چرا دیکتاتورها و دیکتاتورها اینقدر عمر می کنند؟

[ad_1]

در رفتن ستمگران چگونه زنده می مانند؟ تاریخ مملو از نمونه هایی است که در آن دیکتاتورها و ظالم سال ها بر کشورهای خود تسلط داشته اند، میلیون ها “رعیت” را تحت ستم قرار داده و هرگز آنها را به زور سرنگون نکرده اند. جوزف استالین در سن 74 سالگی در بستر درگذشت. مائو تسه تونگ مدت زیادی زندگی کرد و به مرگ طبیعی در سال 1976 در سن 82 سالگی درگذشت. فرانکو دیکتاتور اسپانیایی که در سال 1939 به قدرت رسید، تا زمان مرگش در سال 1975 در سن 82 سالگی در قدرت باقی ماند.

پاسخ واضح است: ترس. عوامل دیگری مانند حیله گری، کاریزما و عزت نفس بالا نیز بر بقای آنها تأثیر می گذارد. با این وجود، قتل یک ابزار انتخابی برای اکثر مجرمان است. این درسی است که کیم جونگ اون از پدرش آموخت. هنگامی که کیم جونگ ایل در همان روز ده سال پیش می میرد، پسر 26 ساله او ناگزیر به صدر سلسله خودکامه ای می رسد که در سال 1948 توسط پدربزرگش کیم ایل سونگ تأسیس شد.

در سال 2011، مشخص نبود که کیم جونگ اون جوان برای سرکوب 26 میلیون نفر تلاش کند. تحلیلگران پیش بینی می کنند که او به زودی اخراج خواهد شد. برخی در کره جنوبی به انقلاب دموکراتیک در کره شمالی امیدوار بودند. کیم از ترس جانش به اعضای خانواده اش حمله کرد و در سال 2013 عمو و مربی سابقش جونگ سونگ تاک را دستگیر کرد و به اعدام محکوم کرد.

دیگر افسران ارشد به سرعت پاکسازی شدند. سپس در سال 2017، در یک نقشه تاریک به سبک ژاکوبین، کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم، که در آن زمان به عنوان وارث سلسله شناخته می شد، توسط دو زن جوان با استفاده از عوامل اعصاب در فرودگاه مالزی به قتل رسید. از آن زمان تاکنون هیچ کس جرات به چالش کشیدن دولت کیم جونگ اون را نداشته است.

شواهد بیشتری از وحشیگری کیم هفته گذشته توسط کارگروه عدالت انتقالی یک سازمان حقوق بشر در سئول ارائه شد که جزئیات وحشتناک 23 اعدام در ملاء عام را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، بیشتر تیراندازی ها و اعدام ها نه برای جنایاتی مانند قتل یا تجاوز، بلکه برای تماشا و توزیع ویدئوهای ساخته شده توسط کره جنوبی انجام شده است.

ترس داخلی کیم مبنی بر “آلوده شدن” کره شمالی به استاندارد بالای زندگی، سیاست دموکراتیک، آزادی های عمومی و رسانه ها در کره جنوبی نشان دهنده رفتار خارق العاده او بود. محدودیت ها در هر جنبه از زندگی کاری و شخصی مردم کره شمالی در سال های اخیر تشدید شده است. در سالگرد مرگ پدرش، به مردم کره شمالی دستور داده شد که مشروب نخورند، نخندند و در فعالیت های تفریحی شرکت نکنند.

پیامد قابل پیش بینی دیکتاتوری ده ساله کیم بر کره شمالی کشوری است که از نظر اجتماعی و اقتصادی عقب مانده و دارای فقر مزمن است. این کشوری است که در آستانه خشکسالی کمبود غذا وجود دارد. جایی که اکثر مردم برای انجام کار خود در تلاش هستند، شهروندان به دلیل ترس دائمی از خشونت دولتی، فساد و اردوگاه های استالینیستی گولاگ، آرامش وحشتناکی دارند. کره شمالی گروگان کیم هستند.

بنابراین باید این سوال را بار دیگر، اما این بار از سوی قدرت های بزرگ مطرح کرد: این قساوت چگونه زنده ماند؟ بیایید به جنگ کره برگردیم. چین بیشترین پاسخ را دارد. اگرچه پکن از رفتار پیونگ یانگ ناراحت بوده است، اما ریاضیات در هفت دهه گذشته تغییر نکرده است: یک کره شمالی ضعیف تر و وابسته تر برای چین بهتر از ایالات متحده در اردوگاه غرب است.

متحدان آنها، مانند ایالات متحده و ژاپن، نتوانسته اند به اندازه کافی به وضعیت تحت قوانین بین المللی پایان دهند. آنها برای مدت طولانی تحریم کردند، کره شمالی را رد کردند و آن را منزوی کردند. کیم در حال حاضر در حال توسعه موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است که می تواند شهرهای ایالات متحده را هدف قرار دهد.

«دونالد ترامپ» با شخصی سازی دیدارش با کیم موقعیت خود را تقویت کرد و در مقابل هیچ کاری انجام نداد. در حال حاضر چین و روسیه به طور غیرمستقیم در تلاش هستند تا این وضعیت موجود را حفظ کنند و آمریکا تحریم‌های اضافی و بی‌اثری را علیه کره شمالی اعمال می‌کند و مردم کره شمالی تا سال‌ها باید با حکومت دیکتاتوری مواجه شوند.

منبع: گاردین

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما