چرا وضعیت صندوق بازنشستگی بحرانی است؟

[ad_1]

در رفتن کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دولت باید در ساختار صندوق بازنشستگی تجدید نظر جدی کند، به عنوان مثال صندوق تامین اجتماعی در حال حاضر طبق ماهیت و قانون خود متعلق به کارگران است، اما دولت مستقیما در مدیریت و تعیین امور اجتماعی دخالت می کند. خط مشی امنیتی. هزینه ها بار سنگینی بر دوش کارگران می گذارد، اگر از دولت برای تامین اجتماعی بودجه دریافت نکنند و تمام درآمد و هزینه ها برای کارگران باشد، اجرای قوانین و مقررات مختلف برای صندوق های تامین اجتماعی باعث محرومیت کارگران می شود. حقوق آنها

به گزارش فرارو، حمید حاجی اسماعیلی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه دولت بیش از 250 هزار میلیارد تومان بابت تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: دولت باید بیش از 250 هزار میلیارد تومان بابت تامین اجتماعی بدهکار باشد. در رفتن وی ادامه داد: دولت باید ابتدا وام را بازپرداخت کند، زیرا صندوق تامین اجتماعی بسته به نوع بیمه خود باید به کارگران خدمات ارائه کند، اما سازمان باید بار هزینه های صندوق را افزایش دهد، مدیریت آن مشکل است. هزینه.

وی با بیان اینکه موضوع سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی از دیگر موضوعاتی است که باید توسط دولت پیگیری شود، افزود: . اگر این کار را نکنند، نمی توانند کار کنند، بنابراین دولت باید روی آنها سرمایه گذاری مولد داشته باشد تا در چند سال آینده روی پای خود بایستند، در غیر این صورت صندوق بازنشستگی در چند سال آینده با بحران های زیادی مواجه خواهد شد. سالها، از جمله ورشکستگی کامل. بود.

رونمایی از وضعیت وخیم صندوق بازنشستگی؛  آیا آنها ورشکست خواهند شد؟وضعیت صندوق بازنشستگی وخیم است
وحید شقاقی – کارشناس مسائل اقتصادی شهریگفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه وضعیت صندوق های بازنشستگی در کشور بحرانی شده است، گفت: علاوه بر تامین اجتماعی تا چهار تا پنج سال آینده نیمی از بودجه باید صرف صندوق های بازنشستگی شود.

وی افزود: در بودجه سال آینده 200 هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین اعتبارات کشوری و لشکری ​​در نظر گرفته شده است اما از سوی دیگر وضعیت صندوق تامین اجتماعی بسیار پیچیده است چرا که دولت بیش از 250 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. با این همه سؤال، اگر دولت بخواهد بدهی بدهد، قطعاً مسئله تأمین اجتماعی تیره خواهد شد.

شکاکی با تاکید بر اینکه حفظ وضعیت موجود صندوق های بازنشستگی امری غیرممکن و مشکل ساز است، گفت: دولت باید اصلاحات ساختاری را برای مقابله با بحران تامین مالی در دستور کار خود قرار دهد در حالی که صندوق های بازنشستگی سال هاست در حیاط خلوت دولت هستند. در حالی که مدیران این صندوق ها حقوق های نجومی دریافت کرده اند، شاهد ناکارآمدی مدیریت این صندوق ها و همچنین به دلیل دخالت دولت و سایر نهادها در منابع و درآمدهای این صندوق ها در آستانه بحران هستیم. صندوق امروز

این کارشناس اقتصادی افزود: همچنین عدم کیفیت و ناهماهنگی جذب با روند بازنشستگی از دیگر دلایل بحرانی بودن وضعیت امروز صندوق های بازنشستگی است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: به همین دلایل برای تامین اعتبار نیاز به کمک دولت بود همچنین اگر شرایط اقتصادی کشور همچنان با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کند، این فضا برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی مهیا نمی شود و اعتبارات امکان پذیر نخواهد بود. بدست آوردن.” در حالی که هنوز دست آنها در جیب دولت و بودجه عمومی است، صندوق های بازنشستگی علاوه بر تامین اجتماعی، 90 درصد بودجه را به دولت متکی هستند.

وی با بیان اینکه اصلاحات ساختاری در صندوق های بازنشستگی نیاز است، خاطرنشان کرد: در این زمینه دو کار باید انجام شود، اول اینکه نظام استخدامی و اداری کشور اصلاح شود و دوم اینکه مدیریت شفاف برای جلوگیری از وقوع حوادثی مانند رانت، فساد و … ناکارآمدی باید محدود شود و منبع درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی شفاف شود، زیرا صورت های مالی این صندوق در حال حاضر شفاف نیست. با هزینه بازنشستگان بازنشسته شد.

شقی خاطرنشان کرد: همچنین مهمترین نکته برای بهبود ساختاری در صندوق های بازنشستگی، ثبات مدیریت کارآمد در این صندوق ها است که تا زمانی که مدیریت کارآمد در این صندوق ها نباشد وضعیت آنها بهبود نمی یابد و از طرفی باید این صندوق ها بهبود یابند. به ترتیب.” نظام حاکمیتی و استخدامی و حقوق و دستمزد کشور باید تغییر کند، دولت باید این اقدامات را برای بهبود وضعیت صندوق بازنشستگی انجام دهد، در غیر این صورت بحران صندوق بازنشستگی تبعات و معایب زیادی در سال های آینده خواهد داشت.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما