چندین سرور مجازی کوچکتر و مجزا. هیچ سرور جدید یا اضافی برای این فرآیند مورد نیاز نیست. در عوض، نرم افزار یا سخت افزار مجازی سازی سرور موجود را می گیرد و آن را به چندین سرور مجازی مجزا تقسیم می کند. هر یک از این سرورها قادر به اجرای مستقل هستند.

سرورها فناوری هایی هستند که فایل ها و برنامه ها را میزبانی می کنند و قابلیت هایی را در اختیار سایر برنامه ها قرار می دهند. این دستگاه درخواست ها را پردازش می کند و داده ها را به رایانه های دیگر در شبکه LAN یا WAN توزیع می کند. سرورها معمولاً بسیار قدرتمند هستند و کارهای پیچیده را به راحتی انجام می دهند.

به طور متوسط، سرورها معمولاً تنها از 15 درصد منابع خود (رم، CPU و غیره) استفاده می کنند. اگرچه نصب سیستم عامل ها بر روی سرورها مزایایی دارد، اما اغلب منابع موجود را هدر می دهند.
مجازی سازی سرور برای حل این مشکل معرفی شده است تا بتوانید به معنای واقعی کلمه سخت افزار سرور خود را جدا کرده و به چندین سرور مجازی با رم، هسته، ظرفیت و ظرفیت تبدیل کنید و خودتان از حداکثر مقدار استفاده کنید. سرور

سرور فقط می تواند از یک سیستم عامل (OS) استفاده کند و معمولاً به یک برنامه یا وظیفه اختصاص داده می شود. این به این دلیل است که اکثر برنامه ها به طور موثر روی یک سرور با هم کار نمی کنند. در نتیجه اکثر قابلیت های پردازش سرور استفاده نمی شود. با این حال، زمانی که سرورها مجازی سازی می شوند، به چندین سرور مجازی تبدیل می شوند که هر کدام می توانند سیستم عامل ها و برنامه های مختلف را در محیط های مختلف اجرا کنند. این بدان معناست که قدرت پردازش کمتری تلف می شود.

سرورها فضا را اشغال می کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و همچنین باید در محیطی خنک و عاری از گرد و غبار نگهداری شوند. بین هزینه‌های سخت‌افزار، هزینه‌های نگهداری و هزینه‌های خنک‌کننده، این می‌تواند هزینه قابل توجهی برای سازمان‌ها باشد.

در بیشتر موارد مجازی سازی سرور بهترین راه برای مدیریت نیازهای یک سرور مرکز داده است.

چرا مجازی سازی سرور مهم است؟

مجازی سازی سرور مهم است زیرا به طور قابل توجهی کارآمدتر از استفاده از یک سرور جداگانه برای هر برنامه یا کار است. مجازی سازی سرور نه تنها تعداد سرورهای فیزیکی مورد نیاز را کاهش می دهد، بلکه مدیریت آن سرورها را ساده می کند، فضای سرور و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد و منابع را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به کاهش هزینه های

مجازی سازی سرور با افزایش استفاده از منابع موجود هزینه ها را کاهش می دهد. این باعث کاهش تعداد سرورهای فیزیکی مورد نیاز، کاهش هزینه های مدیریت برای آن سرورها و همچنین کاهش انرژی مورد نیاز برای اجرای سرور می شود.

یک راه برای اطمینان از رشد قابل توجه در شغل و تجارت مورد نظر خود، طراحی یک سرور استاندارد است. می توان گفت سرور اچ پی سروری است که با طراحی های مختلف برای سازمان های مختلف و کاربران عمومی قابل استفاده است.

یکی از محبوب ترین سرورهای امروزی سرور HP است. یکی از دلایل موفقیت این سرور در نظر گرفتن نیازهای کاربران است. در زیر برخی از ویژگی های خاص این سرور آورده شده است.

  • مدیریت آسان از راه دور
  • قابلیت ذخیره اطلاعات با امنیت بالا
  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری
  • سرور دارای فناوری ILO برای پیکربندی و راه اندازی است

با وجود ویژگی های فوق، در هنگام خرید سرور باید موارد زیر رعایت شود.

نیازهای شرکت را در نظر بگیرید

ابتدا سعی کنید قبل از خرید سرور نیازهای خود یا سازمانتان را درک کنید. در واقع سرور مورد علاقه شما می تواند نیازهای آینده شما را برآورده کند.

هزینه سرور را پرداخت کنید

در مرحله بعد پس از شناسایی نیازهای سازمان، پول را صرف خرید سرور مورد نظر خود کنید.

به خاطر داشته باشید که راندمان بالاتر و تجهیزات سرور بهتر نیاز به هزینه های بالاتری دارد.

مکان مناسب سرور را در نظر بگیرید

از آنجایی که سرورهای HP در سه نوع عمودی، افقی و عمودی در دسترس هستند، قبل از خرید سرور مطمئن شوید که فضای مناسبی در اختیار دارید.

مجازی سازی سرور چگونه است؟

سرور اچ پی یکی از بهترین سرورهای دنیاست که به دلایل مختلف قادر است سهم بازار بیشتری نسبت به برندهای دیگر مانند دل سرور به دست آورد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید سرور اچ پی و منابع آنها، لینک زیر را دنبال کنید

https://avafanavari.com/pc/server-hp/

آوا فناوری متکی بر شرکت ماندگار، سازمان نظام های صنفی رایانه ای، اتحادیه صنف فناوران رایانه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و انجمن انفورماتیک ایران، تجربه در صنعت فناوری اطلاعات کشور و پشتیبانی فنی و حرفه ای قوی است. ارائه، پشتیبانی و اجرای آموزش ساخت و ساز و تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات، تجهیزات هوشمند و رایانش ابری. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت به آدرس avafanavari.com مراجعه و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

اطلاعات تماس: تهران، خیابان خردمند جنوبی، خیابان یگنه، پلاک 1، واحد 1. تلفن: 42452000

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما