چرا تصویر هیتلر در برخی از کلیساهای آلمان قابل مشاهده است؟

[ad_1]

فارو- بد یا احمق؟ چندین کلیسا در آلمان دارای شیشه های رنگی با تصویر آدولف هیتلر هستند. هنرمندان چه کسانی بودند و چرا خلق شدند؟

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله; وایلشتات شهری در جنوب غربی آلمان و غرب اشتوتگارت با جمعیتی حدود 2000 نفر است. کشیش آنتون گروبر از کلیسای کاتولیک سنت پیتر و پل در 11 سال گذشته از جماعت کنجکاو خود و بسیاری از مهمانان کنجکاو استقبال کرده است.

برخی از مردم نزدیک کلیسا ایستاده اند، در حالی که برخی دیگر از یک پنجره شیشه ای ویژه به بیرون نگاه می کنند. گروبر به دویچه وله گفت: «آنها اغلب می گویند هویت هیتلر شناخته شده است.

چرا تصویر هیتلر در پنجره های برخی از کلیساهای آلمان قابل مشاهده است؟  ترجمه آقای اعتضاد

او در مورد پنجره ای با تصویری از هیتلر از سال 1939 یا 1940 گفت: “بیشتر مردم علاقه مند هستند، نه کمتر، نه بیشتر.” این بخشی از یک پنجره بزرگتر از 9 اثر است که زندگی عیسی مسیح را به تصویر می کشد.

صفحه سمت راست وسوسه عیسی مسیح را نشان می دهد که حاوی وسوسه عیسی مسیح و حضور شیطان است. هنرمند جوکارل هوبر به وضوح ویژگی های هیتلر را در تصویر شیطان به تصویر می کشد. شیطان زرد رنگی است که کنایه از حسادت و مالکیت است.

گروبر گفت که اکثر بازدیدکنندگان در درک تصویر دیکتاتوری هیتلر به عنوان یک شخصیت بد مشکلی نداشتند و این هنرمند هرگز در مورد کار خود اظهار نظر نکرده بود. بنابراین، می توان حدس زد که او قصد داشته هیتلر را به عنوان شخصیتی بد به تصویر بکشد.

این اثر هنری در سال 1939 در دوران شکوفایی رژیم نازی خلق شد. گروبر استدلال می کند که دانستن داستان هنرمند به درک تصویر کمک می کند. آگوست اوچل، کشیش کلیسای سنت پیتر و سنت پل گفت: «در سال 1936، نازی‌ها هنر جوکارل هوبر را تحقیر شده اعلام کردند و او دیگر اجازه کار نداشت. گفته می شود که ماموران گشتاپو بارها خانه او را تفتیش می کردند.

مایکل کودرنا، مورخ آلمانی به دویچه وله گفت: شکی نیست که شیشه های رنگی بیانیه ای روشن و جسورانه علیه ناسیونال سوسیالیسم و ​​رهبران آن بود. آخرین کتاب او درباره تصاویر هیتلر در کلیساها است.

در طول تحقیقات، او پنج عکس از هیتلر در سال 1945 و نه عکس در سال 1945 پیدا کرد. ممکن است اثبات اینکه عکس های اصلی واقعاً نشان دهنده دیکتاتور هستند دشوار باشد، اما بعداً عکس ها به وضوح هیتلر را نشان می دهند. به عنوان مثال، به عنوان یک شخص به دار آویخته یا بدخواه در جهنم سوخته است.

او توضیح می دهد: «پس از جنگ، نقاشی در کلیساهای هیتلر دیگر مانند قبل از سال 1945 مشکل ساز نبود.

با گذشت زمان، تصاویر تغییر کرده اند. کودرنا می‌افزاید: «هیتلر به‌طور فزاینده‌ای در زمینه‌های دیگر به گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شد که از روش قبلی دور بود، حتی کمی کاریکاتور».

چرا تصویر هیتلر در پنجره های برخی از کلیساهای آلمان قابل مشاهده است؟  ترجمه آقای اعتضاد

تحقیقات او 20 سال پیش در کلیسای اسامپشن آغاز شد. یک پنجره شیشه ای رنگی پس از سال 1945 داستان عهد عتیق را روایت می کند: دختر لابان، راشل، بت های خانواده پدرش را دزدید.

هنرمند گابریل کوتمیر به جای چهره بت، چهره هیتلر را به تصویر می کشد. کودرنا گفت: “پدر این هنرمند از مخالفان سرسخت نازی ها بود و مدتی در گشتاپوی برلین بازداشت شد. این ایده به او این ایده را داد که این ارتباط را در هنر ادامه دهد.”

یکی از 14 نقاشی که هیتلر را شناسایی و توصیف کرد، متعلق به هیتلر بود که به همراه رئیس جمهور وایمار، پل فون هیندنبورگ، نقشی کلیدی در به دست گرفتن قدرت توسط نازی ها (در رابطه با انتصاب هیتلر) ایفا کردند. این تصویر پس از سال 1945 حذف شد.

این مورخ خاطرنشان می کند که پس از پایان جنگ جهانی دوم دوست نداشت چنین داستان هایی را برای آلمانی ها تعریف کند یا نشان دهد زیرا از آنها خجالت می کشید. در نتیجه برخی از عکس ها پنهان و برخی دیگر حذف شدند.

کودرنا به پنجره ای در مونیخ اشاره می کند که توسط ماکس لاهر، هنرمندی که هیتلر را به عنوان یک شکنجه گر به تصویر کشیده است، ایجاد شده است. ابتدا با جوهر پاشیده می شد، اما بعداً با حصار محافظت می شد.

در شهر لندشات، همین هنرمند نقاشی معروفی از شیشه رنگی کلیسای سنت مارتین خلق کرد که هیتلر و دیگر حاکمان نازی از جمله گوبلز و هرمان گورینگ را در حال شکنجه سنت کوستول نشان می دهد. پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی ها خواستار حذف این اثر شدند، اما وقتی گفتند این هنرمند در هفته های آخر جنگ معترض بوده است، نظر خود را تغییر دادند.

دین آنتون گروبر نیز از بحث باز و شفاف درباره چنین تصاویری دفاع می کند. او گفت: «نقاشی های دوران نازی ها گواهی بر تاریخ هستند.

یکی از تصاویر جدید هیتلر در کلیسای گروبر، نقاشی سال 2018 این هنرمند “دیتر گراس” است که عیسی مسیح را در محاصره افراد زیادی نشان می دهد که قرار است نشان دهنده احمق های جهان باشند. از جمله دونالد ترامپ و آدولف هیتلر پشت سر او هستند. کشیش می پرسد: “سوال این است که چگونه می توانم هیتلر را در میان بسیاری و در میان دیگران به عنوان یک احمق محض به تصویر بکشم؟” کشیش: “این در مورد تغذیه مردم با غذای فکری است: من در بین احمق های تصویر کجا هستم؟ من چقدر احمق هستم؟”

به گفته کودرنا، این جدیدترین نقاشی هیتلر یکی از برجسته‌ترین نقاشی‌ها در تحقیقات اوست. او می افزاید: “این خنده دار و زیبا است، اما شما را به فکر وا می دارد.”

هنوز مشخص نیست که آیا این تصویر موثر است یا اینکه هیتلر را بی اهمیت یا زشت نشان می دهد. کشیش کلیسا، آنتون گروبر، تفسیر و بحث درباره این اثر را به پیروان و بازدیدکنندگان خود واگذار می کند و در مورد آن اظهار نظر نمی کند.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما