وزیر بهداشت: واکسیناسیون در جمهوری اسلامی یک حرکت بی نظیر در دنیا بود

[ad_1]

بهرام عین اللهی در همایشی که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، از دست اندرکاران توطئه علیه شهید سلیمانی تقدیر کرد. : از بحران است. تاریخ دارای نکات خوب و بد است، تلخ و شیرین، مانند جنگ جهانی دوم، طاعون و آبله، پس تاریخ برای همه عبرت است و باید آموخت. تاریخ تعیین می کند که کشورها چگونه با بحران ها کنار می آیند و دیدگاه های متفاوتی را ایجاد می کنند و اقتدار هر کشور در بحران های تاریخ منعکس می شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: فراموش نمی کنیم که در دوران دفاع مقدس مردم ما تاریخ پرافتخاری را رقم زدند و با افتخار از صحنه های دفاع مقدس یاد کردیم و این نشان می دهد که مردم کشورمان توانستند افتخارآفرینی کنند. ملت

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز قدرت شامل پول، امکانات و تجهیزات نمی شود، بلکه مهم ترین مولفه قدرت در هر کشوری مردم هستند. ما باید یک کشور را نه تنها با امکانات و منابع آن بلکه با مردم آن بسنجیم. در این برهه از تاریخ، کرونایی که ما با آن مواجه شدیم یک رویداد جهانی بود و هیچ کشوری نمی توانست زنده بماند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تا امروز حدود 308 میلیون نفر در جهان به بیماری عروق کرونر مبتلا شده اند که در طول تاریخ بی نظیر است و 5.5 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. در شرایطی که بشر مدعی پیشرفت و تکنولوژی است و به آن افتخار می کند. در این شرایط کشورهای مختلف چه پیشرفته و چه غیر پیشرفته به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستند که شایع ترین مشکل در آمریکاست در حالی که آمریکا خود را ابرقدرت می داند اما بیشترین موارد در آمریکا گزارش شده است. . در این صحنه تاریخ، گنج با برداشتن خاک از خزانه خودنمایی می کند و قدرت واقعی مردم آشکار می شود.

وی گفت: پس از ورود ویروس کرونا به کشور بسیج، سازمان های نظامی و مردم نهاد، خیریه ها، جمعیت ها، نهادهای انقلابی و همه به کمک آمدند. نمونه بارز و موفق حرکت مردمی در حمایت از کادر بهداشتی و درمانی، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم در صحنه است. در این میان گروه های بسیج صحنه های زیبایی خلق کردند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گوهر درخشانی در کشور بود. دانشمندان ما با وجود همه مشکلات و محدودیت ها در چنین موقعیت تاریخی حماسه آفریدند و در تهیه و تولید لوازم و داروها، تجهیزات پزشکی و واکسن کرونا به موفقیت های بسیار ارزشمندی دست یافتند.

وی گفت: تاکنون 5 مجموعه واکسن در بسترهای مختلف با استفاده از دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن کرونا ساخته شده است. ساخت واکسن یک ویروس جدید، ناشناخته و خطرناک کار آسانی نیست، اما بسیار پیچیده، فنی و علمی است و کشور ما این سفر علمی را طی کرده است و مطمئن هستیم که این موفقیت ما را قادر به مقابله با انواع آن می کند. تهاجم میکروارگانیسم ها. این کار را بکنیم چون کشور ما علم و دانش دارد.

وی افزود: بسیج از زمان انقلاب در همه عرصه ها به ویژه در دفاع مقدس، بلایا، اردوها و طرح های جهادی و همچنین مدیریت کرونا و مدیریت کرونا، موفقیت های بی شماری را به دست آورده است و توده های مردمی در مدیریت کرونا کمک های قابل توجهی کردند که در این زمینه ثبت شده است. تاریخ.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون علیه کرونا در جمهوری اسلامی ایران حرکتی کم نظیر در دنیا بود و همه مردم در آن مشارکت و حمایت کردند. امروزه حدود 90 درصد از جمعیت هدف یک دوز و حدود 79 درصد دو دوز واکسن دریافت کرده اند. دوز روزانه واکسن به رکورد 1.6 میلیون و دوز هفتگی به 8.5 میلیون رسید که اندازه جمعیت برخی کشورهای همسایه است و این تنها با کمک مردم میسر شد.

انالله در پایان نیز گفت: امروز برخی کشورها در آتش کرونا می سوزند اما در ایران چتر واکسیناسیون با همت مردم، امداد الهی و همکاران ما در وزارت بهداشت گسترده شده است و صحنه های تاریخی نشان داده است. که معلوم است شکست قاطع آنها کاملاً مشخص است و این محدودیت ها تأثیری بر مردم نداشت و مردم در مقابل آنها ایستادند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهد جانفشانی و جانفشانی مدافعان سلامت و مردان و زنان دلاور و غیور هستیم که جان خود را برای حفظ سلامت مردم و درخشان کردن تاریخ و حقوق واقعی ما فدا کردند و در عین حال تحمیل مشکلات اقتصادی بر مردم، بسیاری از کشورها مجبور به مواجهه با این مشکلات نبودند، اما مردم ما به عنوان عصر دفاع مقدس ایستادگی کردند.

وی گفت: قبل از شیوع کرونا در کشور، هجمه ناجوانمردانه ای به جامعه پزشکی صورت گرفت که سعی کردند خاک بر چهره این گروه بزنند و معتقدیم این تخریب عمدی برای جدایی گروه پزشکی از مردم بوده است. در دوران دفاع مقدس همه جانفشانی‌های جامعه پزشکی را در بیمارستان‌های صحرایی و خط مقدم دیدند. گاه پزشکان برجسته، شب‌های زیادی نمی‌خوابیدند و مردانه رفتار می‌کردند، اما گروهک‌های ترسو می‌خواستند جامعه پزشکی را از مردم جدا کنند.

وزیر بهداشت گفت: کرونا نشان داده است که جامعه پزشکی تنها در کنار مردم نیست بلکه در کنار قشر ایثارگر است. در حالی که بسیاری در خانه ماندند و از کرونا گریختند، جامعه پزشکی شبانه روز در مقابل کرونا ایستاد و تا به امروز بیش از 200 شهید سلامت تقدیم انقلاب شده است که منجر به فوت بسیاری از کادر پزشکی شده است. در مورد انتقال ویروس به عزیزانشان. خودش را گم کرد

انالله همچنین افزود: حدود سه هفته پیش که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند صحنه های رشادت و از خودگذشتگی جامعه پزشکی به خوبی ثبت نشده است و تاکید کردند که هنرمندان و رسانه ها باید این تلاش ها و مجاهدت ها را به تصویر بکشند. هستند.” در عصر حفاظت مقدس به خوبی نشان داده نشده است و نیاز به بازتاب بیشتر دارد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما