معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

[ad_1]

هر ساله باستان شناسان دنیا را حفاری می کنند تا آثاری از گذشته را نشان دهند. سال 2021 نیز از این قاعده مستثنی نبود. او توانست اسرار گذشته را شناسایی کند و برای همه فاش کند.

در این مقاله نگاهی داریم به 10 یافته باستان شناسی در دوازده ماه گذشته:

یک: کشف “شهر طلایی گمشده” 3000 ساله در مصر

در آوریل 2021، گروه باستان شناسی مصر کشف “شهر طلایی گمشده” را اعلام کرد. این شهر که به “آتن” معروف است، یکی از بزرگترین شهرهای باستانی مصر است. اعتقاد بر این است که سه هزار سال پیش در زمان سلطنت آمنهوتپ سوم بین سال های 1391 تا 1353 قبل از میلاد ساخته شده است.

معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

بخشی از پروژه کاوش و مرمت «شهر طلایی گمشده».

در خانه های خشتی این شهر اجاق های آشپزی، سفال، صنایع دستی و ابزار مربوط به دوره فرعونیان یافت شده است. مورخان می گویند از زمان کشف مقبره توتانخامن در دره پادشاهان در سال 1922، یافتن چنین شهر بزرگی بی سابقه بوده است.

دو: کشف قایق مایا در غار مکزیکی

در حین حفاری غاری در جنوب شرقی مکزیک، باستان شناسان قایق را کشف کردند که قدمت آن به هزار سال پیش برمی گردد. این قایق 1.60 متر طول و 80 سانتی متر عرض داشت و پنج متر زیر سطح آب قرار داشت.

مایاها گروهی از بومیان جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی بودند که تمدن را در این منطقه ایجاد کردند. فرهنگ مایا یکی از پیشرفته ترین فرهنگ های پیش از کلمبیا در آمریکای مرکزی است.

سوم: کشف رد پای انسان در 23000 سال پیش

مطالعه سپتامبر 2021 رد پای انسان 23000 ساله را در جنوب شرقی ایالات متحده نشان داد. ردپاهای فسیلی یافت شده در پارک ملی نیومکزیکو نشان می دهد که انسان های اولیه حدود 23000 سال پیش در آمریکای شمالی زندگی می کردند.

پیش از این ردپایی با قدمت 15600 سال در جنوب شیلی پیدا شده بود که به نظر می رسد قدیمی ترین رد پای انسان در قاره آمریکا باشد.

معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

ردپای فسیلی انسان در ایالات متحده

چهار: قلب شهردار در جعبه

کارگران هنگام بازسازی یک فواره در شهر Verviers بلژیک جعبه مرموزی را کشف کردند که در یک سوراخ پنهان شده بود.

افسانه می گوید که قلب اولین شهردار شهر، پیر دیوید، در سال 1883 ساخته شد. اما تاکنون چیزی برای تایید این موضوع پیدا نشده است. بررسی اشعه ایکس در اوایل سال 2021 نشان داد که جعبه حاوی یک قلب واقعاً به خوبی نگهداری شده است.

پیر دیوید متولد 1771 پس از اعلام استقلال بلژیک در سال 1830 شهردار شد. این سیاستمدار تا زمان مرگش در یک حادثه خانگی در سال 1839 شهردار بود.

معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

عکس جعبه پیدا شده حاوی قلب شهردار

بر اساس برخی گزارش ها، پیر دیوید به قدری مورد احترام مردم بود که پس از مرگش تصمیم گرفته شد که قلب او را از بدنش جدا کرده و در شهرداری نگهداری کنند. حدود 44 سال بعد قلب او به چشمه ای که به افتخار او در میدان شهر ساخته شده بود منتقل شد. بسیاری آن را یک افسانه می دانستند و هیچ اقدامی برای کشف این موضوع انجام نشد.

پنج: یافتن دنیایی سالم برای زن جوانی که 7200 سال پیش زندگی می کرد

دانشمندان ذهن سالم زن جوانی را کشف کردند که 7200 سال پیش زندگی می کرد و استخوان های او را در غاری در اندونزی پیدا کرد. این دندان های سالم از استخوان تمپورال اسکلت کشیده شده اند.

به گفته محققان، کشیدن دندان سالم یک اتفاق نادر است. محققان آن را به عنوان یک فسیل ژنتیکی توصیف کرده اند زیرا سالم است.

شش: کشف “اتاق برده” در کاوش های پمپئی

در این سال، پومپیوس محل اکتشافات بسیاری بود. از میان این اکتشافات، «اتاق برده» به عنوان مهمترین آنها توصیف شده است.

این اتاق دارای سه تخت، یک ادرار و یک صندوق چوبی بود که در نوامبر 2021 در شمال محوطه باستانی پمپئی کشف شد.

اتاق کشف شده 16 متر مربع مساحت دارد و ترکیبی از اتاق خواب و انباری است.

معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

اتاق برده

هفتم: کشف انبار نازی ها در آلمان

تابستان گذشته پس از سیل، یک مرد آلمانی که در خانه عمه‌اش در لاهه کار می‌کرد، از یافتن یک انبار مخفی در جنگ جهانی دوم شگفت‌زده شد. این انبار حاوی 1945 روزنامه، نامه های قدیمی، اسناد، پرتره های آدولف هیتلر، ماسک های ضد گاز، گلوله یک هفته ای و موارد دیگر بود.

هشتم: کشف قدیمی ترین لیتوگرافی شناخته شده

قدیمی ترین سنگ نگاره شناخته شده جهان در جزیره سولاوسی اندونزی پیدا شد. این عکس به اندازه عکس یک گاو واقعی است که حداقل 45500 سال قدمت دارد.

باستان شناسان مقاله ای در مورد یافته های خود در ژانویه 2021 در مجله Science Adonis منتشر کردند.

نقاشی های باستانی در غارها به پرکردن خلأهای علمی کمک می کند و درک ما را از آغاز مهاجرت انسان ها ترسیم می کند. دانشمندان قبلاً کشف کرده‌اند که انسان‌ها 65000 سال پیش به استرالیا رسیدند و از جزایر اندونزی عبور کردند تا به آنجا برسند.

9: آخرین غذای مرد تولوند را پیدا کنید

کشف تولند جدید نیست، اما محققان متوجه شدند که آخرین وعده غذایی او در جولای امسال چه شد. این مومیایی در سال 1950 در باتلاقی در دانمارک پیدا شد. تحقیقات قبلی نشان داده است که این مرد بین 30 تا 40 سال سن داشته و در قرن سوم یا چهارم قبل از میلاد زندگی می کرده است. اما یک مطالعه جدید نشان داده است که آخرین وعده غذایی او بلغور جو دوسر و ماهی بوده است و وضعیت جوجه ها واضح تر شده است.

10: قدیمی ترین نقشه اصلی اروپا را پیدا کنید

معرفی شگفت انگیزترین اکتشافات تاریخی سال 2021

نقشه حک شده روی سنگ

باستان شناسان در آوریل 2021 اعلام کردند که شاید قدیمی ترین نقشه بزرگ اروپا را در غرب فرانسه شناسایی کرده اند. البته این بنای تاریخی در سال 1900 میلادی کشف شد، اما مورد مطالعه قرار نگرفته و ارزش تاریخی آن شناسایی نشده است.

با این حال، هفت سال پیش، دو باستان شناس این سنگ را مورد مطالعه قرار دادند که در نهایت راز آن را فاش کردند.

منبع: یورونیوز

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما