ایران گندم روسیه را پس می دهد

[ad_1]

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از بازگشت 50 هزار تن گندم وارداتی روسیه خبر داد.

به گزارش مهر، کیاخسرو چنگلویی در نشست خبری از بازگشت 50 هزار تن گندم وارداتی روسیه از ایران خبر داد و گفت: به تازگی این محموله گندم وارداتی روسیه را به دلیل وجود علف های هرز در آن برگرداندیم. جو وارداتی برزیل را هم برگرداندیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات با اشاره به بازگشت فلفل و سیب زمینی صادراتی کشور و همچنین خرما برای صادرات به قطر، گفت: چنین اتفاقاتی در سطح جهان رخ می دهد: اخیراً هلند 400 اخطار در این زمینه دریافت کرده است.

وی همچنین درباره بازگشت نخل بوشهر از قطر تصریح کرد: فردی برای صادرات 290 خرما به 488 نفر مدارک جعلی گواهی سلامت تهیه کرده بود.

چنگلوی با اشاره به بازگشت فلفل دلمه ای ایرانی از روسیه، علت بازگشت فلفل دلمه ای را مربوط به چهار نوع ماده سمی دانست که در روسیه ثبت نشده اما در فرآیند تولید فلفل دلمه ای در کشورمان استفاده می شود. .

رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه بهتر است محصولات کشاورزی از ایران در قالب پروتکل ها و استانداردهای کشورهای مقصد صادر نشود که شاهد چنین پدیده هایی نباشیم، تصریح کرد: سلامت محصول صادراتی. همچنین تاکید می شود که صادرکنندگان گواهی سلامت و همچنین کشاورزان باید به طور مرتب استانداردهای بهداشتی را رصد کنند.

چنگلوی گفت: علاوه بر این، جلساتی را با کشورهایی که محصولات به آنها صادر می کنیم برگزار می کنیم تا استانداردها و هنجارهای دو طرف را به طور کامل بررسی کنیم.

وی در بخش دوم سخنان خود درباره موضوعات مطرح شده در خصوص بی کیفیتی سموم شیمیایی در کشور و گرانی آنها گفت: متوجه شدیم که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی علت گرانی سموم شیمیایی را حذف ارز ترجیحی در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی گفت: در این نوع مبارزه از سموم استفاده نمی شود و از مواد طبیعی برای کنترل آفات و بیماری ها استفاده می کنیم.

رئیس موسسه حفظ نباتات تاکید کرد: این سازمان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی استقبال می کند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به تامین سموم در بخش کشاورزی گفت: تاکنون 39 هزار تن سموم مورد نیاز بخش تامین شده که برای سال آینده کافی است.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما