چرا در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

[ad_1]

فرارو- برخی از ما احتمالا این تجربه را داشته ایم که با نگاه کردن به یک شیی معمولی، چهره ای را میبینیم که از روی مثال یک دوشاخه برق و یا یک سیب زمینی به ما خیره شده است. این علم روان شناختیچهره پاریدولیا«نامیده می‌شود که انسان‌ها و حتی شامپانزه‌ها به طور طبیعی آن را تجربه می‌کنند.

به گزارش فارارو ، اما ما تنها کسی نیستیم که از اتفاقی که امروز برایمان می افتد می ترسیم. یک مطالعه جدید نشان داده است که ما سن، احساسات و جنسیت را نیز در این چهره ها میبینیم و به طرز عجیبی اکثریت قریب به اتفاق این چهره های بامزه به عنوان چهره های مردانه در نظر گرفته می شوند.

جسیکا تائوبرت، یکی از پژوهشگران روانشناسی دانشگاه کوئینزلند، میگوید: «هدف مطالعه ما این بود که بفهمیم آیا نمونه هایی از پاریدولیا چهره می توانند حامل انواع علائم اجتماعی مانند سن و جنسیت بیولوژیکی باشند که به طور معمول چهره های واقعی منتقل می شوند. نتایج ما یک سوگیری قابل توجه در ادراک جنسیتی را نشان داد، به طوری که بایری از چهره‌های واهی نی باشد.

همکاران 3815 شرکت کننده را برای یک آزمایش آنلاین به کار گرفتند و از آنها خواستند بیش از 200 عکس از چهره های واهی را که این تیم از اینترنت و همچنین مجموعه های شخصی آنها تهیه کرده بودند، ببینند ). بهترین راه برای از بین بردن بهم ریختگی چیست بهترین راه برای از بین بردن شلوغی چیست بهترین راه برای از بین بردن شلوغی چیست؟ رایج ترین آنها “متداول ترین در بین همه انواع رابطه جنسی” است.

یافته‌ها نشان دادان اکثراً چهره‌های جوان و یا کودک را در عکس‌ها می‌دیدند. از ازر بوطيج مربوط به بوط بوط به ملل شز به ملي امل شزب، 19 در بد باد مد به عد ع تثي تثي تثي تثب تثب، 19 در. ده ها هزار نفر هستند که می ترسند یا مضطرب هستند. تنها چیزی که واقعا شما را جذب می کند این است که جنسیت با بقیه بدن متفاوت است. همین امر در مورد خودشیفتگی صدق می کند: درصد از تاسویر چهره‌های وهمی دارای امتیاز مردان بودند

چرا در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

این یک بینش بسیار رایج است. یه زمانی هست که یه زمانی هست که یه زمانی هست که یه زمانی هست که یه زمانی هست که یه زمانی هست که زمانی هست که هست زمان وجود دارد زمانی که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمانی وجود دارد که زمان وجود دارد. مفیدترین چیز در جهان چیست؟مهمترین چیز در جهان چیست؟زیباترین چیز در جهان چیست؟ تائوبرت میگوید: «ما میدانیم وقتی چهره ها را در اشیا میبینیم، این توهم توسط بخشهایی از مغز انسان پردازش می شود که به پردازش چهره های واقعی اختصاص دارد، بنابراین در تئوری، پاریدولیا«مغز را فریب می دهد». اما اکنون ما شواهدی داریم که این محرک های واهی مغز، توسط نواحی درگیر در ادراک و شناخت اجتماعی پردازش می شود، بنابراین می توانم از پاریدولیا چهره برای شناسایی آن مناطق خاص استفاده کنیم. ».

اما چه مدرکی بر حکمت آن سعادتمند، برکت دهنده، برکت دهنده، برکت دهنده ، آن که مبارک است؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در صدد یافتن راه برون رفت از این وضعیت بود. آنها آزمایشهای بیشتری انجام دادند تا بررسی کنند که آیا این سوگیری می تواند منجر به تداعی معنایی جنسیت شود که به دلیل نام اشیاء یا مواردی که از نظر بصری مردانه به نظر میرسند، باشد. مهمترین کاری که می توانید در این دنیا انجام دهید چیست؟بهترین کاری که می توانید در این دنیا انجام دهید چیست؟ اما بهترین راه برای خلاص شدن از شر این بدن مزاحم چیست؟

علاوه بر این، این تیم شکلهای چهره انسان مبهم بر اساس جنسیت را ایجاد کردند تا بررسی کنند که آیا شرکت کنندگان در صورت عدم اطمینان از جنسیت، بیشتر به «مرد» پاسخ می دهند یا خیر. اما در عین حال داشتن همسر خوب و همسر خوب مهم است. در نهایت، آنها مدلسازی محاسباتی را بررسی کردند تا مشخص کنند ویژگی های ویژگی – مانند چهره های زاویه دار به جای منحنی – می تواند باعث تعصب جنسیتی شود یا خیر. مهمترین چیز در جهان امروز چیست؟مهمترین چیز در جهان چیست؟

چرا در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

این بدن جوهر چیزی است که مهمترین چیز در جهان امروز است. آنها در مقاله خود مینویسند: «یک احتمال این است که این سوگیری از یک خاستگاه مفهومی یا زبانی سرچشمه میگیرد، به این معناست که مرد جنسیت پیشفرض در ارتباطات اجتماعی است. این همان معنای کلمه «مرگ» است که در وهله اول به معنای «مرگ» است. فرق زن و مرد این است بین زن و مرد فرق است. در واقع نمی توان بین متخصص و متخصص تفاوت قائل شد. مهم ترین سوالی که در مردگان مطرح می شود، مهم ترین مهندسی صنایع است. آنچه شما باید بدانید این است که این مهمترین منبع PNAS در جهان است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما