چالش های افزایش فشار مالیاتی

[ad_1]

در رفتن دولت از هم اکنون برنامه هایی را برای افزایش درآمد برآوردی مالیاتی در سال آینده در یودگه آغاز کرده است که رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد در دو ماه و نیم گذشته بیش از 2 میلیون حالت جدید با استخدام دستگاه های کارت خوان بانکی ایجاد شده است. شناسایی شده.

به گزارش فرارو، دیوید منظور، مدیرکل انجمن معاملات مالیاتی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 70 درصد از سمت های بانک مودیز معاف از مالیات بوده و پرونده مالیاتی ندارند و در مدت 2.5 ماه حدود 2 میلیون مودیان جدید به ثبت رسیده اند. شناسایی شدند.” تنها در ماه دسامبر، یک میلیون مد روز جدید را شناسایی کردیم که به موقعیت های بانکی اشاره کردند. تعداد کل مؤدیانی که در سیستم مالیاتی ثبت نام کرده اند و طبق ماده 100 قانون مالیات های مستقیم کار می کنند، 3200000 نفر است.

از سوی دیگر قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از روز دوشنبه اجرایی شد. در همین راستا، قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1387 به صورت آزمایشی تصویب شد و تا مهرماه همان سال هر سال در بودجه تمدید می شد تا زمانی که برای بودجه سال گذشته اعتبار داشت، اما تا زمانی که در آبان ماه 1399 تصویب و لازم الاجرا شد. لایحه اصلاح قانون و دائمی شدن آن از سوی مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال تمدید شد. متعاقبا قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در اوایل خرداد ماه سال جاری تصویب و در تیرماه به رئیس جمهور ابلاغ شد که طبق اعلام انجمن معاملات مالیاتی از روز دوشنبه لازم الاجرا شد.

افزایش فشار مالیاتی؛  تصمیم دولت برای افزایش مالیاتدولت نباید به مردم فشار مالیاتی وارد کند
مرتضی عزتی کارشناس مسائل مالی در گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه اگر دولت مالیات جدیدی وضع کند در نهایت این مردم هستند که پرداخت خواهند کرد. اگر پول در دست مردم بود، این خدمات بی کیفیت بود، اما در بیشتر مواقع، دولت فقط به جنبه مالی نگاه می کند تا بتواند هزینه های خود را جبران کند. .

وی در ادامه گفت: در خصوص سیاست جدید مالیاتی دولت مبنی بر معرفی 2 میلیون روش جدید مالیاتی توسط دستگاه های کارتخوان، باید توجه داشت که تمامی مبالغی که از طریق دستگاه های کارتخوان به حساب افراد واریز می شود، درآمد محسوب نمی شود، در این زمینه دولت باید در نظر بگیرد که در اکثر موارد این تسهیلات اوراق یا اقلامی به صورت وام برای خرید داده می شود و مردم برای نقد این مرابحه کارت به یکی از آشنایان کارتخوان مراجعه و این مبلغ را کسر می کنند.

وی گفت: اما اگر درآمدها به درستی از طریق کارت شناسایی شود، می توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد. این کافی نیست، اما اگر دولت از سیستم نظارتی فعلی برای شناسایی دقیق درآمد استفاده کند، می تواند به خوبی کار کند و بسیاری از افرادی که درآمدهای کلان دارند در این سیستم گیر کرده اند. مالیات کاهش خواهد یافت. همچنین باید توجه داشت که با در نظر گرفتن چنین میزان مالیاتی، دولت نمی تواند به افزایش 62 درصدی درآمد مالیاتی برآورد شده در بودجه سال آینده دست یابد.

عزتی با تاکید بر اینکه افزایش درآمد مالیاتی بار مالیاتی را بر دوش مردم افزایش می دهد، افزود: تا زمانی که اقتصاد کشور در رکود است، دولت نمی تواند افزایش مالیات را باور کند و به نوعی به خود آسیب رسانده و درآمدهای آینده را تهدید کرده است. تا زمانی که تولید کشور افزایش پیدا نکند امکان افزایش درآمد مالیاتی وجود ندارد.

وی افزود: در چند سال اخیر با وجود تصویب‌ها و بحران فزاینده کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها به خواب رفته‌اند و اکثر تولیدکنندگان با حداقل ظرفیت تولید خود کار می‌کنند.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما