کلید موفقیت در ارز دیجیتال

اگر می خواهید از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید. اولین گزارش‌ها از برنامه‌ریزی فیس‌بوک برای یک ارز دیجیتال با مدیریت مارکوس، چند روز بعد منتشر شد. برخی می گویند که در آینده، پول و امور مالی تنها توسط چند شرکت بزرگ فناوری تامین خواهد شد. ممکن است در نهایت به چند باغ دیواری غالب برسیم که هم با یکدیگر و هم با پول‌های ملی رقابت می‌کنند و در نتیجه سیستم‌های پولی ملی و جهانی را تکه تکه می‌کنند. فدرال رزرو در ژانویه مقاله سفیدی درباره ایجاد یک CBDC که مکمل سیستم های پرداخت موجود است منتشر کرد.

به همین دلیل است که بیت کوین به برق زیادی نیاز دارد.

در حالی که تکرار آن غیرممکن نیست، مانند اسکناس های کاغذی بسیار دشوار است. تصور اینکه در این روزها پول کاغذی جهان جای ارز مجازی را بگیرد، سخت است. و اگر برای ذخیره ایمن سکه های خود به کیف پول بیت کوین نیاز دارید، می توانید یکی از آن ها را از اینجا دانلود کنید. به همین دلیل است که بیت کوین به برق زیادی نیاز دارد. این رانت‌ها بیشتر برای افراد داخلی، مانند استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، یا کسانی که توکن‌های حکومتی بیشتری در اختیار دارند، جمع می‌شود.20 این رانت‌ها همچنین دلیلی است که چرا پلتفرم‌های DeFi برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری خطرپذیر بسیار جذاب بوده‌اند. قدرت بیشتری دارند در 21 ژوئیه 2017، بیت کوین با 2748 دلار معامله شد که 52 درصد نسبت به 1835 دلار در 14 جولای 2017 افزایش داشت. 20 در برخی از پلتفرم‌های معاملاتی خودکار، این امکان وجود دارد که اعتبار سنجی‌های بزرگ، سایر کاربران را پیشتاز کنند و بلوک بعدی را در دفتر «برنده» کنند. استیبل کوین ها در این سناریوی اول توسط فناوری های بزرگ یا شرکت های بزرگی که فعالیت اصلی آنها خدمات دیجیتال است صادر می شود. سعی کنید در یک فرودگاه با یک چمدان بزرگ پر از پول نقد پرسه بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد!

کریپتوکارنسی به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی شخص به شخص ظاهر شد که امکان ارسال مستقیم پرداخت های آنلاین از یک طرف به طرف دیگر را بدون نیاز به یک موسسه مالی فراهم می کند. بنابراین این سوال پیش می‌آید: کدام نهاد برای ایجاد اعتماد بهتر است؟ این به گونه ای طراحی شده بود که امکان تراکنش های همتا به همتا (یا شخص به شخص) را بدون نیاز به شناخت یا اعتماد شخص مقابل در معامله فراهم کند و بدون نیاز به یک طرف مرکزی (مانند بانک) انجام شود.. هنگامی که یک تصادف رخ می دهد و پول از دست می رود، کاربران به ناچار به یک حزب قابل اعتماد و با تجربه – مقامات دولتی – مراجعه می کنند تا ارواح رها شده را رام کنند و نظم را بازگردانند. از آنجایی که ارزهای رمزپایه نیازی به بانک یا شخص ثالث دیگری برای تنظیم آنها ندارند. آنها تمایل دارند که بیمه نباشند و تبدیل آنها به نوعی ارز ملموس (مانند دلار آمریکا یا یورو) دشوار است. Arstechnica. بایگانی شده از نسخه اصلی در 21 اکتبر 2013. بازیابی شده در 28 ژوئیه 2017. استخراج کنندگان بیت کوین نیز باید ثبت نام کنند اگر درآمد خود را با دلار معامله کنند.

بلاک های ایجاد شده توسط ماینینگ رکورد تراکنش های سیستم بیت کوین را تشکیل می دهند. وقتی با کنترل غیرمتمرکز پیاده‌سازی می‌شود، هر ارز دیجیتال از طریق فناوری دفتر کل توزیع‌شده، معمولاً یک زنجیره بلوکی، کار می‌کند که به عنوان پایگاه داده تراکنش‌های مالی عمومی عمل می‌کند. هنگامی که کد حل شد، بلاک به بلاک چین اضافه می شود و تراکنش تایید می شود. اصلاحات پروتکل، مانند افزایش جایزه بلاک از 25 به 50 بیت کوین، با کلاینت هایی که قبلاً در شبکه در حال اجرا هستند، سازگار نیست. ریپل یک سیستم تسویه ناخالص بلادرنگ (RTGS)، تبادل ارز و شبکه حواله توسط ریپل است. یک شبکه جهانی از CBDC ها را تصور کنید. برخلاف استیبل کوین ها، CBDC ها نیازی به قرض گرفتن اعتبار خود ندارند. بنابراین آنها اعتبار ارزهای مستقل را زیر سوال می برند. این امر مفید خواهد بود زیرا هیچ بانک مرکزی واحدی نمی تواند همه ارزهای مختلف در سیستم را درگیر کند. و گسترش فزاینده بلاک چین های مختلف به این معنی است که بسیاری از کاندیداهای رقیب قصد دارند یک داور حقیقت باشند. تعداد دقیق میلیونرهای بیت کوین نامشخص است زیرا یک فرد مجرد می تواند بیش از یک کیف پول بیت کوین داشته باشد. بیت کوین تا حد زیادی محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در گردش است، اگرچه به عنوان ارز قانونی در نظر گرفته نمی شود (صدور یا با حمایت یک دولت).

این امر باعث ادامه نوآوری می شود.

بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که «نسخه همتا به همتای پول نقد الکترونیکی» باشد (ناکاموتو (2009، ص 1)، و این اجازه می دهد تا تراکنش ها ناشناس باشند. کسب و کارها دیگر نگران حمل پول نقد روزانه به بانک محلی خود نخواهند بود. و بازرگانان آزاد خواهند شد تا بهترین شکل پول الکترونیکی را بپذیرند، نه فقط پول محلی. از آنجایی که آنها مستقیماً توسط بانک مرکزی صادر می شوند، آنها اعتمادی را که عموم مردم قبلاً به ارز خود می دهند، به ارث می برند. این امر باعث ادامه نوآوری می شود. و نتایج بهتری برای اقتصاد به‌عنوان یک کل به دست می‌آورد. 27 اعتماد به پول، پایه‌ی ثبات باقی می‌ماند. اهرم بالا، عدم تطابق نقدینگی و اتصال به سیستم مالی رسمی به این معنی است که آسیب‌پذیری‌ها در DeFi می‌تواند ثبات سیستم مالی گسترده‌تر را تضعیف کند.23 همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بازار پول، این خطر وجود دارد که در طی یک شوک، استیبل کوین‌ها با هدررفت مواجه شوند. بنابراین، این خطر وجود دارد که این "جادو" پس از راه اندازی، از کنترل خارج شود. از 1000 پاسخ دهندگان بین هجده تا چهل سال، تقریباً 70 درصد به اشتباه تصور می کردند که ارزهای رمزپایه تنظیم شده است، 75 درصد از سرمایه گذاران جوان تر ارزهای دیجیتال ادعا کردند که توسط رقابت با دوستان و خانواده هدایت می شوند، 58 درصد گفتند که رسانه های اجتماعی آنها را به سرمایه گذاری با ریسک بالا ترغیب می کند..

این سناریو از مزایای داده های بزرگ و DLT با ساختارهای بازار استفاده می کند که رقابت را تقویت می کند و ماهیت خیر عمومی سیستم پولی را ارتقا می دهد. پس از تأسیس، یک شرکت احتمالاً موانعی را در برابر شرکت‌های تازه وارد ایجاد می‌کند که منجر به تسلط بر بازار، تمرکز داده‌ها و کاهش رقابت می‌شود. این شرکت توسعه نرم‌افزار به‌طور زنده از نمایشگاه CES 2023 در لاس‌وگاس، ثابت می‌کند که چرا آینده کریپتوها بر اساس حضانت شخصی پس از فروپاشی FTX خواهد بود. به احتمال زیاد به دلیل سرقت، این شرکت ادعا کرد که نزدیک به 750000 بیت کوین متعلق به مشتریان خود را از دست داده است.

این اصل در بازارهای آزاد و رقابتی تجسم یافته است.

برخلاف چنین ارزهای متمرکز، بیت کوین ها با نرخ کنترل شده ریاضی استخراج می شوند و عرضه آن ها تنها منوط به تقاضای بازار آزاد است. آزاد کردن سرمایه در گردش – نیاز بانک ها به نگهداری ذخایر به حداقل می رسد زیرا پول نگهداری شده برای استفاده به عنوان ذخایر برای اهداف دیگر در دسترس خواهد بود و بنابراین نقدینگی روزانه بهینه می شود. این اصل در بازارهای آزاد و رقابتی تجسم یافته است. اما ارزهای دیجیتال جدید را می‌توان بدون دخالت بانک‌ها و تنظیم‌کنندگانی که معمولاً بازارهای ارز را کنترل می‌کنند، ایجاد و فروخت. این نوع طبقه بندی مبهم بر سازمان های مجری قانون در سراسر جهان فشار می آورد تا با تغییر تجارت مواد مخدر در بازارهای تاریک سازگار شوند.

Digital Currency – توجه کنید به آن‌ها 10 سیگنال‌ها

با این حال جهان به حالت عادی قبلی باز نمی گردد. پس از بیت کوین، هزاران ارز دیجیتال برای استفاده های مختلف در اقتصاد دیجیتال و دنیای واقعی توسعه یافتند. با کار در یک محیط کنترل شده و با شرکای صنعتی، BIS و بانک های مرکزی میزبان در حال توسعه کالاهای عمومی هستند که می توانند به طور کامل آزمایش شوند و آماده عرضه در دنیای واقعی باشند. بنابراین، آنها می توانند به عنوان پایه ای مناسب برای نوآوری آینده عمل کنند. بانک های مرکزی می توانند این پایه را در داخل کشور و همچنین در مقیاس جهانی فراهم کنند.

این ترکیب محرک قدرتمندی برای نوآوری و رفاه بوده است.

خدمات بخش خصوصی و نوآوری ضروری هستند و باید بر این اساس رشد کنند. مرکز نوآوری BIS با آزمایش‌های متعددی که شامل همکاری بین بانک‌های مرکزی و بخش خصوصی است، فعالانه برای تحقق این چشم‌انداز کار می‌کند. این ترکیب محرک قدرتمندی برای نوآوری و رفاه بوده است. به همین دلیل است که بانک های مرکزی به طور فعال با نوآوری دیجیتال درگیر هستند. امکان سنجی چنین ترتیباتی، از جمله، توسط مرکز نوآوری بانک تسویه بین المللی، که به طور مشترک توسط BIS، اداره پولی هنگ کنگ، و بانک تایلند (با مشارکت سایر بانک های مرکزی) اداره می شود، مورد مطالعه قرار گرفته است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما