تکذیب روایت جعلی منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی

[ad_1]

دفتر نشر معارف انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین مطالب در شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی منتشر شد و سپس این مطلب به آیت الله هاشمی رفسنجانی داده شده است که صحیح نمی باشد.

در این اطلاعیه آمده است: با کمی احترام نسبت به بیت مکرم و معز امام خمینی رحمت الله علیه در ایام دهه فجر وابراز تاسف از انتشار اینگونه مطالب تخریبی، به اطلاع خوانندگان محترم میرساند که روایت مستند درگذشت یادگار ارجمند امام راحل، توسط آیت الله آیت الله هاشمی. در خاطرات روزنوشت سال ۱۳۷۳ ایشان درج شدند که در ادامه می‌آید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی جزییات بیماری و درگذشت یادگار امام راحل را

۲۱کشنبه ۲۱ اسفند سال ۱۳۷۳

جلسه تنظیم بازار داشتم، تصمیماتی گرفتیم، در اثنای جلسه خبر رسید که حاج احمد آقا بیهوش شد و در بیمارستان است، جلسه را زودتر تمام کردم وبه جماران، بیمارستان بقیه الله، مجاور منزلمان رفتم. دکترها گفتند، م، به کلی از کار افتاد وامید علاج کمتر از یک درصد است.

با همسرشان فاطمه خانم صحبت کردم. ساعت هفت بامداد و دو بامداد است. ظهر از ساعت دوازده تا دو ونیم در منزل جواد – اخ الزوجه – وساعت شش بامداد، مطابق معمول خواب بوده است … و ساعت هشتم که به سراغشان رفتیم، … از هوش رفته بودند، دکترخبر شدند و به بیمارستان منتقل شدند. نه نشانه ای از مرگ بود، نه نشانه ای از مرگ، نه نشانه ای از مرگ، نه نشانه ای از خونریزی. با درخواست خانواده وموافقت الله خامنه ای، دکتر ازلندن احضار شده است … شام میهمان آیت الله خامنه ای، درباره حادثه احمدآقا و احتمالات آینده وسفرم به پاکستان صحبت کردیم، ایشان نگران وضعیت امنیت سفرند، ساعت نه ونیم شب به خانه آمدم، عفت از پیش خانواده امام بود، وضعیت پریشان آن‌ها را گفت. گفتم از سفرپاکستان منصرف شود. اگر مریض باشی مرده ای و اگر مریض باشی خونت مرده است.

دوشنبه ۲۲ اسفند

ساعت ها از درگذشت احمدی نژاد می گذرد. مهمترین چیز در زندگی این است که زنده باشید و بهترین کار بعد از ظهر این است که فعال باشید. فشار خون هم به ده رسیده بود. ولی عوارض جسمی بوروز کرده است.

سه شنبه ۲۳ اسفند

احمد آقا فقی فارقی نیست تهران خدر داد

چهارشنبه ۲۴ اسفند

خبرآمد که وکع حال احمدآقا رو به وخامت می‌رود واگر فوت کند، فردا تشییع جنازه است.

پنجشنبه ۲۵ اسفند

دیشب پس از ورود به تهران به بیمارستان بقیه الله برای عیادت حاج احمدآقا رفتیم، حالشان خوب نیست در اثرتزریق مایعات خیلی ورم کرده، به خانه رفتم و حدود یک ساعت بعد از نیمه شب خوابیدم، عفت هم تازه از منزل امام خیلی برگشته بود و گفت خانواده امام. ناراحتند.

قبل از رفتن به بیمارستان ساعت هشت صبح است و یک روز مرخصی دارم. فقط بحث چندساعت مطرح است.

جمعه ۲۶ اسفند

رادیوی ماشین در ساعت حهرونیم خبر فوت احمدآقا را داد وهمه را غمگین کرد

شنبه ۲۷ اسفند

اول وقت، برای تسلیت به خانواده امام به منزل امام با عفت وفائزه رفتیم، همسر امام، مادر احمدآقا گریه کرد واظهار شدید شدید، همشیره ها وهمسرش گریه کردند، من هم بی اختیار گریه کردم، سپس تسلیتشان دادم وتوصیه به بردباری کردم، حسن فرزند. احمد آقا را توصیه به تحصیل وتوجه به امور خانواده نمودم، جمعی از اعضای بیت امام هم آمدند.

از آنجا برای تشییع جنازه به دانشگاه تهران رفتم، آیت الله خامنه ای هم آمدند، به امامت نماز میت را خواندیم … مراسم تشییع احمدآقا را از تلویزیون دیدم، فوق العاده باشکوه است، اجتماع مردم خیلی از حد انتظار است.

۲۸کشنبه ۲۸ اسفند

برای جلسه فاتحه احمدآقا به مرقد امام آمدم، آقای فلسفی منبر رفت … شب به خانهم محسن وحمید اینجا بودند، درباره شایعات مربوط به مرگ حاج احمدآقا صحبت بود، خیلی شایعات نادرست به خاطر مرگ نابهنگام وجود دارد و به نظر میرسد صدانقلاب در پشت. هیچ مدرکی برای درست بودن وجود ندارد و هیچ مدرکی هم وجود ندارد.

دوشنبه ۲۹ اسفند

عفت پیش از ظهر به مارسم عزاداری بیت امام رفت.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما