سن بشریت 30000 سال دیگر افزایش یافته است!

[ad_1]

در رفتن رصد دقیق فسیل‌های معروف اخیر اومو آی. دانشمندان در اتیوپی کشف کردند که قدمت آن به 230000 سال می رسد که جایگزین ایده های قبلی درباره عصر بشریت شده و به 30000 سال قبل باز می گردد.

به گزارش فرارو، طلوع بشریت موضوعی است که مدتهاست ما را مجذوب خود کرده است. مدت هاست که دانشمندان در تلاش بوده اند تا تاریخ دقیق پیدایش بشریت را مشخص کنند، اما تاکنون موفقیت چندانی کسب نکرده اند. هر بار فسیل هایی را پیدا می کنند که قرن ها تاریخ را در بر می گیرد و بنابراین تلاش ها ادامه می یابد. دانشمندان اکنون تحقیقات خود را بر روی یافتن فسیل‌ها در شرق آفریقا متمرکز کرده‌اند، زیرا این فسیل‌ها نمایانگر گونه‌های آنها، هومو ساپینس هستند.

سن بشریت 30000 سال دیگر افزایش یافته است!

آنها اخیراً اولین بقایای انسانی را که پس از یک فوران آتشفشانی بزرگ در اتیوپی پیدا شده است مورد بررسی قرار دادند و در کمال تعجب متوجه شدند که آنها 230000 سال قدمت دارند. در واقع، در این زمان، عصر بشریت بسیار قدیمی تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد. بقایای مردی به نام اومو I در اواخر دهه 1960 در اتیوپی پیدا شد. از آن زمان تاکنون دانشمندان در تلاش برای یافتن تاریخ دقیق این فسیل ها بوده اند. در این مطالعه جدید، دانشمندان بر اثرات شیمیایی لایه‌های خاکستر آتشفشانی موجود در رسوبات فسیلی تکیه کردند. تلاش های قبلی نشان داده است که فسیل ها کمتر از 200000 سال قدمت دارند.

اکنون، در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کمبریج در بریتانیا انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که فسیل‌های Omo I یافت شده در اتیوپی باید 230000 سال قدیمی‌تر از فوران آتشفشانی باشند. بقایای Omo I در سایت اومو کیبیش در دره ریفت در شرق آفریقا در جنوب غربی اتیوپی یافت می شود و منبع غنی از بقایای انسان اولیه و آثار باستانی مانند ابزار سنگی است. نویسنده اصلی، دکتر. تجزیه و تحلیل ژئوشیمیایی جدید از خاکستر آتشفشانی منطقه توسط سلین ویدال و همکارانش به این نتیجه رسید که این نمونه ها بیش از 230000 سال قدمت دارند.

سن بشریت 30000 سال دیگر افزایش یافته است!

سایت Omo Kibish در اتیوپی

ویدال در بیانیه‌ای در وب‌سایت دانشگاه کمبریج گفت که از یافتن این داده‌ها “خوشحال” است و مسن‌ترین مردان شناخته شده در این زمینه مسن‌تر از آن چیزی هستند که قبلا تصور می‌شد. اگرچه مطالعه جدید حداقل سن جدیدی را برای انسان‌های خردمند نشان می‌دهد، محققان می‌گویند که این سن می‌تواند حتی مسن‌تر باشد. دانشمندان امیدوارند که یافته های جدید نور بیشتری بر عصر بشریت بتاباند و نشان دهد که ما می توانیم پیرتر شویم. نتایج این تحقیق در یک مجله معتبر طبیعت منتشر شده است.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما