خبر مهم معاون وزیر راه در خصوص وام مسکن

[ad_1]

در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات به تدریج حذف شده و با پیشرفت فیزیکی پروژه مطابقت دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در حال حاضر بازار مسکن مهمترین بخش اقتصادی کشور است که در انتظار اجرای طرح های مختلف پیشنهادی دولت است، پروژه هایی که می توانند امید را در بین متقاضیان و مستاجران بریزند اما دولت تاکنون موفق شده است. قول ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی را داد که به گفته کارشناسان باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

در حال حاضر تصمیم گیری شده است که برای ساخت این 4 میلیون خانه چه تعداد تسهیلات و نحوه تامین آن در نظر گرفته شده است. بر اساس این مصوبه، میزان تسهیلات در تهران 450 میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون تومان، در سایر شهرها 300 میلیون تومان و در مناطق روستایی 250 میلیون تومان است. میلیون تومان.

روش تسهیل به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (تدریج) می باشد به طوری که در فاز فونداسیون 10 درصد، اسکلت- سقف 40 درصد، سفت کاری 25 درصد، اتصال 25 درصد.

لازم به ذکر است بانک های فعال موظف به پرداخت حداکثر 20 درصد از کل موجودی تسهیلات مشارکت مدنی با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی هستند.

آخرین وضعیت تسهیلات نهضت ملی مسکن

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین تحولات نهضت ملی مسکن و تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل آزاد گفت: شعبه بانک را انتخاب کنید.

وی در ادامه گفت: این افراد به بانک ها معرفی و برای تکمیل مدارک به شعبه بانک مراجعه می کنند.

محمودزاده گفت: سند مالکیت پروانه ساختمانی یکی از دلایل اصلی اخذ این تسهیلات است.

این مقام مسئول گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن به شخص مالکی واگذار می شود، وی نیازی به خرید اوراق بهادار و سپرده ندارد و می تواند از این تسهیلات برای ساخت و ساز استفاده کند.

وی گفت: این تسهیلات در 4 فاز و متناسب با پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب واریز می شود.

ارائه تسهیلات مسکن عاملی برای رونق بخشهای مختلف اقتصاد است

محمود جامساز، کارشناس اقتصاد مسکن گفت: تولید 10 هزار واحد مسکونی در سال می تواند تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد. با پیشروی بخش مسکن شاهد افزایش شاخص های اقتصادی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به رقم 6 میلیون تومان به ازای هر متر ساخت خانه، سرمایه بسیار زیادی برای ساخت این واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است. اگر ساخت این واحدها باعث رونق هر بخش مسکنی شود، ساخت این واحدها برای صدها نفر اشتغال و برای مردم اشتغال ایجاد می کند و در نتیجه رونق تولید و اشتغال در اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت. .

جامساز یادآور شد: با تسهیل بخش مسکن می توان گام های موثری در جهت رونق آن برداشت چرا که در حال حاضر نقدینگی در این بخش وجود ندارد و گردش پول می تواند باعث رونق بازار مسکن و بخش های مختلف شود. اقتصاد؛ از سوی دیگر دولت باید به بخش مسکن توجه ویژه ای داشته باشد چرا که می تواند لکوموتیوهای بخش اقتصادی را به حرکت درآورد.

دولت باید برای بهبود وضعیت اقتصادی به بخش مسکن توجه ویژه ای داشته باشد

این کارشناس مسکن درباره تاثیر بازار مسکن بر رونق اقتصاد و رشد شاخص های اقتصادی نیز بیان کرد: حوزه مسکن یک بخش مولد است و نیازی به واردات به این بخش نیست. می تواند چرخه اقتصاد را به تنهایی بچرخاند و رونق اقتصادی ایجاد کند.

وی گفت: در حال حاضر حوزه مسکن در رکود عمیقی به سر می برد و این به دلیل افزایش غیرواقعی قیمت ها و نبود مسکن مناسب برای متقاضیان است و می تواند زمینه اشتغال صدها نفر را فراهم کند.

بر اساس این گزارش، دولت تصمیم به اجرای یک پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن دارد و تسهیلات متعددی در این زمینه ارائه کرده است، اما حتی پس از گذشت چندین ماه همچنان در مرحله ثبت نام است که می تواند مهم باشد. موضوع. آیا مانعی در اجرای این طرح کند وجود دارد؟

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما