چرم مشهد در راه مد ابدی

[ad_1]

خراسان رضوی یکی از مراکز پیشرو و مهم کشور در زمینه تولید چرم و محصولات چرمی است. تولید چرم استان عمدتاً در شهر چرم مشهد متمرکز است و حدود 17 درصد تولید چرم کشور در این شهرک های صنعتی است.

امروزه حفظ محیط زیست موضوعی است که ذهن همه را به خود مشغول کرده و یکی از دغدغه های اصلی امروز است. مفهوم توسعه پایدار به پایداری منابع زیست محیطی بر اساس اصول اقتصادی، اجتماعی و بیولوژیکی اشاره دارد. محیط ایجاد شده است.

این کارخانه یکی از واحدهای تولیدی معتبر کشور با فعالیت در بازارهای جهانی و داخلی محسوب می شود و برندی شناخته شده در صنعت می باشد.

از آنجایی که صنعت مد و پوشاک یکی از آلوده ترین صنایع جهان است، شرکت چرم مشهد در تلاش است تا به سمت حفظ محیط زیست و پایداری حرکت کند.

این مجموعه علاوه بر پیشرو بودن در تولید محصولات چرمی موازی، جایگاه ویژه ای در زمینه اشتغال زایی نیز دارد. چرم مشهد با توجه به رکود اقتصادی، سطح معیشت مردم و محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، توانسته مانند گذشته از سرمایه انسانی خود محافظت کند و نقشی حیاتی در ایجاد کسب و کار در کشور ایفا کند.

اصل مهم دیگر، اعلام مد، انصاف و اخلاق پایدار است. در این راستا چرم مشهد همواره در راستای حفظ محیط زیست و همچنین بهبود شرایط کاری و حقوق کارکنان خود تلاش می کند.

این مجموعه دارای بیش از 600 پرسنل و 70 شعبه فعال و متمرکز در سراسر کشور است که از این تعداد 400 کارمند متخصص و مجرب به صورت مستقیم در کارخانه چرم مشهد مشغول به کار هستند.

چرم مشهد در راه مد ابدی

فرآیند تولید محصولات دوستدار محیط زیست در کارخانه چرم مشهد از مواد اولیه محصول، تولید چرم، دباغی، رنگرزی آغاز می شود و تا بسته بندی نهایی ادامه می یابد، به طوری که فرآیند تولید این مجموعه کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کند. .

چرم مشهد همواره موانعی در چرخه عرضه، تولید و توزیع به همراه دارد و زیرساخت ها را تقویت می کند. چرا که توجه به این موارد می تواند باعث پیشرفت در تولید محصولات چرمی در کشور شود و راه را برای ورود به عرصه جهانی هموار کند.

باید چرم خام کافی و کافی برای تامین چرم به عنوان پیش شرط اساسی تولید منسوجات و محصولات چرمی وجود داشته باشد و عدم رعایت این پیش شرط باعث اختلال در روند تولید می شود.

امروزه انتشار پوست حیوانات یک تهدید زیست محیطی و مخرب است، زیرا منجر به افزایش چشمگیر دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای در محیط می شود. کارخانه چرم مشهد یک برند شناخته شده در صنعت با زنجیره تامین کامل محصولات می باشد. چرم و محصولات چرمی (از ابتدا تا انتها) این خطر بزرگ را به فرصتی طلایی تبدیل می کند، فقط ذبح اسلامی حیوانات پرورش یافته برای گوشت تبدیل به محصولات چرمی مرغوب می شود.

کارخانه چرم مشهد همواره از چرم مرغوب استفاده می کرده و به طور کامل در این زمینه فعالیت می کند و مدت هاست که در حال تبدیل پوست سنگین حیوانات به چرم مرغوب و یا دباغی به صورت کاملا خاص و بر همین اساس بوده است. استانداردهای بین المللی و محیطی را انجام می دهد.

از گذشته تا به امروز روش ها و مواد مختلفی برای دباغی پوست و تولید چرم رایج بوده که می توان به دو روش رایج دباغی شیمیایی و دباغی گیاهی اشاره کرد.

یکی از روش های سنتی و کم خطر در صنعت چرم، دباغی با مواد گیاهی است. چرم به دست آمده از این روش خواص خاص و منحصر به فرد خود را دارد.
در برخی موارد، برای تولید چرم مرغوب با خاصیت ارتجاعی و عایق بالا باید از روش پیچیده تری به نام دباغی شیمیایی استفاده کرد. در این روش استفاده از کروم به رایج ترین نوع دباغی با مواد شیمیایی تبدیل شده است.

یکی از مزایای این نوع برنزه ماندگاری آن در برابر رطوبت، آب و گرما است. ماندگاری پوست با دباغی کروم سه برابر بیشتر از دباغی با مواد گیاهی است. چرم دباغی شده با محلول کروم در کارخانه چرم مشهد بسیار نرم و راحت است و با تنوع رنگی بالا درخشندگی و ماندگاری دارد. در طول زمان. از دست نده

متأسفانه، فرآیندهای دباغی و دباغی شامل ترکیبات معدنی و شیمیایی است که می تواند اثرات مخربی بر محیط زیست در طول زمان داشته باشد. مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید چرم باعث افزایش سطح BOD، COD و تمام مواد جامد محلول در آب می شود. مقدار زیادی آب نیز در این فرآیند استفاده می شود که متاسفانه باعث ایجاد آلاینده های زیادی می شود.

فرآیند تولید چرم نشان می‌دهد که تقریباً در هر بخش از فرآیند تولید، از آب و مواد شیمیایی برای پردازش پوست استفاده می‌شود و ضایعات زیادی در آب فرآیند باقی می‌ماند. بنابراین پساب حاصل از این صنعت و مدیریت آن در چرم سازی مشهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پساب تولید شده در این فرآیند معمولاً حاوی مواد جامد و چربی معلق بالا، بارهای آلی متوسط ​​و pH اسیدی و قلیایی است. به دلیل وجود مواد معلق فراوان مانند پشم و مو، چربی، گوشت، کروم، رسوبات معدنی مستعمل و … در این پساب، این دسته از مواد برای حذف و دفع و همچنین تنظیم pH تسهیل می شود. بازیافت پساب و کروم موضوع مهمی در طراحی سیستم های تصفیه در کارخانه های چرم مشهد می باشد.

شایان ذکر است با توجه به میزان آلودگی ناشی از ضایعات دباغی، کارخانه چرم مشهد به عنوان یک برند دوستدار محیط زیست باید از روش های تصفیه پساب دباغی و همچنین استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب دباغی و کلیه مراحل مختلف تصفیه از جمله پسماند استفاده کند. درام فیلتر، چربی زدایی، ته نشینی اولیه، متعادل کننده pH، تصفیه هوازی، ته نشینی ثانویه و بازیافت کروم را در مجموعه خود اعمال کرده است.

چرم مشهد در راه مد ابدی

همچنین مجموعه چرم مشهد سالهاست که از دکمه ها و برچسب های دوستدار محیط زیست برای حرکت به سمت مد پایدار استفاده می کند، به عنوان مثال در تولید و استفاده از کت های ساخته شده از هسته خرما و پوست نارگیل. او انجام می دهد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما