کره جنوبی: مذاکرات وین به نقطه عطفی رسیده است

[ad_1]

وزارت خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد چوی جونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی با مذاکره کنندگان ارشد شورای امنیت سازمان ملل و ایالات متحده دیدار کرده است.

چوی جونگ کان برای گفتگو با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و ایالات متحده در وین، پایتخت اتریش به سر می برد و سئول امیدوار است که “احیای شورای امنیت سازمان ملل” این موضوع پیچیده را حل کند. اموال منجمد جمهوری کمک های ایران به کره جنوبی از طریق تحریم های آمریکا.

وام کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی بین دو بانک در مجموع 7 میلیارد است که از سپتامبر 2018 (شهریور 1397) به بهانه تحریم های آمریکا پرداخت نشده است.

به گزارش یونهاپ، چوی این هفته با سفیر آمریکا در ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات وین، راب مالی و همچنین انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین دیدار کرد. نمایندگانی از فرانسه، آلمان و بریتانیا مورد بحث قرار گرفتند.

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای مطبوعاتی در این نشست گفت که در دیدار اعضای شورای امنیت سازمان ملل با نماینده آمریکا، چوی گفت که دور کنونی مذاکرات در وین به “مرحله حساس” رسیده است و خواستار تلاش شد. . برای رسیدن به «پیشرفت» «مثبت بودند».

در این بیانیه آمده است: «دولت ما مجدداً تأکید می‌کند که ایران به تلاش‌های سیاسی خود برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد داد و در عین حال نقش فعالی در این زمینه ایفا خواهد کرد». ما اراده را ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم در آینده به روابط نزدیک خود ادامه دهیم.”

چوی جونگ کان روز سه شنبه 14 دی ماه برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و آمریکا طی یک نشست 5 روزه و شفاف سازی درباره پیشرفت مذاکرات وین برای رفع تحریم های یکجانبه آمریکا عازم وین شد. . وضعیت اموال منجمد ایران با نمایندگان آلمان. دیدار و گفتگو با معاون سیاست خارجی روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و ایران و اتحادیه اروپا.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در دیدار با کشورهای عضو کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ایالات متحده در پایتخت اتریش گفت که سئول به تلاش های دیپلماتیک خود برای پیشبرد مذاکرات هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما