گلایه عبدالله نوری از انفعال دولت اصلاحات چه چیزی باعث افزایش قیمت نفت شد؟

حشمیر رفسنجانی از دیدار خود با عبدالله نوری که بیست و یکمین روز مهرماه به مرخصی آمده بود گفت. او همچنین در مورد درگیری های جاری بین اسرائیل و فلسطین و برخی از رویدادهایی که منجر به افزایش قیمت نفت شد، نوشت.

متن خاطرات هاشمی رفسنجانی در تاریخ 30 مهر 1379 را در زیر می خوانید:

20:30 – «آقای عبدالله نوری». [وزیر سابق کشور]که به تعطیلات آمده بود، کمی از وضعیت زندانش گفت. روحیه اش بد نیست. به دلیل عدم اقدام دولت چ [سیدمحمد]خاتمی از تفرقه و اختلاف در احزاب دوم خرداردی و بی اطلاعی مجلس انتقاد می کند و می گوید و در جمع هوادارانش در خصوص ابراز محبت نمونه هایی از عملکرد و سخنانش را برایم بیان می کند. به پدر و مادرم گفتم فردی که در این حوادث برای من کاری کرد آقای هاشمی است و گفتم آقای هاشمی قبل از دادگاه با من تماس گرفت و تذکرات خوبی به من داد. گفتم اگر در دادگاه رفتار پرخاشگرانه نداشته باشد ممکن است به زندان نرود. بر اساس آن، اگر حرکتی برای “نیمه باز” زندان وجود داشته باشد، او می تواند آخر هفته ها به خانه بیاید. او گفت که مهمترین چیز وضعیت همسر و پدر و مادرش است.

رفتم دفتر کوشک. عصر به خانه برگشتم و تا آخر شب درس خواندم. از جمله یادداشت ها و خاطرات صادقانه قبل از پیروزی انقلاب. سعید، فوطی و محمد از بیرون ساندویچ آوردند.

دولت [یاسر]عرفات همه زندانیان حماس را آزاد کرد. امروز درگیری بین اسرائیل و فلسطین به نقطه حساسی رسیده است. چهار نیروی ویژه اسرائیلی به اسارت فلسطینی ها درآمدند و دو تن از آنها کشته شدند. پس از آن، اسرائیل با هلیکوپتر، توپ و کشتی های جنگی به مقر عرفات در غزه و رام الله حمله کرد و بیش از 30 نفر را کشت و تعداد زیادی را مجروح کرد و به جنگ پایان داد.

در همان زمان، کشتی جنگی آمریکایی – U. اس. اسکول – در سواحل بندر عدن منفجر شد و چهار کشته، 12 مفقود و 39 زخمی بر جای گذاشت. این کشتی دارای موشک و 350 خدمه است. این اتفاقات علاوه بر اعتصاب کارگران نفت ونزوئلا، باعث شد که قیمت نفت در آمریکا از مرز 37 دلار در هر بشکه عبور کند و آمریکا را با مشکلات جدی مواجه کند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما