چرا شقایق باپیری تبعید شد؟

[ad_1]

فرارو: مدت زیادی از پناهندگی شقایق باپیری، عضو تیم ملی هندبال بانوان ایران نمی گذرد. پس از جدایی از تیم ملی برای جام جهانی اسپانیا، خبر ناپدید شدن او سر زبان ها خواهد بود، بنابراین او در روز آخر اردوی تیم ملی را ترک کرد.

به گزارش فرارو، زمانی که فدراسیون جهانی و البته پلیس اسپانیا خبر ناپدید شدن او را تایید کردند، این بازیکن ویدئوی کوتاهی منتشر کرد و در آن اعلام کرد که غایب نیست و تصمیم گرفت تا اردوی تیم ملی ایران را تنها برای درخواست پناهندگی ترک کند. در یک کشور دیگر. . باپیری البته شایعه دستگیری یکی از اعضای خانواده اش در ایران را تکذیب کرده و صحبتی نکرده است. او گفت که یک سیاستمدار نیست و برای آینده ای بهتر برای این ورزش درخواست پناهندگی داده است.

با این حال، او بعداً در یک مصاحبه ویدیویی دلایل دیگری برای مهاجرت خود بیان کرد که کمی عجیب به نظر می رسید. آنچه را می توان به سه موضوع کلی تقسیم کرد. البته این ادعاها یک طرفه است و مشخص نیست که آیا دلایل ذکر شده واقعا وجود داشته است یا خیر.

اولین مسئله برخورد فدراسیون هندبال با اوست. شقایق گفت: قبل از بازی دو بار به کمیته انضباطی فراخوانده شده و در تمرینات تیم ملی از سوی نایب رئیس فدراسیون هندبال و یکی دو بازیکن ملی پوش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. . او در آستانه جام جهانی گفت که هشدارهای جدی از سوی رقبا درباره برداشتن ماسک‌هایشان شنیده است. او تاکید کرد که اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه گرفته شده است.

یکی دیگر از موضوعاتی که وی دلیل پناهندگی خود را تبعیض جنسیتی در ایران عنوان کرد. باپیری گفت خسته است و دیگر طاقت این کار را ندارد. او مثال عجیبی زد و گفت که همسایه اش در ایران از کتک خوردن همسرش شکایت کرده و صراحتا اعلام کرد که در ایران شوهر حق دارد سالی یک بار زنش را کتک بزند! باپیری نیز در این اظهارات جنجالی مدعی شد که اگر وثیقه 1.5 میلیارد تومانی بازیکنان تیم ملی به فدراسیون هندبال تعلق نمی گرفت، هیچ ملی پوشی به ایران باز نمی گشت.

نکته سوم مربوط به ادعای مورد مناقشه دوم است; باپیری به عنوان یکی از بازیکنان اهل سنت ایران مدعی است که با او منصفانه رفتار نشده است و به همین دلیل با او برخورد تندی شده است. این ادعای آخر در شرایطی مطرح شده است که بسیاری از بازیکنان دیگر تیم های ملی ایران هم سن و سال هستند و به این موارد اشاره ای نکرده اند و چنین موردی کار را برایشان سخت کرده است.

چرا شقایق باپیری تبعید شد؟

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما