واکنش به سابقه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

[ad_1]

در رفتن الزهرا صافی تنیسور 17 ساله البرزی با قهرمانی در اولین دوره مسابقات آزاد استرالیا و اولین مسابقه گرند اسلم فصل تنیس 2022 تاریخ ساز شد. او اولین ایرانی است که در یک گرند اسلم شرکت کرده و اولین زن ایرانی است که در بین 100 تنیسور برتر جوان جهان قرار گرفته است.

به گزارش فرارو، صافی پیش از این با قهرمانی در تور جهانی تنیس جوانان شیکمنت راه را برای گرند اسلم استرالیا هموار کرده است. علاوه بر این، قهرمانی او در این مسابقات مشکل الزهرا صافی را در بین جوان ترین تنیسورهای جهان به رده 74 رساند.

حالا پیروزی او در دور اول مقابل نایر استرالیا بار دیگر نامش را در تاریخ تنیس ایران ثبت کرده است. او اکنون اولین تنیسور ایرانی است که در جدول اصلی مسابقات گرند اسلم جوانان به پیروزی دست یافته است.

الزهرا صافی در دور دوم در رده جوانان به مصاف صوفیا کاستولاس رده هشتمی از بلژیک می رود.

این نظرسنجی نشان داد که این تنیسور 17 ساله در یک سال اخیر در 7 دوره مسابقات جهانی شرکت کرده و 6 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. او در حال حاضر در رده 74 تنیسور زنان جوان جهان قرار دارد.

واکنش به سابقه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

بازتابی از خلقت تاریخ الزهرا صافی

حضور الزهرا صافی در جمع 100 تنیس باز جوان برتر جهان و سابقه حضور او در مسابقات گرند اسلم استرالیا در داخل و خارج از کشور به طور گسترده دیده می شود. در مهم ترین تورنمنت، سایت فدراسیون بین المللی تنیس با حضور دو بازیکن از کنیا و نامیبیا به جزئیات پیروزی ها و تاریخ سازی خود پرداخته است.

وقتی از منظر ورزش بانوان ایران به عملکرد این دختر 17 ساله نگاه می کنیم، به نظر می رسد پیروزی صفی، قهرمان گرند اسلم نوجوانان امروز در ملبورن، لحظه مهمی است که باید تکرار شود. فرارو به نقل از سایت فدراسیون بین المللی تنیس خبر داد. او در ابتدای دی ماه در رده 87 جوانان جهان قرار گرفت و به عنوان اولین بازیکن ایرانی در رده 100 بازیکن برتر جهان قرار گرفت.

علاوه بر این، اتحادیه جهانی تنیس زنان در صفحه اجتماعی خود به سابقه صفی واکنش نشان داده است. انجمن با انتشار تصویری از مشکلات الزهرا صافی نوشت: با مشکلات الزهرا صافی آشنا شوید. اولین بازیکن ایرانی که در بین 100 نفر برتر رده بندی جوانان جهان قرار گرفت و در تنیس استرالیا شرکت کرد.

البته تنیسور 17 ساله استان البرز سابقه ای طولانی در ایران دارد. در این زمینه، بسیاری از رسانه های داخلی، کاربران شبکه های اجتماعی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دستاوردهای چشمگیر الزهرا صافی در رشته تنیس پرداخته اند.

اما بیشتر واکنش ها نسبت به تنیس باز قابل تحسین است. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی نیز معتقدند که سابقه مشکلات الزهرا صافی نمی تواند راهگشای بانوان تنیس باز کشور در مسابقات بین المللی باشد. زیرا موفقیت صفی حاصل تلاش شخصی او در تنیس و حمایت مالی خانواده برای حضور در این رشته است.

این کاربران می گویند با حمایت از ورزش بانوان و عبور از موانع، بازیکنان زن می توانند در رشته های مختلف بدرخشند.

واکنش به سابقه مشکلات الزهرا صافی در تنیس

مشکل الزهرا صافی دختر مورخ تنیس ایران کیست؟

مشکات الزهرا صافی در سال 1384 در شهر کرج در استان البرز به دنیا آمد. او ورزش تنیس را از کودکی آغاز کرد و طبق اعلام فدراسیون بین المللی تنیس در ده سالگی اولین عنوان ملی خود را کسب کرد. الزهرا صافی سپس در سن ده سالگی برای کسب یک عنوان بزرگ در مسابقات تنیس قهرمانی آسیا تلاش کرد.

اما مهم ترین اتفاق در زندگی حرفه ای او زمانی بود که مشکلات الزهرا صافی او را به قهرمانی در مسابقات جهانی تنیس 2019 رساند.

البته سال 2021 برای این تنیسور 17 ساله البرزی سال فوق العاده ای بود. بدین ترتیب در 7 مسابقه انفرادی شرکت کرد و 6 بار قهرمان جهان شد.

او اکنون به صورت حرفه ای تنیس را زیر نظر مربی کروات تونی آندرویچ و واردان لوبیسیچ بازی می کند. تونی اندرویچ در حال حاضر با او در گرند اسلم استرالیا حضور دارد.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما