گرفتن وام بانکی در مسیر تغییر؟!

[ad_1]

در رفتن سید احسان خاندوزی وزیر دارایی در پاسخ به این سوال که چرا بانک های کشور همچنان وام مسکن دارند و آیا می توان بدون وثیقه وام داد؟

به گزارش فرارو، وزیر دارایی همچنین درباره سازوکار و ضوابط اعطای مزایای مشتریان می‌گوید: «اگر فردی مالیات را به موقع پرداخت کند، معوقه باشد و چک‌هایش را پس نداده باشد، می‌توان او را مشتری خوب حسابداری دانست. سیستم بانکی.” و بدون وثیقه به او قرض بده. نحوه پرداخت مالیات یا بیمه کارگران برای تامین اجتماعی توسط کارفرمایان ممکن است مبنای رتبه بندی شخص حقوقی هنگام ارائه تسهیلات باشد.

دریافت وام بانکی در آستانه تحول؛  ارزیابی اعتبار یک گزینه برای گرفتن ضامن و ضامن استآیا می توان به عنوان ضامن وام گرفت؟
کامران ندری، کارشناس بانکی با فرخ تعامل کرد وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما امکان تغییر روش اعطای وام از وثیقه مرکزی به تاییدیه وجود ندارد، گفت: سه دلیل عمده در این زمینه وجود دارد، بنابراین در کشورهای دیگر اگر افراد دارای گواهی شغلی مورد نیاز بوده و با رسیدن به سن قانونی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند، زیرا اعتبار لازم در این زمینه را دارند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که سایر کشورها زیرساخت های لازم برای دسته بندی و گرفتن افراد با مراجع معتبر اعتبارسنجی را دارند، اما در کشور ما در کشورهای پیشرفته این امکان وجود ندارد، اما شرکت های اعتباربخشی چنین اطلاعاتی را در اختیار بانک ها قرار می دهند، اما در کشور ما انجام می دهیم. چنین نبود باید زیرساخت های لازم در این راستا ایجاد شود و تنها در این صورت باید به نحوه عملکرد آن توجه کرد.

نادری با تاکید بر اینکه تغییر فرهنگ دسترسی می تواند مشکل ساز باشد، گفت: ده ها سال است که اعطای وام به روش سنتی بوده و گرفتن ضامن یا وام مسکن برای تغییر این نگرش حتی اگر مشکل باشد، ساخت و ساز ضروری است. لذت ببرید، به راحتی انجام نمی شود و باید فرهنگ سازی کرد و برای آن وقت گذاشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سومین مانع، پایین بودن حقوق در کشور است، افزود: در حالی که تامین اوراق بهادار بسیار سخت است، معوقات بانک ها بالاست.

وی گفت: اکنون اگر قرار باشد روش اعطای وام تغییر کند، بسته به شرایط کشور، این موضوع ممکن است ریسک بازپرداخت تسهیلات را افزایش دهد به طوری که خود بانک ها نیز بسته به میزان آن، با چنین شرایطی موافقت می کنند. پرداخت.” این مشکلی است که می تواند منجر به مشکلات زیادی شود.

ندری در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب بانک ها گفت: بانک ها نیز اصلاحات ساختاری برای بهبود عملکرد خود دارند اما تاکنون این اصلاحات صورت نگرفته است و با توجه به اینکه اقتصاد کشور در تنگنا قرار دارد نمی توان انتظار زیادی از نظام داشت. از یک رکود

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: استقلال بانک مرکزی از دولت یکی دیگر از موضوعاتی است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. در حالی که اغلب گفته می شود بانک مرکزی قصد دارد مستقل فعالیت کند، اما همه این مسائل در حد حرف است. و دولت عملاً آنچه را که می خواهد انجام می دهد و بانک مرکزی در دولت های مختلف زیرمجموعه دولت های وقت بوده است.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما