نکات مهم برای خرید بلیط اتوبوس

[ad_1]

سفر با اتوبوس معمولا ساده ترین و در دسترس ترین راه برای سفرهای بین شهری است. گزینه ای مقرون به صرفه و راحت حتی برای سفرهای معمولی و بدون برنامه، اما در سفر با اتوبوس باید به چند نکته توجه کرد. معمولا افرادی که می خواهند با اتوبوس سفر کنند بدون برنامه به ترمینال می روند و هر بلیطی در دسترس دارند می خرند و سفر خود را آغاز می کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بلیط اتوبوس در دسترس نباشد و تاریخ گذشته نباشد یا اینکه فرد مجبور شود بلیطی با امکانات کمتر از حد انتظار خریداری کند. حال سوال این است که هنگام تهیه بلیط اتوبوس به چه نکاتی باید توجه کرد؟ برای خرید بهترین بلیط اتوبوس، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

چرا اتوبوس را برای سفر انتخاب کنیم؟

معمولا تردد با وسایل نقلیه عمومی برای برخی افراد دشوارتر است، اما گاهی اوقات تمایلی به استفاده از این وسایل نقلیه در کنار اتوبوس نداریم. برای مثال، اگر دانشجو یا سرباز هستید، اغلب مجبورید از وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنید. از همه اینها، سفر با اتوبوس از همه به صرفه تر است. حتی در دسترس ترین نوع وسیله نقلیه یک اتوبوس است. با خرید بلیط اتوبوس مناسب می توانید به راحتی با قطار و هواپیما سفر کنید. البته اگر برخی از نکات را رعایت کنید بعدا بررسی خواهیم کرد.

برای کدام سفر با کدام اتوبوس سفر کنیم

نکته مهمی که در خرید بلیط اتوبوس باید به آن توجه کرد این است که کدام بلیط اتوبوس را بخریم ؟؟؟ در سفر با اتوبوس، گزینه های زیادی داریم و معمولاً هم اتوبوس های VIP و هم اتوبوس های معمولی بین شهری در جاده های ایران وجود دارد. بهترین نوع این اتوبوس های بین شهری اتوبوس های VIP می باشد.

اتوبوس های VIP

این نوع اتوبوس نسبت به اتوبوس معمولی امکانات بیشتری دارد. و صندلی های آن نسبت به سایر انواع اتوبوس ها شیب بیشتری دارد و از طرفی برای هر مسافر دارای سیستم صوتی و تصویری می باشد. این نوع اتوبوس برای سفرهای طولانی بسیار راحت و راحت است و می توانید به سفرهای طولانی بروید. بلیط اتوبوس اهواز تهران از این نوع استفاده کنید که بسیار ارزانتر از قطار و هواپیما است و سفری بسیار راحت با آن خواهید داشت.

اتوبوس های معمولی

اتوبوس معمولی یکی دیگر از انواع اتوبوس های بین شهری است. این اتوبوس ها امکانات کمتری دارند مثلاً پشت اتوبوس VIP کمتر خم می شوند. همچنین این اتوبوس ها سیستم صوتی و تصویری شخصی ندارند و معمولاً فقط دو نمایشگر در ابتدا و مرکز اتوبوس دارند. البته قیمت بلیت این اتوبوس ها نسبت به سایر اتوبوس ها کمتر است. بسته به فاصله شهر مبدا و مقصد، می توانید بین این دو نوع بلیط یکی را انتخاب کنید.

بلیط های خود را آنلاین بخرید

برای خرید بلیط اتوبوس بهتر است از روش خرید آنلاین بلیط استفاده کنید. امروزه بسیاری از افراد بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری می کنند و اولویت آنها خرید بلیط از این طریق است، اما چرا؟

صرفه جویی در زمان

با خرید آنلاین بلیط می توانید در زمان صرفه جویی کنید و به راحتی بلیط های ما را بدون دردسر ترافیک و صف های طولانی ترمینال تهیه کنید.

انتخاب های بیشتر

به این ترتیب، علاوه بر صرفه جویی در زمان، می توانید از بین اتوبوس های مختلف با قیمت بلیط متفاوت انتخاب کنید. جالب است بدانید که با خرید آنلاین از برخی سامانه های فروش اینترنتی مانند رسپینا باید با لیستی از انواع شرکت های اتوبوسرانی سر و کار داشته باشید. با مقایسه بلیط های مختلف شرکت های راه آهن مختلف، می توانید بهترین اتوبوس را در یک تسهیلات متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

نکات مهم برای خرید بلیط اتوبوس

استرداد آنلاین بلیط

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی بلیط، برگشت آنلاین بلیط است. اگر بلیط سفر شما به هر دلیلی پس از خرید کنسل شد، می توانید به راحتی با چند کلیک ساده بلیط خود را کنسل کرده و در کمتر از ۷۲ ساعت پول خود را پس بگیرید. در حالی که کنسل کردن بلیط به صورت حضوری دشوارتر است، اما بازگشت حضوری بلیط نیز زمان بیشتری خواهد داشت.

صندلی مورد نظر را انتخاب کنید

با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، می توانید هنگام خرید بلیط، مکان خود را در موقعیت مورد نظر انتخاب کنید. البته توصیه می کنیم در چنین مواقعی حتما بلیط صندلی های وسط را رزرو کنید، به خصوص اگر فاصله شما زیاد است. مثلا در خرید بلیط اتوبوس کرج کارمانشاه اگر می خواهید به دوردست ها برسید، از سر و صدا دوری کنید و سایر مسافران می توانند سفر شما را لذت بخش تر کنند. همچنین با انتخاب این صندلی ها به راحتی می توانید استراحت کنید و حرکت اتوبوس در گوشه و کنار جاده آزارتان نمی دهد.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس از تخفیف برخوردار شوید

شرکت های مختلف فروش بلیط آنلاین معمولاً به دلیل رقابت تنگاتنگ مزایا و تخفیف های ویژه ای را به کاربران ارائه می دهند. همچنین شرکت های مسافرتی هستند که پس از خرید، سفرهای رایگان را ارائه می دهند.

نکات مهم برای خرید بلیط اتوبوس

قبل از خرید اتوبوس های مختلف را بررسی کنید

با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می توانید با توجه به بودجه و زمان سفر خود از لیست بلیط های مختلفی که مشاهده می کنید مناسب ترین بلیط را انتخاب کنید. همچنین می توانید با انواع مختلف بلیط و شرکت های بلیط فروشی آشنا شوید.

قوانین مهمی که هنگام خرید بلیط اتوبوس نباید فراموش کنید

*پس از خرید بلیط اتوبوس نمی توانید مبدا یا مقصد سفر خود را تغییر دهید. این امکان حتی قبل از صدور بلیط وجود دارد.

* توجه داشته باشید که هر گاه سامانه فروش بلیت شماره بلیت و لینک دانلود بلیط را برای شما ارسال کرد، به این معنی است که خرید شما تضمین شده است.

* اگر بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین خریداری کرده اید، می توانید در سفر آن را روی کاغذ چاپ کنید، اما داشتن اسکرین شات از بلیط اتوبوس در بیشتر موارد کافی است.

* اگر بلیط خود را به صورت حضوری خریداری کرده اید، برای بازگرداندن آن مراجعه کنید. اما در صورت خرید اینترنتی می توانید به صورت حضوری و غیرحضوری کنسل کرده و بلیط تهیه کنید.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما