چرا توافق هسته ای با ایران بهترین گزینه برای اسرائیل است؟

[ad_1]

در رفتن سایت خبری-تحلیلی منافع ملی «نشنال اینترست» در گزارشی بر خلاف اظهارات مقامات اسرائیلی، احیای بورژوازی را بیش از هر موضوع دیگری به نفع دولت توصیف کرد و مکان ها را تقویت کرد.

نشنال اینترست می نویسد: «زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، کشورش را به طور یکجانبه از برجام خارج کرد (در سال 2018)، بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا در تاریخ این کشور را گرفت، اما این تصمیم یک تصمیم یک شبه نبود. ترامپ.لازم به ذکر است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل از مخالفان سرسخت توافق برجام بود و به شدت تحت تاثیر تصمیم نهایی ترامپ برای خروج از برجام قرار داشت. اکنون مقامات امنیتی سابق اسرائیل می گویند خروج از شورای امنیت بدترین تصمیم برای ایالات متحده و اسرائیل بود.

جرمی بن امی، رئیس سازمان موسوم به J-Street که مدعی است طرفدار اسرائیل است، اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی با کارشناسان ارشد امنیتی اسرائیل شرکت کرد تا درباره چگونگی ورود اسرائیل و آمریکا به این معادله بحث کند. بخش اصلی ایران و بحث را دشوارتر کرد (بخش هایی از موضع آن در این جلسه در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت).

به گزارش فرارو، توافق هسته ای ایران (برجام) توافقی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک است. در ازای اعمال برخی محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران، این توافق به طور قابل توجهی تحریم های مربوط به برنامه هسته ای این کشور را لغو کرد. در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه دولت ترامپ در تصمیمی عجیب در سال 2018 آمریکا را از برجام خارج کرد و تحریم های جامعی را علیه ایران اعمال کرد.

در حال حاضر ایران و طرف‌های بین‌المللی عضو شورای امنیت سازمان ملل (بدون حضور مستقیم آمریکا) در وین با هدف احیای این توافق گفتگوهای عمیقی را انجام می‌دهند. با این حال، از زمان خروج آمریکا از برجام (2018) اتفاقات زیادی افتاده و خیلی چیزها تغییر کرده است. ایالات متحده “فشار حداکثری” و اقدامات تحریک آمیز را علیه ایران اعمال کرده است و پیشرفت قابل توجهی در برنامه هسته ای ایران حاصل شده است.

جرمی بن امی گفت: درک این موضوع برای من مهم است که اگر بنیامین نتانیاهو جمهوری خواهان و مخالفان رئیس جمهور اوباما را برای خروج از حزب تحت فشار قرار نمی داد، ما در بحران کنونی قرار نمی گرفتیم. توافق برجام که در سال 2015 امضا شد، در داخل و خارج از کشور به راحتی قابل اجرا نبوده است.

یکی از دلایل ماندگاری توافق برجام در جلسات کنگره آمریکا در سال 2015 و پس از آن، دیدگاه‌های خاص سرویس‌های امنیتی اسرائیل است. در سال 2015، تعدادی از کارشناسان اسرائیلی به این نتیجه رسیدند که از توافق برجام حمایت می‌کنند و گفتند که این یک مزیت است. ” اسرائیل حق خود را دارد. اکنون بسیاری از کارشناسان زنگ خطر را به صدا در می آورند که ایالات متحده باید هر چه زودتر به توافق برجام بازگردد. «البته، این در نوع خود تعجب آور نیست.

همانطور که موشه یعلون، وزیر دفاع سابق اسرائیل می گوید: «با نگاهی به سیاست های اسرائیل و آمریکا علیه ایران در دهه گذشته، واضح است که خروج آمریکا از برجام اشتباه بزرگی بود.» در این منطقه.

جرمی بن امی گفت: «نه تنها وزیر دفاع سابق اسرائیل یا مقامات ارشد اسرائیل مانند موساد سابق و رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل، همین دیدگاه را دارند، بلکه کارشناسان کلیدی نیز که روی مسائل ایران و اسرائیل کار می کنند، هستند. مدام بگویید برجام معامله خوبی است… سعی نکنید آن را نقض کنید یا از بین ببرید، یعنی کسانی که توافق برجام را می دانند و می دانند، فواید و ارزش هایی را ارائه می دهند. او فقط به دنبال منافع سیاسی کوتاه مدت بود و می‌خواست امنیت رژیم سیاسی خود را برخلاف توصیه‌های تحلیلگران و کارشناسان به خطر بیندازد.»

جرمی بن امی به طور خاص اشاره می کند که “من فکر می کنم حقیقت باید از زبان مقامات اسرائیلی و آمریکایی که از قدرت کنار می روند شنیده شود، زیرا کسانی که در قدرت هستند عملاً تابع سیاست های عقلانی رهبران خود هستند. برخی دیگر نگاه نکنید، آنها صحبت می کنند. راه حل های نظامی برای مشکلات سیاسی این نشانه ناامیدی است.»

در این زمینه ما منتظر مذاکرات وین هستیم که پیامدهای سازنده ای خواهد داشت و تاکید می کنیم که دیپلماسی با ایران تنها راه منطقی و منطقی برای مقابله با این کشور است. هیچ راه حل نظامی برای مسئله هسته ای ایران وجود ندارد.

وی گفت: رهبران اسرائیل می توانند ادعاهای مختلفی علیه ایران داشته باشند و کشور را در موضوعات مختلف از جمله حمله نظامی تهدید کنند، اما در نهایت، ایده حمله به ایران به هیچ وجه منافع اسرائیل را تامین نمی کند. .

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما