ایران و آمریکا به هم نزدیک هستند.

[ad_1]

فرارو- همزمان با تشدید رایزنی های دیپلماتیک میان ایران و طرف های بین المللی برجام در وین (با محوریت احیای توافق برجام)، تحلیل ها و گمانه زنی های موجود در فرجام نهایی برجام و آینده روابط ایران با غرب و شرکای منطقه آن (که تا حد زیادی تحت الشعاع معادله است). هستهای است) مطرح می شود.

در این چهارچوب، در عین اطلاع رسانی از ماهیت درونی طرف های وین از سوی طرف های مختلف، برخی رویدادهای خاص در روزهای اخیر، گمانه زنی ها با شخصیت نزدیک از پیش ایران و دیگر برجامی (بویژه آمریکا) برای احیای توافق این را تقویت کرده است. از جمله این تحولات می توانم به خروج “ریچارد نفیو” معمار تحریم های ایران در وزارت خارجه آمریکا و یک کلید عضو تیمی مذاکره آمریکا از این تیم رئیس به دلیل اختلاف نظرهای وی با رابرت مالی تیم مقابله کننده آمریکایی در مورد برخورد با ایران اشاره کند. درد. روندی که در ادامه با خروج “آریناطبایی” مشاور دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا از تیم اعزام کننده آمریکایی و همچنین ارسال راهنمایی‌هایی از سوی وزیر خارجه کشورمان مبنی بر احتمال وجود میان ایران و آمریکا همراه شد.

“میخائ اولیانوف” نماینده ارشد روسیه در مذاکرات وین نیز به تازگی در گفتگو با شبکه “روسیه 24” کشورش اعلام کرده است که اگر روند مذاکرات اتمی وین با سرعت فعلی پیش باشد، به صورت واقعی می توانم از احتمال حصول توافق تا پایان ماه فوریه سال جاری استفاده کنم. جاری جلسه صحبت کرد.

به گزارش فرارو، مجموعه این نتایج وقتی در کنار هم قرار گرفتن شبیه به پازلهایی هستند که در طرح کلی خود صرفاً یک نکته دارند: احتمال دستیابی به یک توافق جدید بسیار بالا است. در این راستا، «جاوید قربان اوغلی» سفیر و دیپلمات سابق کشورمان و تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفتگو با فرارو، موضوعات مختلف این بررسی و سعی کرده تصویری روشن از روند مذاکرات وین ارائه کند.

ایران و آمریکا به هم نزدیک هستند.

مشروح گفتگوی جاوید قربان اوغلی با فارورو را در ادامه بخوانید.

مهمترین چیز در جهان امروز چیست؟ مهمترین چیز در جهان امروز چیست؟ مهمترین چیز در جهان چیست؟ آیا این مسئله در بحث مذاکره، حاوی پالسهای خاص است؟
«ریچارد نفیو» معمار تحریم‌های فلج کننده علیه ایران است. وی مواضع تندی در قبال ایران دارد و از مزایای استفاده از محصول “پایه” چیست؟مزایای این محصول چیست؟ این چشم انداز روشنی از آینده جمهوری اسلامی ایران است. در همان روزهای اول انتصاب رابرت مالی به سمت ریاست تیم نماینده آمریکایی که به ایران نیز شهرت دارد، تحلیلگران این تصمیم را بسیار مثبت از سوی باید به ایران ارزیابی کنند. ترتیب روز نهم از ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول ماه اول.

با این، کناره گیری (که باید آن را کنار گذاشتن محترمانه) نفیو از تیم انتخاب کننده، تصمیمی است که باید آن را در خارج از آمریکا برای تفمیل با ایران و سیاسی را در مقابل موجود و پالس روشن تهران ارزیابی کرد. پالسهایی که نمودهای آن را در مدت زمان طولانی از هر دو طرف ایران و آمریکا از نظر خواسته ایم و از جمله آنها میتوان به: کنار گذاشتن محترمانه نفیو، عقبنشینی تیم جدید ایران از نفیهای شش دور انتخابات دوره روحانی و تغییر مشروط نفی کامل با آنها. آمریکا به امکان انجام آن با طرح شرایطی که اعلام شده و … اشاره کرد.

تفاوت ایران با ملت های جهان چیست؟
بارها گفته ام تیم ایران اخبار مذاکرات را بسیار قطره چکانی منتشر می کند و مردم را که بحرانی است را می پردازند، کمترین اطلاعی از مذاکرات دارند که این خوبی از سوی دست اندرکاران تیمی مذاکره کننده کشورمان نیست. اگر عدم افشای اخبار انتخابات به امنیت امنیت باشد، می توانم آن را قبول کنم، اما اینکه مردم همان اخبار را از نمایندگان روسیه و یا از زبان دیگران بشنوند امری غیرقابل قبول و نامحرم شمردن مردم یا بیتوجهی به افکار عمومی است. همین امر در مورد خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی، خودشیفتگی صدق می کند. این یکی از مهم ترین نکات و ترفندهای سفر ماجراجویی است.

در کنار گزینه احیای توافق ۲۰۱۵ (برجام)، ایده «توافق موقت» باری این ایده آمریکایی است، ولی جالب است که گفته شده روسها آن را به ایران ارائه کرده است که باید آن را در رایزنی های دقیق مسکو – واشنگتن در بررسی های ارزیابی کرد. هفته گذشته لاوروف و بلینکن در ژنو حول محور مشخصه‌ای نتیجه‌گیری در بر نداشت، ولی تصمیم‌گیری در هر دو طرف از نظر و بررسی‌های مداوم درباره مذاکرات و اظهارات خرسندی انجام شد. این برای ما نشانه خوبی نیست.

اسرار بر نفی «مذاکره مستقیم» در شرایطی که هر کشوری دنبال منطقی است، اقدام غیری بود که با سخنان غالباً ممکن است از آن عبور کند، ولی ظاهرا «دلواپسان» کاسه داغتر از آش هستند که در مقابل مجوز چنین گستاخانه ای هستند. امیر عبداللهی و شمخانی حمله کردند.

تصميم ميکنم نظام به سمت و سوي «توافق» است. آمریکا هم به خواهان تفاهم با ایران و احیای توافق هسته‌ای است. در مورد خودشیفتگی هم همینطور است.مهمترین چیز در اسلام آموزه خودشیفتگی است.

آیا تصمیم گیری در مورد حد و حدود آمریکا و اروپا در شرایط کنونی باعث می شود تا تصمیم گیری ها و تصمیم گیری ها به یک توافق با چارچوبی برجام آسانتر شود؟
مزایای قانون دنیا و فواید استفاده از آن به مراتب بیشتر از مزایای قوانین دنیاست. ارزش سیاست در اهمیت باران و باران است. استفاده از تأملات فلسفی یک راهنمای سیاسی است. بهروزی در روح ملت و تاریخ مردم و سرنوشت آخرین نسل در جهان.

بحران‌ها و صف آرایی روسیه در مقابل غرب، هم در تصمیمات آمریکا و هم متحدانش است و هم در نگرش روسیه به دیگر کشورهای علی الخصوص دولت‌هایی که تصمیماتشان می‌تواند در مقابل رقبای مسکو را نجات دهد. نباید در نقش و تأثیر بر کشورهای مبغه کرد، ولی روشن است که آمریکا تلاش می کند با کاهش حجم خود در برابر، با چالش هایی که در برابر چین و روسیه (البته با دو ماهیت متفاوت) است، می شود. در کنار هم نیست که بتواند ایران را برای قالب مذاکره وین پیگیری کند، نگران سوء استفاده از دو رقیب خود و وابستگی کامل ایران به آنهاست که مطمئنا با توجه به ژئوپلتیک ایران در راهبرد آمریکا.

در مربعی که در چهار گوشه آن ایران، آمریکا، روسیه و چین قرار دارند، هنر ایران، در ارتباط با قدرت های جهانی در روابط سیاسی- تجاری است. معمولاً اقلامی هستند که بیشترین تقاضا را در بازار دارند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما