بایدن برای جنگ چریکی علیه پوتین در اوکراین آماده می شود

[ad_1]

دیوید ایگناتیوسدر رفتن دیوید ایگناتیوس – ستون نویس و مفسر سیاسی واشنگتن پست. یک مقام دولت بایدن گفت که دولت ایالات متحده برای حمایت از شورشیان اوکراینی در روز یکشنبه برنامه ریزی کرده است، از جمله ارسال تسلیحات و سایر حمایت ها برای نیروهای اوکراینی برای مقابله با تجاوز روسیه و حمایت لجستیکی مشابه از گروه های شورشی در صورت سرنگونی روسیه از دولت اوکراین. جنگ گینه در آن کشور

تسلیحاتی که ایالات متحده می تواند در اختیار اوکراین قرار دهد شامل موشک های ضد هوایی شانه به شانه است. تحویل چنین تسلیحاتی توسط سیا، معروف به استینگر، تأثیر مخربی بر نیروهای شوروی در طول جنگ ده ساله آنها در افغانستان بین سال های 1979 و 1989 داشت.

گروه ضربت دولت ایالات متحده، که شامل سیا و سایر آژانس های کلیدی است، قبلاً چگونگی سازماندهی شورش علیه نیروهای تحت حمایت شوروی در افغانستان و نیروهای تحت حمایت شوروی در افغانستان و نیروهای ضد آمریکایی در عراق و افغانستان را مطالعه کرده است. این نشان می دهد که آسیب های وارد شده به طرف مقابل به همان شیوه ای ارزیابی می شود که ارتش آمریکا در سال های اخیر متحمل شده است.

این کارگروه شامل یک تیم حقوقی است که در حال مطالعه چگونگی کمک به شورشیان اوکراینی بدون نقض قوانین ایالات متحده یا بین المللی است. هدف اصلی دولت بایدن کمک به مردم اوکراین در صورت حمله پوتین به اوکراین، بدون دخالت مستقیم نیروهای آمریکایی و بدون تحمیل هزینه به آنها است. مقامات کاخ سفید بر این باورند که تهدید به مداخله مستقیم نظامی یک اشتباه است، زیرا بایدن تمایلی به خطر یک جنگ تمام عیار علیه اوکراین ندارد و تاکتیک منطقه خاکستری بهتر است.

بایدن علاوه بر حمایت از شورشیان، قصد دارد هزینه های خود را برای پوتین افزایش دهد. مقامات ایالات متحده هشدار داده اند که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن تحریم های اقتصادی سختی را اعمال خواهند کرد که می تواند اقتصاد روسیه را فلج کند. ناتو هفته گذشته اعلام کرد که در صورت عدم توجه پوتین به این هشدار، قصد دارد نیروهای خود را به روسیه منتقل کند. این امر روسیه را پس از حمله به اوکراین در معرض خطر فشار نظامی قرار می دهد و تأثیر نامطلوبی بر روسیه خواهد داشت.

در چارچوب این برنامه‌های اضطراری، دولت بایدن در تلاش است تا تعادل ایجاد کند. هدف کاخ سفید جلوگیری از تهاجم بدون دادن بهانه به روسیه برای تشدید بحران است. بسیاری از ضربات شمشیر می تواند موقعیتی را ایجاد کند که واشنگتن امیدوار است از آن اجتناب کند.

یک مقام ارشد بایدن به خبرنگاران گفت: ما آماده بررسی مسائلی هستیم که قبلا مورد توجه قرار نگرفته است و عواقب آن برای فدراسیون روسیه بسیار جدی خواهد بود. با این حال من وارد جزئیات نمی شوم.»

زرادخانه سلاح های سایبری ایالات متحده آنقدر قوی است که مقامات دولت بایدن در مورد استفاده از چنین گزینه ای صحبت نکرده اند.

دولت بایدن گام های ظریفی برای ایجاد تعادل در تلاش های خود برای حل دیپلماتیک بحران برمی دارد. ایالات متحده اعلام کرده است که آماده مذاکره بر اساس پروتکل های 2014 و 2015 مینسک است که به معنای نیمه خودمختاری برای جدایی طلبان روسی زبان در منطقه دونباس در شرق اوکراین است. با این حال، پوتین خواسته های دیگری از جمله اطمینان از عدم پیوستن اوکراین به ناتو را مطرح کرده است. بایدن از اجرای چنین خواسته هایی امتناع کرده است، اگرچه واشنگتن خود به دنبال عضویت کی یف در ناتو نیست.

داوودلو با رد پیشنهاد حداکثری پوتین برای حوزه نفوذ در اروپای شرقی، قصد دارد مذاکرات با روسیه را باز نگه دارد. یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه گفت: «در برخی موارد، روس‌ها خواسته‌های غیرقابل قبولی را مطرح می‌کنند، اما دیگرانی هستند که ما مایل به همکاری با آنها هستیم و ارزش بحث و گفتگو را دارد».

از نظر نظامی، ارتش اوکراین شبیه ارتش روسیه نیست، اما در زمان اشغال کریمه در سال 2014، 50 درصد بیشتر از اوکراین عضو دارد. علاوه بر این، منابع آگاه می گویند که از سال 2014 تاکنون 500 هزار اوکراینی آموزش شبه نظامی دیده اند و حداقل یک میلیون سلاح در دست اوکراین است. با این حال، یکی از عناصر سازنده شورش خواهد بود. برنامه ریزان آمریکایی درباره برنامه های تسلیحاتی و سایر ابزارهای لجستیکی صحبت کرده اند که می تواند در صورت حمله روسیه از یک شبکه دفاعی قوی پشتیبانی کند.

ایالات متحده در ابتدا سلاح های ضد تانک نیزه خود را تحت کنترل شدید نیروهای اوکراینی نگه داشت. احتمالاً کنترل های مشابهی روی سلاح های ضد هوایی نیز اعمال می شود تا به دست تروریست ها نیفتد. اگرچه ایالات متحده نمی تواند مستقیماً تسلیحات ضد هوایی را تأمین کند، اما می تواند توسط متحدان یا شرکای ایالات متحده تأمین شود.

تعداد کمی از نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در حال حاضر به عنوان بخشی از یک نیروی نظامی ایالات متحده متشکل از 150 نفر به اوکراینی ها مشاوره می دهند. سیا همچنین دارای یک شاخه شبه نظامی با تجربه در افغانستان و سوریه است.

زمانی که نیروهای آمریکایی در سال 2003 در امتداد مرز عراق مستقر شدند، مقامات آمریکایی یک شورش احتمالی را نادیده گرفتند. دولت بایدن معتقد است که پوتین در آستانه انجام اشتباه مشابه در اوکراین است. بایدن امیدوار است که پوتین مرتکب چنین اشتباهی نشود، اما دولت آمریکا قصد دارد در صورت حمله روسیه به اوکراین، به منافع مسکو و پوتین آسیب برساند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما