چگونه خواب هایمان را تعبیر کنیم

[ad_1]

در رفتن از دورترین گذشته ای که تا به امروز می شناسیم، رویاها هرگز اهمیت خود را از دست نداده اند. نگرش انسان نسبت به رویاها ممکن است تغییر کرده باشد، اما هنوز اعتقاد بر این است که رویاها چیزهای پنهان را آشکار می کنند. فیلسوفان گذشته و حکما، رویا را دروازه ورود به دنیای نامرئی و رویدادهای آینده می دانستند و امروزه روانشناسان آن را دروازه ورود به دنیای درون انسان و نمایانگر لایه های پنهان روان انسان می دانند.

به گزارش فرارو؛ در نهایت، مهم نیست نگرش شما چیست. در هر صورت آنچه غیرقابل انکار است اهمیت رویا است. خواب را چه ارتباطی با عالم روحانی بدانیم و چه تصویری از زوایای پنهان روح خود، در هر صورت شناخت خواب و درک معنای آن برای ما بسیار مهم و راهگشا خواهد بود. زندگی آگاهانه تر و عمیق تر.

اما اگر چنین است، چرا اکثر ما به این بخش از زندگی خود اهمیت نمی دهیم؟ چرا اکثر ما راهی را که ما را به اعماق رمز و راز وجودمان می برد مانند جاده جنگل اسرارآمیز نمی رویم؟ احتمالاً دلایل زیادی برای این سهل انگاری وجود دارد، اما شاید مهم ترین آنها این باشد که نمی دانید با رویاهای خود چه کنید. چگونه آنها را شناسایی می کنید؟ چگونه باید از آنها استفاده کنید؟ یا چگونه باید از آنها لذت ببریم؟

بله، درک واقعیت نهایی یک رویا ممکن است کاری باشد که هیچ کس دیگری نمی تواند انجام دهد، اما راه هایی برای ورود به آن وجود دارد. هم متفکران باستان و هم روانشناسان مدرن راه هایی را برای شناسایی به اصطلاح «تعبیر» رویاها پیشنهاد کرده اند که ممکن است در جزئیات و فرضیه ها بسیار متفاوت باشند، اما کاملاً متفاوت نیستند.

در اینجا چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع فرآیند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید. گام برداشتن در این مسیر فواید بسیاری دارد، مانند کسب نوعی خودشناسی. اما با این مزایای عالی، حداقل از آن لذت خواهید برد.

پس بیایید شروع کنیم:

1. مرحله اول بسیار بسیار ساده است. اگر در خانه خود کتاب های رویایی دارید، به هیچ وجه به آنها دست نزنید. در همین کتاب ها آمده است که دیدن اسب در خواب دیدن مار است. این کتاب‌ها می‌توانند مفید باشند، اما اگر می‌خواهید رویاهای خود را محقق کنید، باید رویکرد شخصی‌تری داشته باشید و این نسخه‌های ساده چندان برای شما مفید نخواهد بود.

2. اگر می‌خواهید رویاهای خود را معنا کنید و به معنای پشت آنها برسید، باید به طور طبیعی به یاد داشته باشید که چه رویاهایی دیده‌اید. بنابراین قدم دوم این است که از این به بعد هر یک از رویاهای خود را یادداشت کنید. سعی کنید بلافاصله پس از بیدار شدن این کار را انجام دهید، زیرا حافظه شما از رویاهایی که می بینید بسیار ناپایدار و متزلزل است. با گذشت زمان ممکن است بخش‌های دیگری از رویا را فراموش کنیم یا به تخیل خود بیفزاییم که در رویا عجیب نیست.

سعی کنید تمام جزئیات را بنویسید: مکان رویایی کجا بود. چه افراد یا حیواناتی در آن بودند; وقتی خواب دیدی چه حسی داشتی؟ شما چی فکر میکنید که گفته شد؛ چه کاری انجام شد و همه چیز از این قبیل.

3. بعد از اینکه رویای خود را نوشتید و مطمئن شدید که جزئیات را از دست ندهید، در زمانی که ذهن کافی دارید به آنچه نوشته اید نگاه کنید. تمام عناصر رویا را به خاطر بسپارید و به این فکر کنید که هر کدام از آنها چه چیزی را تحریک کرده اند یا چه احساسات دیگری دارند. آنچه را که از این فرآیند آموخته اید یادداشت کنید.

مثلاً اگر در خواب دیدید که در باغ سیب قدم می زنید، برای خود سیبی بیندیشید. شاید علاقه زیادی به طعم سیب نداشته باشید. پس این را بنویس حتی اگر طعم آن را دوست نداشته باشید، میوه را بسیار مفید خواهید یافت. این را هم بنویس این میوه ممکن است در فرهنگ خانواده یا جامعه ای که در آن زندگی می کنید مقدس یا پسندیده تلقی شود. پدربزرگ شما باغ سیب داشت؟ آیا نامزد شما به سیب علاقه دارد؟ آیا مادرتان همیشه خوردن سیب را توصیه می کند؟ همه را بنویس همین کار را برای سایر عناصر رویایی مانند باغبانی و پیاده روی انجام دهید. خواهید دید که یک رویای ساده چقدر تداعی را به ذهن شما می آورد.

4. اکنون که مواد لازم برای رفتن به جاده را دارید، وقت آن است که کار را انجام دهید. این مرحله مانند حل یک پازل یا حل یک معما است. ببینید کدام سازمان ها با هم می توانند تصویری منطقی و معنادار ایجاد کنند. یعنی مثلاً تداعی یک سیب و تداعی باغ و پیاده روی می تواند معنای روشنی در زندگی شما ایجاد کند. شاید مهم ترین ارتباط پیاده روی برای شما حفظ تناسب اندام از طریق ورزش باشد. و شاید باغ محیطی سالم و بدون آلودگی برای شما ایجاد کند. بنابراین وقتی سرکه سیب را به عنوان یک میوه مفید ترکیب می کنید، ممکن است به این نتیجه برسید که نگرانی عمیقی در مورد تلاش برای یافتن یا حفظ سلامتی عمیق در ذهن شما وجود دارد. اضطراب و ذهن شما می خواهد به شما هشدار دهد که ممکن است از بیدار شدن غفلت کرده باشید.

شاید بتوان این معما را از راه های دیگری حل کرد و سازمان های دیگر را از نظر منطقی به هم مرتبط کرد. رویاها نباید یک معنای واحد داشته باشند. ذهن ما مانند هنرمندی خلاق است که می تواند معانی مختلفی را در دل یک تصویر یا داستان مجسم کند. هر چه تصاویر منطقی تری از دل رویاهای خود بیرون بیاورید، به خود و چیزهایی که بدون تلاش برای تعبیر خواب هرگز به یاد نمی آورید، نزدیک تر می شوید.

5. شما اکنون دروازه رویاهای خود هستید، اما همچنان می توانید وارد سطوح بالاتر و عمیق تری شوید. برای این کار تعداد زیادی از رویاهایی که نوشته اید را کنار هم بگذارید و سعی کنید عناصر مشترک و تکراری را در آنها بیابید. به عنوان مثال، اگر در باغ راه می روید یا پرواز می کنید یا می دوید یا رویاهای خود را تکرار می کنید، آنها را از هم جدا کرده و کنار هم قرار دهید و سعی کنید دقیقاً همان کاری را که با عناصر رویا انجام دادید در مورد این عناصر تکراری انجام دهید. انجام کار مشابه این می تواند شما را به بینشی عمیق تر از زندگی خود هدایت کند و درک عمیق تری از هدف و مسئولیت های خود در زندگی را برای شما آشکار کند.

همیشه به یاد داشته باشید که آنچه در خواب می بینید نماد “شما” در ذهن است و به همین دلیل است که کتاب های تعبیر خواب می توانند شما را از حقایق شخصی و درونی خود دور کنند. هر کس احساسات و افکار خود را در مورد چیزها و رویدادها دارد. احساسات، افکار و خاطرات من در مورد اسب یا سیب کاملاً متفاوت است. ممکن است به دلیل تشابهات فرهنگی، اشتراکاتی وجود داشته باشد، اما نکته این است که چیزها را از دل زندگی و خاطراتمان معنا کنیم. اگر برای تعبیر خواب خود به روانکاو مراجعه کنید، او معنای خواب شما را در کتاب رویا نمی یابد، اما سعی می کند بفهمد که آن خواب برای شما چه معنایی دارد.

موضوع نهاییاجازه دهید همه این مراحل را بارها و بارها به روشی ساده با یک مثال ساده توضیح دهیم. وقتی می‌خواهید وارد حوزه ذهنی یک هنرمند، نویسنده یا فیلم‌ساز شوید، چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ کارگردان چگونه به دنیا نگاه می کند و شما از زندگی چه می دانید؟ ساده است؛ شما این کار را با نقد و تفسیر فیلم های او انجام می دهید. با تفسیر نمادهایی که در آثار هنری او به چشم می خورد. مال شما، یا بهتر است بگوییم روح شما، یک کارگردان خلاق است که هر شب یا هر چند شب یک بار فیلم را روی صفحه نمایش شما نشان می دهد. ترسناک، عاشقانه، هیجان انگیز یا فیلم های دیگر.

پس وقتی از خواب بیدار شدید مثل منتقدی باشید که از سینما بیرون می آید. از فیلمی که تماشا می کنید انتقاد کنید و نمادهای آن را شناسایی کرده و با آن ارتباط برقرار کنید. سعی کنید فیلم را معنا کنید. رویاها همان معنای نقد فیلم را دارند. کارگردان درونی خود را از طریق کار او بشناسید. رویاهای خود را نقد/تعبیر کنید و خودتان را بهتر بشناسید.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما