نقد و بررسی خودرو ایران خودرو را در خودروبانک بخوانید

[ad_1]

خودروبانک از سال ها پیش به عنوان یک رسانه تخصصی خودرو فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون با مراجعه به سایت خودروبانک به مجموعه ای از هزاران گزارش، مقایسه و بررسی اختصاصی که توسط تیم خودروبانک طی سالیان گذشته ایجاد شده است دسترسی خواهید داشت. اگر به دنبال مشخصات خودرو و اطلاعات خاص در بازار ایران هستید مرجعی بهتر از خودروبانک پیدا نمی کنید.

قدیمی محبوب یا مجهز و جدید؟ نگاهی به سه محصول رقیب ایران خودرو بیندازید

ایران خودرو که در حال حاضر بزرگ‌ترین خودروساز کشور است، سال‌هاست محصولات مختلفی را به بازار عرضه می‌کند که برخی از آن‌ها دهه‌هاست که در خط تولید قرار دارند. برای مثال در ویژگی های پژو پارس سال می بینید که این خودرو از سال 1380 یعنی حدود بیست سال پیش روی خط تولید قرار گرفته است. چهره زیبا، امکانات فنی رضایت بخش و دسترسی وسیع به خدمات فنی و قطعات یدکی مختلف از دلایل محبوبیت پژو پارس است.

از طرفی نسبت به امروز دو محصول جدید ایران خودرو وجود دارد. طبق جدول مشخصات دنا پلاس و سورن پلاس، این دو خودرو در سال های اخیر به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شده اند. دنا پلاس یک نسخه فیس لیفت شده از دنا است که در ابتدا توانسته توجه گسترده ای را به خود جلب کند. سورن پلاس از اوایل دهه 1400 وارد بازار شده است و در تلاش است تا بر شکست های قبلی سورن و سورن ELX معمولی غلبه کند.

با ایران آشنا شوید

یک جمله ساده برای توضیح ویژگی های دنا پلاس وجود دارد، چند گزینه به امکانات دنا پلاس اضافه کنید و سپس جزئیات دنا پلاس را دریافت کنید. تولید دنا پلاس در خودرو ایران از سال 1396 آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. از آنجایی که مهندسان و طراحان ایران خودرو با ارائه نسخه پلاس سعی در رفع نواقص دنا داشتند، دنا پلاس به سرعت در بین مصرف کنندگان ایرانی محبوب شد.

از نظر موتور و گیربکس تفاوتی بین امکانات دنا پلاس و دنا معمولی وجود ندارد و هر دو خودرو از ترکیب موتور 1.7 لیتری EF7 با گیربکس پنج سرعته دستی استفاده می کنند. همانطور که گفته شد بخش متفاوتی از ویژگی های دنا پلاس انتخاب این خودرو است. چهار کیسه هوا، سانروف، چراغ های جلو و عقب جدید، آنتن کوسه ای و دوربین دید عقب از ویژگی های خاص دنا پلاس هستند، البته سانروف و ایربگ های جانبی به تازگی از روی خودرو حذف شده اند. با این وجود دنا پلاس می تواند نقش یک خودروی خانوادگی مطلوب را برای قشر متوسط ​​جامعه ایفا کند.

نقد و بررسی خودرو ایران خودرو را در خودروبانک بخوانید

سورن پلاس ایران خودرو سدان جدید

عینک سورن پلاس مانند دنا پلاس چیزی جز عینک سورن ELX با چند آپشن جدید نیست. با این حال، تفاوت سورن پلاس و سورن ELX بسیار کمتر از تفاوت بین دنا پلاس و دنا است. تنها ویژگی جدید در ویژگی کروز کنترل سورن پلاس که رانندگی سورن پلاس را در بزرگراه ها راحت تر از همیشه می کند.

بسیاری از تغییرات ایجاد شده در لیست مشخصات سورن پلاس ذکر نشده است، زیرا بیشتر تفاوت ها به ظاهر خودرو محدود می شود. برای مثال جلوپنجره مشکی رنگ سورن پلاس را با نسخه های قبلی متفاوت می کند و چراغ ها گرافیک جدیدتری دارند. فرمان مشابه فرمان دنا و مجهز به دکمه های کنترلی مختلف است. دستگیره درها و روکش صندلی ها بازطراحی شده و رینگ های خودرو نیز در دو رنگ طراحی شده اند. ایران خودرو امیدوار است تمامی این تغییرات در ویژگی های سورن پلاس به این خودرو کمک کند تا فروش موفقی را در سال های آینده تجربه کند.

پژو پارس ایران خودرو قدیمی و محبوب

توصیف ویژگی های پژو پارس سال برای مصرف کنندگان ایرانی اتلاف وقت است، زیرا این خودرو دو دهه است که برای مصرف کنندگان ایرانی شناخته شده است. پژو پارس سال را شاید بتوان یکی دیگر از امتیازات ایران خودرو دانست، اما در نام آن خبری از پسوند پلاس نیست. به عبارتی از جمله ویژگی های سال پژو پارس می توان این خودرو را پژو 405 پلاس نامید، زیرا ویژگی های فنی این دو خودرو کاملاً مشابه یکدیگر بوده و تنها در ظاهر و ویژگی های داخلی و خارجی متفاوت است. بین این دو پژو سدان.

موتور 1.8 لیتری پژو با گیربکس پنج سرعته دستی نیروی فنی پژو پارس سال است. کابین این خودرو چندین بار توسط ایران خودرو تعویض شده است و آخرین نسخه پژو پارس سال مجهز به تریم کرم مایل به مشکی است که فعالان بازار آن را سوناتا می نامند.

به طور خلاصه، در نهایت کدام یک را انتخاب کنیم؟

انتخاب خودرو در ایران همیشه کار سختی بوده است. اگر بخواهیم تنها عامل محبوبیت را در تصمیم گیری ها به کار بگیریم، بدون شک پژو پارس محبوب ترین خودرو در این مقایسه است. اما ویژگی های دنا پلاس یا سورن پلاس از جذابیت بیشتری نسبت به پژو پارس سال برخوردار است، بنابراین می توان گفت که خرید دنا پلاس یا سورن پلاس برای مصرف کنندگان واقعی مناسب تر است. گزینه های ذخیره سازی کوتاه مدت چون سود خرید و فروش پژو پارس سال از سورن پلاس و دنا پلاس بیشتر است.

حال باید به این سوال پاسخ داده شود که خرید دنا پلاس برای مشتری بهتر است یا سورن پلاس؟ با توجه به اینکه هر دو خودرو دارای ویژگی های فنی یکسانی هستند و از نظر امکانات فقط چند تفاوت کوچک بین آنها وجود دارد. این در حالی است که اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی سورن پلاس و دنا پلاس پشتوانه خرید سورن پلاس برای مصرف کننده ایرانی خواهد بود. صندلی های سورن پلاس راحتی بیشتری را برای مسافران به ارمغان می آورد و چهره خودرو نسبت به ظاهر چند منظوره دنا پلاس محبوبیت بیشتری در بین مخاطبان دارد. تنها نقطه ضعف سورن پلاس عدم نمایشگر برای سیستم های چند رسانه ای است که البته می توانید با استفاده از صفحه نمایش افترمارکت و با هزینه شخصی آن را برطرف کنید.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما