لطفا پس از ازدواج در تغییر همسر خود تردید نکنید.

[ad_1]

یکی از روانشناسان گفت: برخی از افراد همسری را برای ازدواج انتخاب می کنند که ویژگی های شخصیتی آنها را نمی پذیرد اما همچنان امیدوار است که بعد از ازدواج بتواند این ویژگی ها را تغییر دهد. در این صورت به زوج ها توصیه می کنیم که شریک زندگی خود را تغییر دهند. “پس ناامید نشوید. قبل از شروع یک رابطه با کمک روانپزشک ازدواج، زوج ها باید تله ها و طرحواره های خود را شناسایی کنند تا بتوانند همسر خود را به درستی انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، شبنم طلوعی با بیان اینکه برخی افراد همچنان درد و رنج دوران کودکی را در روابط بزرگسالی خود مانند رابطه با همسر خود تجربه می کنند، اظهار کرد: این درد و رنج دوران کودکی را ادامه می دهد. . فروید (روانشناس در حوزه روانکاوی) از این امر با عنوان «اجبار مجدد» یاد می کند، به طوری که گاهی فرزند قمارباز به دلیل میل به زنده نگه داشتن درد و رنج دوران کودکی مجبور به ازدواج با قمارباز می شود. فردی که تحت سلطه دوران کودکی است، ممکن است در بزرگسالی کنترل قوی بر دیگران داشته باشد و در واقع، افراد با اتخاذ روش های شکست، به ادامه این الگوهای منفی تشویق می شوند.

این روانشناس این رفتار را ناشی از «تله» یا «طرحواره» افراد می داند و ادامه می دهد: در واقع برخی از بزرگسالان شرایط و شرایطی را برای خود ایجاد می کنند که مشابه شرایط و شرایط دوران کودکی شان است. تله های زندگی همگی روش هایی هستند که شرایط دوران کودکی را بازآفرینی می کنند که می توانند با کمک درمانگران و طرحواره درمانی از تکرار این اتفاقات در زندگی جلوگیری کنند.

به گفته تولویی، «تله ها» یا «طرحواره ها» در زندگی احساسات شدیدی مانند خشم، غم و اضطراب را برمی انگیزند.

آنها معتقدند برخی از افراد در شرایط مساعد و دارای موقعیت اجتماعی، روابط و موقعیت شغلی مناسب و حتی در لحظات خوشبختی زناشویی از زندگی لذت نمی برند.

گفت: اگر تله ها را نشناسی و قدرت آنها را در وجودت کم نکنی، هرگز نمی توانی در زندگی به خواسته هایت برسی. در محل کار یا در رابطه با همسرشان سعی می کنند شرایطی را ایجاد کنند که برایشان دردناک دوران کودکی باشد. در واقع طرحواره ها آن ها را راهنمایی می کنند تا به طور ناخودآگاه تجربیات تلخ و زخم های گذشته را از طریق دوست داشتن ها و ناپسندی هایشان بازآفرینی کنند.

طلوعی گفت: جفری یانگ قبل از انتخاب همسر و وارد شدن به یک رابطه زناشویی که مکانی امن و عاشقانه برای افراد تلقی می شود، باید با کمک یک درمانگر، ایرادات زندگی خود و همسرش را شناسایی و درمان کند. بنیانگذار طرحواره درمانی معتقد است در حالی که ما هیچ نقشی در ایجاد این تله ها نداریم، مسئولیت تداوم آنها بر عهده ماست. بنابراین هر فردی می تواند تله های خود را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کند. این امر مستلزم تلاش و کنار آمدن با تجربیات دردناکی است که البته تا زمانی که فرد بخواهد تغییر نکند به دست نمی آید و این یکی از دلایلی است که همواره به زوج ها توصیه می شود نگران «تغییر شریک زندگی پس از ازدواج» نباشند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما