پناهندگان: مساجد و هیئت ها باید فعالیت اقتصادی را آغاز کنند

[ad_1]

علیرضا پناهیان در سخنانی به مناسبت ایام فاطمیه در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در کنار احکام و اخلاق، بخش دیگری از دین امتحان الهی در موقعیت های مختلف است که ما به عنوان یک فرد یا جامعه در آن قرار داریم.

به گزارش شبستان، وی در ادامه گفت: به عنوان یک فرد یا جامعه باید شرایط و امتحان الهی را در اولویت قرار دهیم و چه باید کرد. این مقام یا امتحان الهی را نمی توان در احکام و اخلاق به صورت برجسته بیان کرد، بلکه باید به آن توجه داشت.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با ذکر مثالی گفت: ممکن است انسان در شرایطی پیش بیاید که اولویتش توجه به همسایه باشد و اگر این کار را نکند مانند یک دنیا پرست به جهنم برود. اسرائيل. عابد بنی اسرائیل در حال نماز خواندن بود که پرنده ای در مقابل او آزار و اذیت شد. نمازگزار با ناامیدی به دعای خود ادامه داد. این نشان می دهد که جان مرغ مهمتر از نماز نمازگزار بوده است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: برای ما مهم است که بدانیم در چه آزمونی شرکت می کنیم، هر چند تشخیص آن سخت و نیازمند بصیرت است و بصیرت با دینداری و درستی و زمان شناسی و گاه مشورت به دست می آید.

وی در ادامه گفت: در حوزه اجتماعی امروز مهمترین امتحان الهی برای ما چیست؟ التماس، کار خیر، صداقت کار، گدایی و افشاگری و رسیدگی به رفتار مسئولینی که مرتکب خطا نمی شوند، جان دادن در راه خدا و بسیاری از دستورات دیگر می تواند در جامعه مطرح باشد و هر کدام مفید و مفید باشد. . ضروری است، اما از اینها یا فراتر از آن، مشکل اصلی جامعه امروز ما چیست که نیاز به رشد دارد و کاستی های جدی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: امروز با آزمون تشکیل گروه های تعاونی و ثروت سازی مواجه هستیم. در خصوص تعاون نیز باید با اصلاح آیین نامه مجلس شورای اسلامی بهترین قوانین تغییر و موانع قانونی همکاری برطرف شود. همچنین باید فرهنگ همکاری ایجاد شود.

پناهیان با بیان اینکه آزمون امروز ما در جهاد اقتصادی رسیدن به اقتصاد مقاومتی است، افزود: در اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل رواج و کاهش سلطه آن است.

وی گفت: مساجد و هیئت ها باید با همکاری و همفکری یکدیگر فعالیت اقتصادی را آغاز کنند. ایجاد تعاونی های تولید و مصرف برای اینکه مالکیت خصوصی منکر نشود و سرمایه داری اتفاق نیفتد رمز نجات اقتصاد ما و تربیت جمعیت برای حضرت حجت (عج) است.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما