کسب و کارهای مناسب برای درونگراها کدامند؟

[ad_1]

این دکترای روانشناسی بالینی گفت: انواع افراد درون گرا متفاوت است، به طور کلی معمولاً بر احساسات خود کنترل خوبی دارند و سعی می کنند از تحریک، تغییر و بسیاری از فعالیت های اجتماعی دوری کنند، خوددار، آرام و هوشیار هستند.

به گزارش ایسنا، سهلا جاویدنیا با بیان اینکه افراد تعابیر مختلفی از درون نگری دارند، اظهار کرد: یکی از رایج ترین تعاریف درون نگری در ذهن اکثر افراد آرامش، انزوا و جدایی است، اما این ویژگی ها از نظر ذهنی با تعریف درون نگری متفاوت است.

وی در ادامه می گوید: به گفته یونگ، نظریه پرداز حوزه روانشناسی، انرژی ذهنی می تواند به دنیای بیرون یا دنیای درون و به سمت خودش هدایت شود؛ بنابراین از تنهایی دور می شوند و اغلب بر روی خود تمرکز می کنند. افکار و احساسات آنها

این روانشناس خاطرنشان می کند: درون نگری یونگ به این معناست که توجه، علایق و نگرانی های انسان معطوف به عواطف، افکار و دنیای درونی او باشد؛ اما در عین حال، توجه و علاقه و نگرانی او معطوف به عواطف، افکار و دنیای درونی اوست. اما برای آیزنهاور، درونگراها بر خلاف برونگراها با ویژگی هایی مشخص می شوند. در واقع آنها آرام، منفعل، ضداجتماعی، محتاط، خودکنترل، متفکر، بدبین، صلح طلب، آرام و خویشتن دار هستند.

می گویند: علل اصلی درون نگری مربوط به عوامل بیولوژیکی و ژنتیکی افراد است; به گفته آیزنهاور، دلیل اصلی تفاوت بین افراد برونگرا و درونگرا، میزان تحریک مغز آنهاست. برون گراها در مغزشان انگیختگی پایینی دارند، در واقع به تحریک و تحریک نیاز دارند و فعالانه به دنبال تحریک هستند. از سوی دیگر افراد درونگرا از محرک ها و محرک ها دوری می کنند، زیرا سطح انگیختگی بیشتری در مغز خود دارند.

درونگراها تنهایی را ترجیح می دهند

جاویدنیا یادآور شد: درونگراها بیشتر به محرک های حسی پاسخ می دهند، بنابراین محیط آرام، خلوت و تنهایی را ترجیح می دهند، چرا که محرک های حسی و بیرونی بیش از همه آنها را آزار می دهد. دکتر. به گفته لانی، علت ژنتیکی درونگرایی در درونگراها و بیوشیمی انسان نهفته است. انواع انتقال دهنده های عصبی از جمله دوپامین که در بهبود عملکرد اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس موثر هستند، نقش مهمی در مغز دارند. .

وی گفت: افراد درونگرا انواع مختلفی دارند، به طور کلی معمولاً کنترل خوبی بر احساسات خود دارند و سعی می کنند از تحریک، تغییر و بسیاری از فعالیت های اجتماعی خودداری کنند، خوددار، آرام و هوشیار هستند.

این روانشناس خاطرنشان کرد: بیشتر افراد درونگرا قابل اعتماد و پرخاشگر نیستند. آنها برای اخلاق ارزش قائل هستند و اعتیاد به سیگار را کاهش می دهند و همچنین از هوش و قدرت بیان بالایی برخوردارند. آنها معمولاً وقت شناس هستند و بیشتر مستعد اضطراب، افسردگی و جنون هستند.

وی با اشاره به انواع درون نگری خاطرنشان کرد: تیپ های درون نگری متفکر با دیگران کنار نمی آیند، عقاید آنها مشکل است، عواطف آنها متمرکز بر افکار و قضاوت عملی آنها ضعیف است، این افراد عمیقا تنها هستند و ترجیح می دهند به کارهای انتزاعی بپردازند. چیزها آنها با تمرکز بر خودشناسی به جای تئوری و دیگران، افرادی یک طرفه، متکبر و بی دقت هستند.

جاویدنیا گفت: درونگراهای عاطفی افکار منطقی را سرکوب می کنند، بسیار مشتاق هستند، اما از ابراز وجود خودداری می کنند، نامفهوم و غیرقابل دسترس به نظر می رسند و آرام، متواضع و کودکانه هستند. آنها به احساسات و افکار دیگران اهمیتی نمی دهند، آنها جدا، سرد و با اعتماد به نفس به نظر می رسند.

آنها خاطرنشان می کنند: حتی درونگراهای اروتیک نیز منفعل، ساکت و جدا از دنیای روزمره هستند، فعالیت های انسانی را انسان دوستانه و سرگرمی می دانند، از نظر هنری حساس هستند و خود و شهود خود را هنر یا موسیقی بیان می کنند. .

روانشناسان می گویند: درونگراهای شهودی ارتباط چندانی با واقعیت ندارند، مرموز و خیالی هستند، عقب مانده اند و مشکلات عملی را نادیده می گیرند و دیگران را به خوبی درک نمی کنند. کسانی که آن را عجیب می دانند، کنار آمدن با زندگی روزمره و برنامه ریزی برای آینده دشوار است.

کمرویی درونگرایی نیست

او می‌گوید: «خجالتی با درون‌گرایی متفاوت است. درونگراها از تنها بودن و گذراندن وقت با خود انرژی می گیرند، اما افراد خجالتی معمولا با دیگران تعامل دارند، اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. یک فرد خجالتی، زیرا معمولاً دارای ویژگی هایی مانند خودآگاهی شدید، افکار منفی در مورد خود، اعتماد به نفس پایین، ترس از قضاوت و طرد شدن است. آنها اغلب مقایسه های اجتماعی غیرواقعی انجام می دهند، بنابراین به افراد فعال اجتماعی حسادت می کنند.

جاویدنیا گفت: افراد خجالتی که معتقدند دیگران همیشه آنها را قضاوت می کنند، فرصت های جدید اجتماعی را رها می کنند که این امر نیز مانع از رشد مهارت های اجتماعی آنها می شود، اما فرد درونگرا این ویژگی ها را ندارد و ترجیح می دهد تنها باشد. در یک گروه.

وی گفت: درونگرایی اختلالی نیست که فقط به روانشناس یا درمانگر ارجاع داده شود. اما مشکل اینجاست که بدون شناخت ویژگی‌های شخصیتی و شخصیتی خود و افراد مهم زندگی‌مان، می‌توانیم در شغل، تحصیل و ازدواج… و حتی در مراودات و مسائل اجتماعی، برچسب‌زنی، آسیب یا انتخاب اشتباه کنیم.

مشاغل مناسب درونگراها چیست؟

روانشناسان می گویند: مثلاً در محیط کار، درست است که موفقیت در زندگی و کار شما کار درون گرایی و برون گرایی شما نیست; اما اگر شغل اشتباهی را انتخاب کنید و راه زندگی را انتخاب کنید، رنج زیادی خواهید دید و شادی، رضایت شغلی و اعتماد به نفس خود را نیز از دست خواهید داد.

وی بیان کرد: یک فرد درون گرا در یک شغل مبتنی بر فروش موفق تر از یک شغل مبتنی بر فروش است و در مقابل، یک درون گرا در شغل مبتنی بر فروش موفق تر است، اگر بخواهد به اندازه یک برون گرا موفق باشد. احتمالاً به انرژی نیاز دارد.” برای رسیدن به همان میزان موفقیت، بیشتر خرج کنید، و به عبارت دیگر، یک درونگرا می تواند به سرعت کارهایی را که مناسب یک برون گرا است مصرف کند. بنابراین این ویژگی در انتخاب منطقه، ازدواج و مسائل ارتباطی و بسیاری از عوامل از این دست تاثیر دارد و کمک روانشناس می تواند بسیار مفید و ضروری باشد.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما