روزنامه جمهوری اسلامی: در مورد موضع اولیانوف سکوت نکنید

[ad_1]

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: پس از اعتراضات متعدد در رسانه های مکتوب و آنلاین مبنی بر حضور میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در ایران، منتظر پاسخ وزارت امور خارجه به این نماینده روسیه و یا شفاف سازی صحبت ها، دیدارها و توییت های وی بودیم. معرفی شد ولی خبری نشد.

اولیانوف در موقعیتی قرار می گیرد که می تواند در مورد آینده مذاکرات وین تصمیم بگیرد و وظایفی را به جمهوری اسلامی ایران تفویض کند. مردم ایران سرپرستی هیچ کس اعم از روس، چینی، آمریکایی و اروپایی را نمی پذیرند و صرف این که یک مقام وزارت خارجه از اظهار نظر در این زمینه امتناع می ورزد به این معنا نیست که نماینده روسیه برای این کار مجاز است. بنابراین دانستن اینکه مداخله ادامه دارد.

میخائیل اولیانوف که نماینده کشورش در مذاکرات وین است، در روزهای اخیر جلسات جداگانه ای با نمایندگان عربستان سعودی، آمریکایی و اروپایی برگزار کرده است و تلاش کرده است تا دولت خود را در مورد چگونگی موافقت با مذاکرات وین مهندسی کند. وزیر امور خارجه اسبق کشورمان دکتر. او همچنین در توئیتر به ظریف توهین کرده بود که کاملاً بی ادبانه بود و به دلیل اعتراضات متعدد به وی مجبور شد از صفحه توییتر خود حذف شود. او همچنین بارها به نمایندگی از ایران درباره مذاکرات وین صحبت کرد که با مخالفت رسانه های ایرانی مواجه شد.

نگرانی و اعتراض رسانه ها و کارشناسان ایرانی نسبت به رفتار غیرعادی میخائیل اولیانوف قابل درک است. مسئولان سیاست خارجی ما نباید این اعتراضات و نگرانی ها را مخالف دولت سیزدهم کشورمان یا وزارت امور خارجه بدانند.

همه مردم ایران و همه فعالان سیاسی از گروه های مختلف و منافع مختلف خواهان پیشرفت مذاکرات برجام در وین، احیای برجام و لغو تحریم ها هستند و هیچکس نمی خواهد این بحث پایان یابد. بنابراین، اعتراض به رفتار اولیانوف یک اعتراض میهن پرستانه و آزادی خواهانه است که هدف آن جلوگیری از مداخله خارجی است.

بدیهی است که روایت افراد و رسانه هایی که با انگیزه های خصمانه وارد کشور می شوند با آشوبگران داخلی متفاوت است. آنها با اصل جمهوری اسلامی مشکل دارند، اما رسانه ها و کارشناسان داخلی مخالف دخالت نماینده روسیه برای حفظ نظام و مهار مطامع خارجی اعتراض می کنند.

در تاریخ روسیه و سپس اتحاد جماهیر شوروی و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، زمانی که روسیه کنونی دوباره با ایران سروکار دارد، همیشه باید دید باز و نگران مداخله و طمع مقامات روسیه باشد. در مورد تحریم های آمریکا علیه ایران، می بینیم که روسیه و چین همیشه منافع خود را مقدم بر هر چیز دیگری قرار داده اند و البته در راستای تحریم ها، با برندهای خارجی بودند و جیب گشاد خود را پر کردند. دارایی ایرانیان. الان هم به نفع آنها نیست که تحریم های ضدایرانی برداشته شود و باید تلاش کنیم در مذاکرات وین به توافقی برسیم که منافع مردم ایران را تضمین کند و امید به بیگانگان اشتباه بزرگی است. .

بر اساس منطق حکمرانی خوب در نظام اسلامی، دولت ها باید همواره نسبت به حفظ آبروی پیشینیان خود در برابر بیگانگان احساس مسئولیت کنند. همانطور که دولت های متوالی باید این کار را انجام دهند، مقامات فعلی دولت نیز باید بیش از پیشینیان خود مسئول توهین به بیگانگان باشند. بر این اساس اولیانوف باید رسما به دلیل بی احترامی به وزیر خارجه سابق کشورمان مورد توبیخ قرار گیرد. اگر به قانون کلی «چرخش آسیاب» اعتقاد دارید، نباید اولیانوف را مطلق بدانید.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما