همتی: من 6 ماه سکوت کردم و همه مشکلات را به گردن ما انداختند

[ad_1]

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و رئیس کل سابق بانک مرکزی تاکید کرد: همه ما (اگر جریان سیاسی داشته باشیم) باید در دولت خوب کار کنیم، از آنها حمایت کنیم و در صورت وجود کاستی از آنها انتقاد کنیم.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی و تحلیل وضعیت اقتصادی ایران در کرمان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشت مردم، اظهار داشت: دلایل حضورم در انتخابات نیز همین بود؛ چرا که من در این انتخابات شرکت کردم. البته من نمی‌خواهم وارد بحث انتخاباتی شوم، زیرا تمام شده و رئیس‌جمهور محترم بر سر کار است.

او تاکید کرد که اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه گرفته شده است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در بخش دوم سخنان خود به تشریح دلایل این وضعیت اقتصادی پرداخت: «بیشتر مشکلات کشور ناشی از حاکمیت مالی است و تا زمانی که این مشکلات به درستی و به طور کامل حل نشود، نمی توان بقیه مشکلات را حل کرد. “

وی گفت: ما نمی توانیم از عقده حقارت در اقتصاد خارج شویم. کشور ما بزرگ است، جمعیت داریم، منابع طبیعی خوب و آب آزاد داریم، پس چرا نتوانیم رشد کنیم؟

همتی گفت: رشد اقتصادی در اقتصاد تعریف شده و به عوامل مهمی از جمله بهره وری و سرمایه گذاری بستگی دارد. به عنوان مثال، زمانی که سرمایه گذاری زیادی نداشته باشید، رشد اتفاق نمی افتد.

وی گفت: در دوره ای که دولت درآمدهای نفتی خوبی داشت، سرمایه گذاری خوبی انجام داد و نتیجه خوبی هم گرفت، بنابراین دلیل رشد ما سرمایه گذاری دولتی بود نه بخش خصوصی.

همتی در ادامه گفت: از آنجایی که بخش خصوصی نسبت به آینده نامطمئن است، سرمایه گذار به مدت 5 سال سرمایه خود را به حالت تعلیق در نمی آورد مگر اینکه بداند مواد را چگونه تامین می کند و یا اینکه دولت صادرات را چگونه برایش تعریف می کند.

وی گفت: «ما در همه ابعاد توسعه دچار کمبود هستیم. وی گفت: همه دولت ها اول برای اصلاح آمدند و در نهایت بدتر شدند.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به وضعیت کشور در دو سال اخیر گفت: هنوز نمی توان چند مورد را توضیح داد، اما سال 98 و 99 سال های بسیار سختی در کشور ما بود؛ این اتفاق در هیچ کشوری رخ نداده است. .

وی گفت: در 6 ماهه اول سال 99 درآمدهای نفتی بانک مرکزی بسیار کمتر از گذشته بوده است.

همتی در ادامه گفت: سال 99 را مدیریت کردیم که تمام مبادی صادرات بسته بود و ارز وارد کشور نمی شد. در اواخر دوره ریاست جمهوری خود، ترامپ همه فشارها را بر او وارد کرد و طبق لیست سیاه، F.C. آه تو تی. این سخت ترین دوران کشور بود.

وی با اشاره به نقش تحریم در مشکلات، تاکید کرد: تکرار می کنم اگر تحریم حل نشود نمی توانیم توسعه پیدا کنیم، ما هم به دنبال خروجی قابل احترام هستیم و باید حل شود، روابط قطع شده و توسعه پیدا می کند.

همتی تاکید کرد: باید یک بار برای همیشه نقش دولت در اقتصاد مشخص شود. قانونگذاری اقتصادی باید در آینده درست انجام شود تا مجلس تصمیم نگیرد کسانی که سه سال روی یک پروژه کار کرده اند احساس کنند تمام زحماتشان هدر رفته است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: باید به مشکلات نهادی و حقوق مالکیت کشور رسیدگی شود و به دنبال آن اصلاحات ساختاری انجام شود. به عنوان مثال ابتدا باید پایه مالیاتی اصلاح شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

روابط زیگزاگی باز شده است

وی با بیان اینکه ابتدا باید معیارها را تعیین کنیم و سپس اهداف را تعیین کنیم، اضافه کرد: در مسائل اقتصادی اگر نظام اصلاح نشد، باید مانند زیگزاگ پیش برویم. بنابراین، یک روز مشکل بورس، یک روز صنعت خودرو و یک روز تورم. گاهی نقدینگی افزایش می یابد و این روند ادامه دارد.

همتی در ادامه گفت: باید با اصلاح این قانون، روابط اقتصادی دولت و سیاست های دولت را بهبود بخشیده و سلطه مالی دولت بر بانک مرکزی را از بین ببریم.

وی گفت: برای اصلاح بانک ها به منابع مالی زیادی نیاز داریم. در صندوق بازنشستگی هم مشکلاتی وجود دارد، صندوق بازنشستگی در صورت عدم بهبود در سال آینده چه خواهد کرد و این چرخه ادامه دارد.

همه ما مقاومت را شعار اقتصاد می نامیم

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: تعریف اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد در برابر فشارهای خارجی ثبات خود را از دست ندهد و متکی به نیروهای داخلی باشد؛ ما در این زمینه کار نکرده ایم، یعنی باید منتظر باشیم. تا دولت در عمل به این نتیجه برسد.

همتی گفت: پایین بودن رشد اقتصادی ما ناشی از تصمیمات ساختاری و اداری، مصوبات مجلس و سیاست های دولت است که توسعه نیافتگی را به دنبال دارد.

وی گفت: سرمایه اجتماعی سنگ بنای توسعه است.

او گفت: ما می خواهیم بازی را به پایان برسانیم. همه دوستان باید صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و با برنامه در رویدادها شرکت کنند تا در اداره کشور نتیجه بهتری بگیرید.

وی تاکید کرد: هر دو برنامه داشتیم و داریم و مخالفت خود را با اقدامات دولت اعلام می کنیم. هنوز برای قضاوت زود نیست، اکنون باید صبر کنیم. اگرچه من در ابتدا چیز زیادی از آن را ندیدم، امیدواریم واقعا برای مردم مفید باشد. اگر متوجه شدید که در مورد برخی مسائل کم کاری انجام می شود، باید مداخله کنید و حضور فعال داشته باشید.

رئیس کل سابق بانک مرکزی ادامه داد: در نهایت وضعیت بدتر از سال 99 نخواهد شد و فشار حداکثری از سوی آمریکا برداشته شده است و امیدواریم وضعیت کشور بهتر شود.

همتی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبی و مشارکت در مسائل سیاسی کوتاه مدت نیست، این همفکری و همگرایی باید ادامه داشته باشد و در مواقعی مانند انتخابات دنبال آن نرویم، البته من شخصا مستقل پای صندوق های رای رفتم، خیلی ها گلایه کردند که چرا این کار را کردید. که؟” هماهنگی نداشتم و خودم بودم و مستقل وارد شدم.

چرا اول به کارمان آمدم؟

همتی گفت: من 6 ماه سکوت کردم و همه مشکلات به دوش ما ریخته شد و پایه گذار شرایط فعلی شدیم. آنها چیز دیگری به ما اضافه کردند. ما سه سال در شرایط فوق‌العاده سخت و تحت فشار حداکثری مقاومت کردیم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از سقوط اقتصاد و تورم بالا جلوگیری کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کرمان را پس از 6 ماه سکوت انتخاب کردم، در ادامه گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی نتوانستم در حرم ایشان حاضر شوم و گفتم که دو کار خیر با هم انجام داده ام. او در فضای مجازی پرسید که آیا با حاج قاسم کار داشتید و باید بگویم ایشان یاور و مورد علاقه من در بانک مرکزی بودند؟

همتی گفت: در این 40 سال مشکلات کشور زیاد بوده و همه ما در آن نقش داریم، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، هیچکس نمی تواند خود را توجیه کند، همه ما اشتباهات و خطاهای زیادی داشتیم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در ادامه گفت: شخصی مطلبی با تیتر همتی قربانی اوضاع نوشت که من اعتراض کردم و گفتم بنویس قربانی وضعیت فعلی، متوجه نمی شوم چرا گفته بخشی از این است. همتی؛ البته موفق هم شدند که به نظر من یک نیروی ضد خارجی بود.

وی در ادامه گفت: برخی سوال کردند که چرا همتی شناخته شد؟ وی در ادامه گفت: دلیل تایید نکردن من چیست، آیا سابقه من تیره است؟ در کشور همه عملکرد من را دیدند، احساس کردم بر مشکلات اقتصادی کشور مسلط هستم، دانش مالی کشور را دارم و در شرایط حساس و تحت فشار در آن موقعیت قرار داشتم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: تجربه من در دولت قبل این بود که جلو نرفتم و به تنهایی نمی توانستم سیاست های بانک مرکزی را نقد، بازنگری یا تغییر دهم.

وی با اشاره به مناظره انتخاباتی گفت: من به سایر نامزدهای مناظره گفتم شما رقیب من نیستید، کسانی که نمی خواهند رای دهند، رای دهند، هیچ کدام شما پیروز نمی شوید، متاسفانه این اتفاق نیفتاد. مشخص بود که به چه کسی رای می دهند.

همتی افزود: اگر روی صحنه می آمدم، می دیدم و می شنیدم چون فکر می کردم باید وارد شوم.

وی با بیان اینکه بیماری و مشکل کشور را به درستی تشخیص داده ام، گفت: به قول من عمل کنید و ببینید آیا همه حرف هایم محقق نشده است. ما هنوز دولت را اصلاح نکرده ایم و در همین مسیر حرکت می کنیم.

همتی اعتراف کرد: دوستان می گویند امسال برای اولین بار بودجه نامتوازن داده شده، آیا می توان بودجه نامتوازن داد، کدام دولت بودجه نامتوازن داده است؟ بودجه متعادل است، اما در عمل نامتعادل است و به نظر می رسد مانند یک مقاله است.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما